PS action: jpg opslaan als EPS (in dezelfde directory)

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik wil een action maken die jpg converteert naar EPS. De eps-files moeten in dezelfde directory worden opgeslagen zoals nu de jpg files staan.

Bij het opnemen van deze action moet ik steeds een path opgeven waar ik de *.eps neer wil zetten.

Mijn vraag hoe kan ik aangeven dat de action altijd de geconverteerde foto moet opslaan in dezelfde directory waar de originele foto staat? De originele foto's kunnen namelijk in verschillende dir staan.

Hopelijk kan iemand me helpen..

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Nee, Photoshop kan een boel, maar net zulke simpele dingen weer niet. Hij slaat altijd de map op in de actie. Je kan hooguit aanmerken dat je bij het opslaan nog handmatig wat wil invoeren, maar dan krijg je ook meteen alle opties waar je op ok moet klikken. Daarnaast heeft Photoshop geen selectie om alleen jpegs te converteren, via Automate, Batch zxal hij alles in de map omzetten (of iig proberen). Dus als daar al een eps instaat, of een andere grafisce variant dan zet hij die ook mee om. Daarnaast vertikt de Batch om dezelfde map te gebruiken als bron en einddoel (waarschijnlijk omdat ie dan bezig blijft (in dit geval de epsbestanden ook om te zetten). Volgens mij was het via Bridge wel mogelijk, maar dat weet ik niet zeker...

[ Voor 79% gewijzigd door Savantas op 29-09-2006 14:46 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Stalkert
Nou het is me dus wel ooit gelukt, alleen krijg ik het nu niet meer voor elkaar ..

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Sorry, je hebt gelijk. Photoshop kan wel in dezelfde map opslaan. Maar wat is dan het probleem? Je kan dan toch gewoon een actie Save As... EPS opnemen en dan via de Automate Batch dit voor een hele folder doen?

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Stalkert
Het is me dus ooit gelukt, weet alleen niet meer hoe ik het gedaan had.

Als ik in een actie 'opslaan als' opneem dan zet hij steeds in de actie ook de map waar ik deze opsla, dus bijv. "C:\documents and settings\administrator\bureaublad\testmap".

Het probleem is dat de source-foto's steeds in andere mappen staan, dus testmap gaat niet altijd op.