Beste lezer,
Graag lees ik jullie meningen over mijn aan te leggen home cinema set.
Situatie:
-'Oude TV'
-Computer met de volgende specs:
*Asrock 939Dual-SATA2
-Realtek 850 7.1 channel AC'97 audio codec
*AMD 64 X2 3800+
*Geen audiokaart o.i.d.
*Goedkope boxen bij de computer
Nog te kopen:
-Home cinemaset (HCS) a €300/400
-(Audio)kabel van HCS naar computer
Hoe wil ik het hebben:
Ik wil mijn muziek van de computer via mijn boxen van de home cinemaset kunnen luisteren. Nu zit er tussen de computer en de TV/HCS een afstand van circa 15 meter. Maar af en toe wil ik ook alleen bij de computer zelf muziek draaien, dus alleen de computerboxen gebruiken.
Wat zijn mijn vragen:
Hoe kan ik het beste de PC en de HCS verbinden? Welke kabel?
Ik snap dat dit ook afhankelijk is van de HCS. Maar welke aansluiting zou de nog aan te schaffen HCS moeten hebben?
Of kan ik beter een audiokaart kopen?
De koptelefoonaansluiting zit in de meeste gevallen aan de voorkant en ik vind het lelijk om die dan te gebruiken.
Daarnaast, hoe voorkom ik dat ik iedere keer onder de tafel moet duiken om de kabels van de HCS de computerboxen te verwisselen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Leo
Graag lees ik jullie meningen over mijn aan te leggen home cinema set.
Situatie:
-'Oude TV'
-Computer met de volgende specs:
*Asrock 939Dual-SATA2
-Realtek 850 7.1 channel AC'97 audio codec
*AMD 64 X2 3800+
*Geen audiokaart o.i.d.
*Goedkope boxen bij de computer
Nog te kopen:
-Home cinemaset (HCS) a €300/400
-(Audio)kabel van HCS naar computer
Hoe wil ik het hebben:
Ik wil mijn muziek van de computer via mijn boxen van de home cinemaset kunnen luisteren. Nu zit er tussen de computer en de TV/HCS een afstand van circa 15 meter. Maar af en toe wil ik ook alleen bij de computer zelf muziek draaien, dus alleen de computerboxen gebruiken.
Wat zijn mijn vragen:
Hoe kan ik het beste de PC en de HCS verbinden? Welke kabel?
Ik snap dat dit ook afhankelijk is van de HCS. Maar welke aansluiting zou de nog aan te schaffen HCS moeten hebben?
Of kan ik beter een audiokaart kopen?
De koptelefoonaansluiting zit in de meeste gevallen aan de voorkant en ik vind het lelijk om die dan te gebruiken.
Daarnaast, hoe voorkom ik dat ik iedere keer onder de tafel moet duiken om de kabels van de HCS de computerboxen te verwisselen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Leo