Oud systeem, andere videokaart (MX4000 of Radeon 9200)

Pagina: 1
Acties:

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-07 16:13

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
Zit met een vraagje :)

Heb van mun werk een systeempje voor niks / nada nop gekregen.
Het betreft hier een Compaq Deskpro EXD 1 ghz met 512 MB ram en een 80 gb harddrive.
In deze PC zit een Riva TNT kaartje van 16 mb.

Dit systeempje gaat naar iemand anders en die wou weten of je er ook Zoo Tycoon 2 en / of De Sims2 op kunt spelen in medium / nog minder dan medium ;) kwaliteit kunt spelen.
Volgens de systeem eisen van de Sims2 werkt dit wel, maar dan moet er wel een andere videokaart in (T&L capable). Zoo Tycoon 2 start geheel niet op, met een melding van dat de videokaart niet ondersteunt word.

Nu wou ik kijken of er ergens nog een cheap kaartje te koop was die bovenstaande spelen ondersteund.
Heb ook nagevraagd op andere fora's en die zeiden dat een Geforce MX4000 genoeg moest zijn.

However, ik lees overal dat dit een bagger kaart is wat bijna door geen enkele (veroudert?) spel wordt ondersteund (zag trouwens dat er een 64 mb versie is en een 128 mb, mijn keuze zou dan de 128 mb versie zijn).

Nu lees ik dat een ATI Radeon 9200 128 mb beter was?

If zo, dan wou ik voor de ATI Radeon gaan :)

Maar nu komt het, de PC beschikt over een 145 Watt Compaq voeding.

+5v aux -12v +12v
2A 0.3A 4A
=5v +3.3v
15a 10a

Is dit genoeg ?
De members van het andere forum (TechSpot) zeiden dat dit genoeg moest zijn voor de MX4000, maar is dit ook genoeg voor de ATI Radeon 9200?

Dus samengevat even de vraag :

In bovenstaand systeem met een 145 Watt voeding past daar een MX4000 of een Radeon 9200 en is 1 van deze kaarten sufficient om De Sims2 en / of Zoo Tycoon 2 te spelen (en dan uiteraard niet alles op full kwaliteit). Maar dat het wel redelijk loopt.

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Ik heb in een soort gelijk systeem een MX4000 zitten. Voor de leeftijd van het systeem presteerd alles goed. Ik heb alleen die spellen die jij wil nog niet geprobeerd

Windsoft

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Als nog te krijgen zou ik voor een 9800 pro gaan.

Verder zal het nooit een echt game systeem worden natuurlijk;)

Maar die G4 sucks behoorlijk zoals je al aangeeft.

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
:D Zoals je al aangeeft wordt het geen "utlimated monster game machine", maar die 9800 werkt die met de voeding die er inzit ?
Das nl ook een grote zorg volgens mij? :D

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:49

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik denk dat die 9800 een beetje te zwaar is voor de voeding, de voeding is vaak uitgebalanceerd voor dat systeem, waardoor je niet veel meer kunt gaan verbruiken dan dat-ie met zn originele specs kan. Die mx4000 en radeon 9200 verbruiken waarschijnlijk niet te veel, maar probeer te kijken of je een geforce ti4600 of radeon 9600 pro kunt krijgen, hier krijg je veel meer performance mee en ik gok dat de voeding dat nog wel trekt.
Helaas weet ik even niet waar je een overzichtje van verbruik van videokaarten kunt vinden, maar dat zou wellicht wel handig zijn om te beslissen welke je kunt nemen.

edit:

Hier is een overzicht: http://www.atomicmpc.com....forums.asp?s=2&c=7&t=9354
Blijkt dat de 9600 Pro zuiniger is dan een 9200, beter de 9600 nemen dus. Helaas geen informatie over wat de huidige videokaart gebruikt natuurlijk

[ Voor 17% gewijzigd door Mad Marty op 29-09-2006 13:03 ]

Rail Away!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:59
Ik zou op zoek gaan naar een Radeon 8500 of 9100.
Reden is dat deze kaarten twee TMU's per pipeline hebben en de 9200 maar 1. Wat dus behoorlijk in performance scheelt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

een goede voeding hoeft niet veel te kosten, als tip: coolermaster voedingen.
Het is te riskant om met deze voeding een nieuwe kaart erin te zetten, deze voedingen zijn zoals gezegd goedkoop gehouden door ze precies voldoende vermogen te leveren voor de pc in orginele staat. Met een zalman voeding voor 30/40 euro en een nieuwe kaart heb je een aardige performance boost. Is de 6600GT extreme edition niet iets voor jou? kost weinig en is snel genoeg om de laatste games goed te kunnen spelen. Op highest settings misschien niet, maar mijn neeft speelt met dezelfde config als jou een redelijk nieuw spel als FEAR op high settings, vloeiend.
Wat is de processor snelheid? Als dit minder is dan 2ghz dan zou ik misschien eerder wel voor een 9800 pro gaan. De processorsnelheid geeft ook een beetje weer met welk slot je te maken hebt voor de grafische kaart. (als beste kan je naar de leeftijd van je pc kijken natuurlijk, of de moederbord versie) Als het een pc rond de 2-2,5 ghz is, zal je zeer waarschijnlijk nog op een AGP slot zitten. De snelste kaart hiervoor is een x850 pe van ATI of 7800gt van nvidia, maar de 9800/pro zal hier ook goed opgaan werken op de spellen die je hierboven noemt. De 6600GT extreme is een pci-e slot dus dat gaat dan misschien niet werken

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 13:24 ]

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-07 20:02
sbronsge weleens gehoord dat het slim is de bovenste post te lezen.
Wat is het budget?
Een ati 9200/9250 zou een leuke kaart zijn.

Verwijderd

DJ-Promo schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:33:
sbronsge weleens gehoord dat het slim is de bovenste post te lezen.
Wat is het budget?
Een ati 9200/9250 zou een leuke kaart zijn.
Sorry maar waar bazeer je deze nutteloze flame opmerking op? Aanpassen van de videokaart op een 145 watt voeding met dit systeem is gewoon zeer gewaagd. Binnen je budget blijven met een 9200 en wel een instabiel systeem ervoor terug krijgen is waanzin, sorry maar je blaat echt b... uit.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:45:
[...]

Sorry maar waar bazeer je deze nutteloze flame opmerking op? Aanpassen van de videokaart op een 145 watt voeding met dit systeem is gewoon zeer gewaagd. Binnen je budget blijven met een 9200 en wel een instabiel systeem ervoor terug krijgen is waanzin, sorry maar je blaat echt b... uit.
:>

Ik zou eerst eens naar jezelf kijken voordat je over andere oordeelt.

De TS geeft aan een gratis systeem te hebben gehad waar hij een beter videokaart in wil zetten dan de huidige TNT.
Er worden een aantal opties geopperd zoals 9200 en 9600 etc.

Daar kom jij ineens aan, met voeding vervangen 6600 ultra pro want dan kan je FEAR ultra high draaien :/

4 kaarten die jij in je post genoemd hebt:

6600 GT _________}}}}}}}}}}}} 48W ²
9800 Pro_________}}}}}}}}}}}|' 47W ²
X850 XT PE_______}}}}}}}}}}}}}}}}}}| 74W
7800 GT _________}}}}}}}}}}}}}} 56W ²

ja dan heb je zeker een nieuwe voeding nodig. Je creeërt je eigen probleem natuurlijk.

Dude, lees eerst de OP eens helemaal goed door, vervolgens je eigen post. Als je het nu nog niet snapt cursusje NL zinsontleding misschien.
Ook ben ik niet gecharmeerd van je reactie richting de persoon die alleen aangeeft dat je volgens mij de OP totaal niet gelezen hebt, en ik ben het met hem eens.

[ontopic]
Voeding is zoals menig al zegt een heikel puntje. Nou kan ik me herrinneren dat zo'n TNT ook niet bepaald zuinig was.

Ik zou voor een 9500/9600 (pro) ati kaart gaan.
Volgens de link erg zuinig (17/18w) en de 9500 is veel verkocht dus redelijk goed te vinden 2dehands.

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
Idd, Dit systeem was gratis en om er nu bakken geld aan uit te geven ... :)
Er zit nl een mATX voeding in en alsmede de voeding te vervangen + videokaart is net even iets te gortig

Ja zie het, de 9500 / 9600 zijn zekers zuining :D
Dus mijn keuze van al bovenstaande kaarten neigt nu toch naar 9500 / 9600 :)

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:39
pricewatch: Asus Radeon 9550 SE 128MB (AGP) A9550/TD

gewoon lekker goedkoop en pasief gekoeld kaartje kan je voorlopig weer vooruit en energie vreten zal het niet doen :)

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Ik heb hier een AMD duron 1200, ook een lekker oud beestje dus. Dit syteem draait nog heel aardig met de Radeon 9600pro die ik heb, NFSU2 gaat b.v. nog. De processor kan de videokaart nauwlijks bijhouden dus alles sneller dan een Radeon 9500/9600 is echt geldverspilling nog afgezien van het feit dat je voeding dat toch niet trekt.
Mijn voorkeur zou wel uit gaan naar een kaart die DX9 ondersteund, dus een Ti4600 zou ik toch niet doen hoewel ook dat een enorme verbetering is vergeleken met de TNT2 die je nu hebt en sneller dan een MX4000. (En die ondersteund slechts DX7!, zou ik zeker niet meer kopen nu ook niet voor weinig)

• Viper®
  • Niet online
disinfector schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:38:
pricewatch: Asus Radeon 9550 SE 128MB (AGP) A9550/TD

gewoon lekker goedkoop en pasief gekoeld kaartje kan je voorlopig weer vooruit en energie vreten zal het niet doen :)
Gefeliciteerd

Je hebt van alle kaarten diegene uitgezocht met de minste geheugen bandbreedte :')

http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_R300

Dan zou ik liever voor zoiets gaan: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/31140

• Viper®
  • Niet online
noguru schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:50:
Ik heb hier een AMD duron 1200, ook een lekker oud beestje dus. Dit syteem draait nog heel aardig met de Radeon 9600pro die ik heb, NFSU2 gaat b.v. nog. De processor kan de videokaart nauwlijks bijhouden dus alles sneller dan een Radeon 9500/9600 is echt geldverspilling nog afgezien van het feit dat je voeding dat toch niet trekt.
Mijn voorkeur zou wel uit gaan naar een kaart die DX9 ondersteund, dus een Ti4600 zou ik toch niet doen hoewel ook dat een enorme verbetering is vergeleken met de TNT2 die je nu hebt en sneller dan een MX4000. (En die ondersteund slechts DX7!, zou ik zeker niet meer kopen nu ook niet voor weinig)
Het is zelfs nog niet eens een TNT2, maar een TNT chipset :') nog antieker

Tja, het is zijn keuze maar voor 40 ~ 50 euro heb je een kaart in de 9500/9600 klasse

goed misschien is de kaart wel te snel voor het systeem, maar die kaarten zijn goed te vinden werken goed, verbruiken niet teveel en hebben een redelijk goeie ondersteuning voor dx

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
Ja tis ook dus niet de bedoeling om teveel aan uit te geven (tis een tussenweg totdat er genoeg is gespaard voor een ubersnelle PC ;)

Gewoon tijdelijk een oplossing tot de nieuwe PC met een videokaart die sneller is dan de TNT Riva 16 mb :D

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 12:57
Zoo Tycoon 2 moet niet echt een probleem worden voor dat systeem maar Sims 2 is bijna alleen maar CPU gebruik (http://www.gamespot.com/f...dex.html?type=tech&page=4). Ik zou er niet van uit gaan dat Sims 2 enigzins speelbaar word op die pc... en dan ook nog 'slechts' 512Mb RAM...

• Viper®
  • Niet online
TargetX schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:08:
Zoo Tycoon 2 moet niet echt een probleem worden voor dat systeem maar Sims 2 is bijna alleen maar CPU gebruik (http://www.gamespot.com/f...dex.html?type=tech&page=4). Ik zou er niet van uit gaan dat Sims 2 enigzins speelbaar word op die pc... en dan ook nog 'slechts' 512Mb RAM...
_O-

omfg wat een boutspel zeg
If there were a game that needed CPU power more than The Sims 2, we'd be surprised
:')

"dit is de meest zuigende engine ooit"

:D
vet artikel. Zo te zien vereist het spelen van sims2 een zwaarder systeem dan menig FPS
ATI's cards performed considerably worse than Nvidia's in The Sims 2. It was even more apparent when we were playing the game, as the frame rates didn't demonstrate the amount of hitching that really occurred. We spoke to some engineers at Maxis and found out that the performance difference is a recent development. Before, both brands of video cards performed more or less equally, but with ATI's latest driver release, performance took a nosedive. It isn't certain where the problem lies, but we expect to see it remedied shortly. We also wanted to test with the Radeon 9800 Pro, but Fraps wouldn't register a frame rate during our testing.

In short, if you have a DX9 video card with four or less pixel pipelines and less than 128MB of RAM, you could stand to benefit from a faster video card with more memory. Also consider forcing the game to run in DX7 with the "boolprop useshaders false" command.
Goed, nou is een Gf4mx al stukken beter dan een TNT
een 9500/9600 is dus een zeer mooie optie, sneller heeft geen zin, goedkoper kan iets uitmaken met performance, maar voor sims2 is dus de cpu belangrijk. Je kan altijd nog proberen het zaakje over te klokken >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Viper® op 29-09-2006 15:17 ]

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
:P
Je weet het he ;) vrouwen (meeste, niet iedereen) en de Sims ;) :D :P

• Viper®
  • Niet online
The.Terminator schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:15:
:P
Je weet het he ;) vrouwen (meeste, niet iedereen) en de Sims ;) :D :P
Jaja

Maar als je het gefixt heb voor ze, zijn ze je ook erg dankbaar ;) gheghe

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
Das ook weer waar :P

Ik zal eens gaan zoeken naar een 9500 / 9600 optie :)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
Hier draait zootycoon 2 met een geforce 5200 op medium @ 1024x768 vloeiend icm 1 giga ram en athlon xp 1800(iets van 40 fps) sims 2 niet uitgetest. Met 512 RAM is er enkel verschil in de laadtijd. in game bijna niets.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1