Smoelenboeksoftware

Pagina: 1
Acties:
  • 1.840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik ben op zoek naar een stukje software dat het volgende voor me kan doen:
Genereren van A5 pagina's, waar ik zelf de marges voor in kan stellen, met daarop 2 rijen van 8 foto's met namen en adresgegevens daarnaast. Ik heb een excellijst van ruim 800 mensen die geimporteerd moet worden, foto's kan ik er handmatig naast plakken (deze moeten toch worden uitgezocht).
Ik zie nogal tegen deze klus op omdat momenteel mijn enige methode om dit uit te voeren compleet handmatig is, vergeet ik dan iemand/maak ik een fout dan moet heel het bestand opgeschoven worden.
Ik heb reeds op GoT/Google gezocht, ik vind echter voornamelijk scripts etc. om websmoelenboeken te genereren, wellicht gebruik ik de verkeerde termen?
Een plugin voor Quark of Photoshop die dit voor me kan doen zou perfect zijn een standalone applicatie waarvan ik de output in Quark kan importeren is ook prima, wie weet er raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 20:54

job

Een smoelenboek ontwerp je sowieso niet met photoshop.
Dan lijkt indesign me stukken handiger.

Daarmee maakt onze studievereninging ook altijd het smoelenboek mee.
Die hebben een of ander visualbasic script die alle data uit een excelsheet pakt en deze in indesign plaatst met gelijk de juiste foto erbij.. handwerk is met ons ledenaantal niet te doen.
Het scriptje kan ik je helaas niet leveren... dan wordt de maker erg pissig vrees ik.
Maar misschien dat er iemand anders iets heeft ontworpen wat vrij is te gebruiken.

Maar een ideetje is dus om te googlelen op indesign en niet op photoshop.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 29-09-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 13:28

SeatRider

Hips don't lie

Als het om een eenmalige klus gaat, zou ik gewoon eens kijken naar Word in combinatie met mailmerge met het Excel bronbestand. Je kunt dan tabellen laten genereren met een row per record. Het word document stel je in op A5, en later plak je even handmatig de fotootjes erbij. Wijzigingen achteraf eenvoudig door een row in de tabel in te voegen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-07 20:56
Je kunt met PHP gewoon pdf-bestanden genereren. De opmaak wordt zoals jij dat wilt. (A5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Template maken in word, samenvoegen van uit Excel, exporteren naar html?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vergeet Word of Photoshop. InDesign is hier voor bedoeld.
Ook het automatisch invoegen van namen in het bestand moet kunnen, maar daar zou je op kunnen Google'n.
Echt, InDesign is hier stukken sneller mee en je kan beter een algemene opmaak aanhouden dan dat je dat in Word (gekke/vreemde verspringingen) of Photoshop (huge bestanden en lastiger te automatiseren) lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Het is nu een eenmalige klus voor de almanak mijn studievereniging, er wordt echter jaarlijks een smoelenboek gemaakt voor de eerstejaars, als ik daar een automatisering voor kan vinden maak ik de vereniging in ieder geval blij.
Indesign lijkt op het eerste gezicht op de productwebsite op een professioneel pakket voor layout ontwerp, daar gebruiken we nu Quark voor. Ik ga in ieder geval even achter Indesign aan om te kijken wat er mee kan, bedankt voor deze tip job. Kun je me misschien in contact brengen met de maker van dit script, wellicht dat we tot een deal kunnen komen voor het script waar je het over hebt? Mijn mailadres staat in mijn profiel.
Ik ben helaas niet thuis in php of html, daarmee zal het dus niet gaan lukken, ik zou tevens graag iets hebben wat ik door kan geven aan volgende jaren en daarvoor is php/html voor mij te complex.

Ik heb de volgende link gevonden: http://www.adobe.com/support/techdocs/324489.html
Schijnbaar kan Indesign excel lijsten importeren, als ik het pakket heb en wat meer info heb laat ik het hier achter!

[ Voor 10% gewijzigd door Ares op 29-09-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40657

Job, ik ga voor mij studievereniging Industria, TU/e, dit jaar het smoelenboek maken. Voorheen werd dit in Quark gedaan (waarbij alle 1200 foto's handmatig overgesleept moesten worden) maar dit jaar willen we het doen in InDesign. Wat is de naam van dat scriptje waar je het over had? Dan kunnen we dat misschien aanschaffen. Kun je me contacteren via de mail?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
tja je kunt ook met publisher gaan spelen

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Zelf heb ik inmiddels voor de derde keer een smoelenboek geproduceerd, wij hebben een LaTeX documentclass en package, zodat we alleen een data.tex te vullen hebben met smoelen. TeX handelt dan vervolgens netjes de indices op achter- en voornaam af, alsmede de verjaardagen per maand incl. leeftijd. Vervolgens dat met een scriptje aan een database koppelen, een laffe Makefile maken en 'make texdata; make indices; make dvi; make ps_a5boek' tikken en we hebben een fatsoenlijke postscript die we zo kunnen printen. Het klinkt veel, maar het lastigste is het maken van een fatsoenlijk smoel-environment in TeX. Met wat geklooi met minipages en boxes icm een boek over (La)TeX kom je echter al een heel eind. Veel geautomatiseerder dan dit kunnen we het volgens mij niet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Indesign is gewoon de adobe tegenhanger van Quark dus het lijkt me zinloos om indesign te regelen als je quark al hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 20-07 20:54

job

Anoniem: 40657 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:19:
Wat is de naam van dat scriptje waar je het over had? Dan kunnen we dat misschien aanschaffen. Kun je me contacteren via de mail?

Bedankt!
Het script is speciaal ontwikkeld voor dit doel. Niet door onze vereninging overigens.
Het is dus ook geen commercieel product en heeft ook geen naam.
(ik geloof dat iemand binnen dizkartes het heeft geschreven (al jaaaaren geleden) wij hebben toestemming van de maker om het te gebruiken.. maar ik zou niet weten wie dat is).
Ikzelf heb het script ook niet in bezit, en ik ga ook niet over het maken van het smoelenboek.
Het lijkt me handig om contact op te nemen met dizkartes.

Het script werkt alleen met oude indesign en een verouderde visualbasic.
Ik dacht indesign 2.0 en visualbasic 5. (zal wel aangepast moeten worden naar de nieuwere versies).

Ik denk dat er vast wel iets te vinden is via google. Anders wordt het zelf wat schrijven.
Het moet niet heel moeilijk zijn.. alleen tijds intensief.
Als het mijn eigen script was had ik het je graag gegeven.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 09-11-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 14:52

CTVirus

Dexterslab FAN

IK heb het script gemaakt, zal vanmiddag wel wat meer posten.

edit:
Nu zie ik dat dit wel een heel erg oude thread was, ik werd er door een kennis op geattendeerd.

Het script dat ik had geschreven was gemaakt in php en genereerde javascript dat ingelezen kan worden door indesign (ook de recente versies van indesign). Dit genereerde alle leden pagina's van onze almanak, zodat het niet geknip en geplakt hoeft te worden.

Op verzoek wil ik mensne dat script wel geven, anders kun je het ook zelf maken:
http://www.php.net
http://www.adobe.com/products/indesign/scripting/
http://wwwimages.adobe.co...cs3_scripting_read_me.pdf

[ Voor 84% gewijzigd door CTVirus op 06-06-2008 10:08 ]

Pagina: 1