Toon posts:

Speedtouch 546 Fouten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb de laatste 6.1 versie voor mijn speedtouch 546 nu al een tijdje. Nu zal ik even mijn opstelling in mijn netwerk vertellen.

Router ( 546 )
\--Computer 1
\--Switch
\--Computer 2
\--Computer 3

Als ik alleen Router en computer 1 gekoppeld heb, dan blijft de verbinding gewoon goed. Zodra ik de switch met computer 2 en 3 aansluit dan gaat af en toe om de 5 minuten de hele adsl line sync eruit.

Hebben meer met dit probleem te maken of te maken gehad? Weet iemand een oplossing?

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:19

Totaalgeflipt

De enige echte

Het linesync lampje betekent dat er geen signaal is vanaf de centrale van je provider, ik denk dat je beter de bekabeling voor je router moet controleren

Verwijderd

Topicstarter
Nee want zoals ik al zei, is er geen probleem als er maar 1 computer is aangesloten op de modem.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:19

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik zou de bekabeling voor je st546 even nakijken, hoelang is de kabel van de modem naar de splitter, waar komt die uit, hoe lang is de kabel van de splitter naar je isra punt?

Verwijderd

Topicstarter
De modem zit direct op het isra punt, dus dat zou het niet kunnen zijn. Heeft een kpn medewerker zelf gedaan.

Verwijderd

Probeer is alle apparaten te aarden als dat nog niet het geval is, of allen op hetzelfde stopcontact te plaatsen. Kan zijn dan de switch of de pc's daarachter niet geaard zijn of zorgen voor stroomfluctuaties over je netwerkkabels, die via de switch, naar de 546 gaan en je ADSL lijn eruit laten klappen.

Verwijderd

Zet in je switch eerst de DHCP server uit, zo krijg je in ieder geval geen IP-conflicten (maar dat is niet het probleem zo te zien).

Voor het linesync probleem zou je eventueel dit kunnen proberen: http://gathering.tweakers...message/25696948#25696948

Verwijderd

Topicstarter
Zou niet weten hoe ik die switch etc kan aarden. Volgens mij is er geen optie tot het uitzetten van de DHCP server in de nieuwste firmware 6.1. En hij staat al op multimode ingesteld.

Misschien om wat beter uit te leggen:

Router ( 546 )
\--Computer 1
\--Switch (40 meter verderop, kabel loopt onder de grond)
\--Computer 2
\--Computer 3

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 14:24 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 14:33
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:09:
Zet in je switch eerst de DHCP server uit, zo krijg je in ieder geval geen IP-conflicten (maar dat is niet het probleem zo te zien).

Voor het linesync probleem zou je eventueel dit kunnen proberen: http://gathering.tweakers...message/25696948#25696948
Sinds wanneer heeft een switch een ingebouwde DHCP-server?
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:19:
Zou niet weten hoe ik die switch etc kan aarden. Volgens mij is er geen optie tot het uitzetten van de DHCP server in de nieuwste firmware 6.1. En hij staat al op multimode ingesteld.

Misschien om wat beter uit te leggen:

Router ( 546 )
\--Computer 1
\--Switch (40 meter verderop, kabel loopt onder de grond)
\--Computer 2
\--Computer 3
Als je de pc die achter de switch zit nou eens rechtstreeks aansluit, wat gebeurd er dan?

[ Voor 38% gewijzigd door Murcielago op 29-09-2006 14:26 ]

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Hij bedoelt de DHCP in de speedtouch.

En wat betreft het idee om een computer direct op die lijn aan te sluiten ga ik zo eens even proberen.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 14:29 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 22:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

probeer die andere twee pc's eens een voor een, als bij een pc blijkt dat het signaal wel wegvalt, dan veroorzaakt die pc een probleem op de ethernetaansluiting.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat ga ik even proberen

Verwijderd

Klinkt als een probleem tussen de router en de switch waar ik ook last van heb gehad. Afzonderlijk deden ze het prima, maar aan elkaar gekoppeld kreeg ik ook van die vreemde verschijnselen. Ik vermoed dat je probleem is opgelost door het plaatsen van een andere switch.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pluggies van de ethernetkabels vervangen en dat lijkt het probleem op te lossen :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Oh god wat een niveau... een switch met een DHCP :? Apparaten aarden die niet aardbaar zijn omdat dat misschien wel spanningsfluctuaties kan opleveren :? Er bestaat ook zoiets als afscherming enzo...

Anyway, brak geknepen plugjes zijn soms wel eens vervelend indeed..

[ Voor 9% gewijzigd door BHQ op 29-09-2006 20:43 ]

Pagina: 1