Toon posts:

2de hands HD?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst bij PCZaak 2 harde schijven gekocht van Maxtor. Wat mij opviel is dat ze niet in een doos zaten, alleen in een afgesloten antistatisch zakje. Is dit normaal of heb ik tweedehands harde schijven gekregen? 8)7

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat zijn bulk-schijven; ik ben niet anders gewend.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Was het zakje ook daadwerkelijk gesealed en was er nog geen partitie aanwezig op de hardeschijf, dan zijn het gewoon bulk modellen en geen retail schijfen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
met bv. hd tune kan je ook de verstreken levensduur (aantal uur in gebruik) en het aantal malen dat de schijf is opgestart bekijken

Verwijderd

Topicstarter
Wow...2 reacties in 6 minuten..
In ieder geval bedankt, weer wat geleerd vandaag^^

EDIT: 3 reacties ^^
ik wist niet eens dat dat soort dingen bijgehouden werden. Is die info niet weg zogauw de schijf geformatteerd word?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 10:49 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je mij 25 euro geeft, krijg je van mij een doos, 4 schroefjes, een diskette met een benchmark programma en een flatcable.

Dit is namelijk het enige verschil met bulk en retail. De doos mik je toch weg, flatcable kost ook geen drol, de software op de flop zal ook wel oud zijn inmiddels. En dan komen de verpakkings kosten er nog bij.

Kortom, niets aan het handje ;)

Edit:
Info is pas echt weg als het diverse keren volledig is overschreven. Na een format is zelfs alles nog terug te halen met de juiste software. Ik zou zelf nooit geen harddisken verkopen. Het levert niets op, en de kans dat iemand nog data terug kan halen is vrij groot, en dat gaat ze geen donder aan ;)

[ Voor 29% gewijzigd door RaZ op 29-09-2006 10:54 ]

Ey!! Macarena \o/

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Flatcable krijg je ook bij je mobo O-)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Flatcable? Das toch alleen bij IDE? en wie heeft er nu geen SATA? (toch wel flatcable bij mn mobo gekregen...maar ook 3 sata kabeltjes

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
Tjah ik heb wel eens een schijf waarop stond "refurbshed by Maxtor", maar ja daar kwam ik ook pas na een half jaar achter, nadat ik hem een keer uitbouwde, ach ja..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:09:
Flatcable? Das toch alleen bij IDE? en wie heeft er nu geen SATA? (toch wel flatcable bij mn mobo gekregen...maar ook 3 sata kabeltjes
Gekkenhuis; ik heb 8 SATA-schijven maar kan ook 4 PATA kwijt... Bijna alles volgebouwd en vol met data... I need more!!! :o

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, niks om je druk over te maken dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.