Ik heb hier een zip bestand wat ik wel kan openen, maar een klant niet. Als ik het uitpak en weer inpak kan hij het wel lezen. Ik gebruik blijkbaar een andere versie van zip waardoor ik het wel uit kan pakken en het is blijkbaar met een "bijzondere" versie van zip ingepakt, maar is er een manier om te zien door welk zip-programma/versie een bestand is gezipt?
Ik denk niet dat dat te achterhalen is, aangezien er zo veel archivers zijn, en die allemaal zip kan compressen. Laat je klant maar eens een update doen van z'n software.
Opzich vrij vaag, zelfs pkunzip (op DOS 6.22) nooit problemen gehad met het unzippen van bijvoorbeeld winzip 8
Opzich vrij vaag, zelfs pkunzip (op DOS 6.22) nooit problemen gehad met het unzippen van bijvoorbeeld winzip 8
Ey!! Macarena \o/
Gebruikt hij WinXP om te unzippen? Die heeft dan waarschijnlijk een beperking waardoor sommige versies niet uitgepakt kunnen worden.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Als je de files nu eens uitpakt en weer inpakt met de "standaard" instellingen zou het goed moeten gaan.
Archive format: Zip
Compression: normal
Compression method: deflate
Dictionary size: 32KB
Word size: 32
Archive format: Zip
Compression: normal
Compression method: deflate
Dictionary size: 32KB
Word size: 32
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Iets meer info. Ik gebruik hier de gewone Windows XP unzip en die geeft dus geen problemen. Wat die klant gebruikt weet ik nog niet. De zip bestanden zijn door anderen op een QuickPlace gezet, dus ik kan niet beinvloeden hoe die zijn gezipt.
Bedankt voor de antwoorden zoverre. Zip programma's geven dus niet ergens een property mee waarin staat welk prog ze heeft gezipt en die uit te lezen is?
Bedankt voor de antwoorden zoverre. Zip programma's geven dus niet ergens een property mee waarin staat welk prog ze heeft gezipt en die uit te lezen is?
Ik heb hier winrar, en die geeft een vrij kort overzicht op zip files,
Systeem waarop het is ingepakt, en welke versie van zip nodig is om het uit te pakken.
Denk toch echt dat je bij je klant als optie neer moet leggen dat ie z'n software update.
Systeem waarop het is ingepakt, en welke versie van zip nodig is om het uit te pakken.
Denk toch echt dat je bij je klant als optie neer moet leggen dat ie z'n software update.
Ey!! Macarena \o/
Het kan wel kloppen dat het aan een oude versie van de software ligt. Ik heb ook wel eens gehad dat ik met een oudere versie van winrar een foute CRC kreeg na uitpakken. Met de nieuwste versie van winrar kon ik het bestand toen wel goed uitpakken.
Ik weet alleen niet of inpakprogramma's een soort van handtekening achterlaten in het bestand. Een betere oplossing is gewoon je software up to date houden
Ik weet alleen niet of inpakprogramma's een soort van handtekening achterlaten in het bestand. Een betere oplossing is gewoon je software up to date houden
Pagina: 1