Hallo
Ik heb zonet eens de volgende topics snel eens doorgelezen (Wireless lan FAQ, -=: Het Grote Wireless Topic :=- 1 en 2) maar die topics zijn redelijk oud en de technologie is misschien al wat verbeterd. En mijn vraagjes blijven onbeantwoord.
Mijn huidige Internet abonnement: Telenet Expressnet Plus (eventueel later Turbo)
Mijn situatie:
Ik heb een huis aangekocht van 1980. We zijn volop bezig met de verbouwingen en volgende week komt de electricien zijn werk doen. Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om vanuit elke kamer op het Internet te kunnen. De electricien heeft voorgesteld om naar elke kamer coax kabels door te trekken en mooi te verbergen in de muren. Wat natuurlijk veel zal kosten.
Er zijn naar mijn weten 3 mogelijkheden:
Wat zouden jullie doen? De dure maar zekere oplossing (kabels)? Of draadloos?
Met vriendelijke groeten
Christophe
Ik heb zonet eens de volgende topics snel eens doorgelezen (Wireless lan FAQ, -=: Het Grote Wireless Topic :=- 1 en 2) maar die topics zijn redelijk oud en de technologie is misschien al wat verbeterd. En mijn vraagjes blijven onbeantwoord.
Mijn huidige Internet abonnement: Telenet Expressnet Plus (eventueel later Turbo)
Mijn situatie:
Ik heb een huis aangekocht van 1980. We zijn volop bezig met de verbouwingen en volgende week komt de electricien zijn werk doen. Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om vanuit elke kamer op het Internet te kunnen. De electricien heeft voorgesteld om naar elke kamer coax kabels door te trekken en mooi te verbergen in de muren. Wat natuurlijk veel zal kosten.
Er zijn naar mijn weten 3 mogelijkheden:
- Telenet Powerline: Dat is internetten via de electriciteitsdraad mbv zo'n doosje in de stopcontact. Mijn broer heeft dit en het werkt redelijk goed. Maar dit is geen optie voor mij omdat met mijn huidig abonnement niet volop zal kunnen genieten van de snelheid. Heb dit gelezen op de Telenet site.
- Naar elke kamer kabels doortrekken in de muren. Mooie oplossing maar duur.
- Draadloze verbinding.
Wat zouden jullie doen? De dure maar zekere oplossing (kabels)? Of draadloos?
Met vriendelijke groeten
Christophe