Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SonicWALL op school.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.663 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Hier op school hebben ze sinds kort een programma genaamd SonicWALL op het netwerk gezet.
Deze blokkeren een aantal sites.
Nu is mijn vraag, hoe krijg ik deze sites toch geopend?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 20:48
Vraag het aan de beheerder.

The devil is in the details.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:37

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik denk niet dat het de bedoeling is van school dat je deze sites alsnog opent. Om welke sites gaat het? Als het om hotmail, wikipedia of google gaat (of natuurlijk GOT) dan helpt iedereen je misschien wel.

Met hierboven, als het om sites gaat die je nodig hebt kan je natuurlijk met de beheerder overleggen

Wil je online gaan gamen dan heb je ben ik bang pech

[ Voor 16% gewijzigd door Beugelfles op 29-09-2006 10:33 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, als dat zou kunnen, had dit topic nooit geopend hoeven worden.
Het probleem is dat we sites als onzin.com, runescape.com, etc. niet meer kunnen openen.
In tussenuren zijn deze sites natuurlijk van essentieel belang. ;)
Dus hoe omzeilen we dit probleem?

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 14:16

robbydw

live your life

solliciteren als systeem beheerder
www.sonicwall.com ??

Geen commentaar

Verwijderd

Topicstarter
Tjah, als dat zou kunnen, had dit topic nooit geopend hoeven worden.
Het probleem is dat we sites als onzin.com, runescape.com, etc. niet meer kunnen openen.
In tussenuren zijn deze sites natuurlijk van essentieel belang. ;)
Dus hoe omzeilen we dit probleem?
grolschbeugel schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:32:
Ik denk niet dat het de bedoeling is van school dat je deze sites alsnog opent. Om welke sites gaat het? Als het om hotmail, wikipedia of google gaat (of natuurlijk GOT) dan helpt iedereen je misschien wel.

Met hierboven, als het om sites gaat die je nodig hebt kan je natuurlijk met de beheerder overleggen

Wil je online gaan gamen dan heb je ben ik bang pech
Overleggen is zoals hierboven uitgelegd, geen optie.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 10:35 . Reden: Zelfs sites als marktplaats.nl zijn geblokkeerd! :( ]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10

Koppensneller

winterrrrrr

Dus wij moeten jou helpen om de beveiligingen die jouw school heeft ingesteld te omzeilen? Don't think so....

Verwijderd

Topicstarter
KoppenSneller schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:36:
Dus wij moeten jou helpen om de beveiligingen die jouw school heeft ingesteld te omzeilen? Don't think so....
Waarom niet? :?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het omzeilen van een beveiliging (wat dit dus is ingesteld door de beheerder) is niet echt toegestaan. Ik ga er dus vanuit dat als het niet overlegbaar is, is er dus sprake van een bewuste blokkering van diverse sites, met een reden.

Je kant het ook anders zien, zo komt er ook nog eens iemand buiten ipv heel de dag achter die toverdoos :P

Ey!! Macarena \o/

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Omdat dat tegen de policy is? ;)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Makkelijkste manier is om thuis remote desktop aan te zetten en dan via remote desktop naar je pc thuis te connecten en daar die evil sites te openen :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:39:
Makkelijkste manier is om thuis remote desktop aan te zetten en dan via remote desktop naar je pc thuis te connecten en daar die evil sites te openen :P
Daar had ik ook al aan gedacht.
Jammer genoeg kan ik op geen enkele poort connecten.
Ook websites op andere poorten kan ik niet openen hier.

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:35
Er zijn website waarmee je anoniem mee kunt surfen ik denk dat je hiermee wel door de proxy heen komt. Anders kun je nog een http tunnel programma gebruiken dat werkt meestal ook wel. Wil je ons ook vertellen om welke school en websites het gaat :?

[ Voor 9% gewijzigd door Bart1983 op 29-09-2006 10:41 ]

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
of ne VPN tunnel maken naar een server waar wel openlijk internet is...

Verwijderd

Topicstarter
Bart1983 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:40:
[...]

Er zijn website waarmee je anoniem mee kunt surfen ik denk dat je hiermee wel door de proxy heen komt. Anders kun je nog een http tunnel programma gebruiken dat werkt meestal ook wel. Wil je ons ook vertellen om welke school en websites het gaat :?
Daar zat ik ook al aan te denken.
Maar heb je enig idee, want ik weet niet welke sites dat zijn?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Sja, dan moet je Remote Desktop op poort 80 draaien... (registry hack).

Maar goed.. eigenlijk zijn deze tips ook illegaal >:)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:42:
Sja, dan moet je Remote Desktop op poort 80 draaien... (registry hack).

Maar goed.. eigenlijk zijn deze tips ook illegaal >:)
Hmmm, een optie.
Kan je een VNC server ook op poort 80 draaien? _/-\o_

• Bart1983
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:41:
[...]

Daar zat ik ook al aan te denken.
Maar heb je enig idee, want ik weet niet welke sites dat zijn?
gewoon zoeken op anoniem surfen/ anonymous browsing of zoiets!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
www.megaproxy.com misschien een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat ik geen proxy in kan stellen, ik kan ook amper software installeren.
Heb totaal geen rechten.
Bart1983 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:44:
[...]

gewoon zoeken op anoniem surfen/ anonymous browsing of zoiets!
Ik vind dan alleen maar proxysites?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 10:49 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:48:
[...]

Heb totaal geen rechten.
Kijk eerst voordat je oordeelt.. ;)

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
De tijd die je nu bespaart door rotzooi website's te bezoeken, kan je gebruiken
om je te verdiepen in Firewalls etc.. Juist handig tog O-)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:48:
[...]

Heb totaal geen rechten.
[..]
Iedereen heeft recht op educatie, vind je dat niet genoeg? Internetten doe je maar lekker thuis, daar al over na gedacht? :P

Ey!! Macarena \o/

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 14:49

Nik

Ik wil niet vervelend zijn, maar die sites zijn met een reden dichtgetimmert. Leuk als jij dat wil gaan verzieken. Zullen we je auto / huis ook maar even openbreken "omdat het essentieel is in mijn overige avonduurtjes"?

Je gaat naar school om te leren, wil je gamen, blijf dan thuis. Als je het echt leuk aan wil pakken, vraag dan of de systeembeheerder er een tijdode op kan zetten, zodat je in de pauze wél het eea aan sites kan bezoeken.

Vergeet ook niet dat veel scholen graag hun internet verbinding open willen houden voor mensen die wél serieus aan het werk zijn, en er is niets zo irritant als jij iets op wilt zoeken met Google, dat een ander heel de verbinding plat trekt en jij dus een uur bezig bent met zoeken terwijl je dat anders in 5 minuten kon doen.

Denk eens na voordat je zulke onzinnige acties uit gaat halen. Ik mag dan overkomen als een moraalridder, maar hey, ook ik game af en toe op school. Maar dan wel met toestemming.

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:03:
Ik wil niet vervelend zijn, maar die sites zijn met een reden dichtgetimmert. Leuk als jij dat wil gaan verzieken. Zullen we je auto / huis ook maar even openbreken "omdat het essentieel is in mijn overige avonduurtjes"?

Je gaat naar school om te leren, wil je gamen, blijf dan thuis. Als je het echt leuk aan wil pakken, vraag dan of de systeembeheerder er een tijdode op kan zetten, zodat je in de pauze wél het eea aan sites kan bezoeken.

Vergeet ook niet dat veel scholen graag hun internet verbinding open willen houden voor mensen die wél serieus aan het werk zijn, en er is niets zo irritant als jij iets op wilt zoeken met Google, dat een ander heel de verbinding plat trekt en jij dus een uur bezig bent met zoeken terwijl je dat anders in 5 minuten kon doen.

Denk eens na voordat je zulke onzinnige acties uit gaat halen. Ik mag dan overkomen als een moraalridder, maar hey, ook ik game af en toe op school. Maar dan wel met toestemming.
Hierin geef ik je volledig gelijk, maar wat wil je anders doen als je jezelf ontzettend verveeld?
Naar huis gaan mogen we niet, het dorp in ook niet.
In principe kunnen we alleen maar huiswerk maken, en in de aula zitten.
Nou, mij niet gezien.
En over dat trage internet, er ligt hier een dikke 100mbit lijn, waar ik dan 10kb/s van gebruik.
Ja, daar zal het internet traag van worden. ;)
Bovendien game ik alleen wanneer er een aantal PC's vrij zijn, en niet wanneer mensen serieus aan het werk moeten.
Daar erger ik mezelf ook aan, als ik serieus moet werken.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 11:07 ]

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

als funnygames geblokeerd it moet je er .biz achter zetten inplaats van .nl dan werkt het wel.

kun je niet via je taakbeheer het programma onderedeel uitzette (werkt bij mij opschool met netop teach :P)

suc6

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• Bart1983
Borgoth schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:04:
als funnygames geblokeerd it moet je er .biz agter zetten inplaats van .nl dan werkt het wel.

kun je niet via je taakbeheer het programma onderedeel uitzette (werkt bij mij opschool met netop teach :P)

suc6
Lol die sonicwall draait natuurlijk op een aparte server. De systeembeheerde op jouw school zou ik meteen ontslaan als het zo makkelijk is zoals jij het beschrijft >:)

Verwijderd

Topicstarter
Borgoth schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:04:
als funnygames geblokeerd it moet je er .biz achter zetten inplaats van .nl dan werkt het wel.

suc6
Helaas is die ook geblokkeerd. ;)

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

msn ook? probeer https://www34.meebo.com
die werkt hier wel

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 14:49

Nik

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:03:
Maar wat moet je op school dan doen, als je 2 tussenuren hebt?
naar huis gaan, je huiswerk maken, of lekker ouwehoeren op het schoolplein met je vrienden, maar niet gamen... zeker als het tussenuren zijn en andere mensen de internet verbinding harder nodig hebben dan jij!

Ik bedoel, bij ons mochten we in een tussenuur neit eens op de pc, alleen voor studiedoeleinden, en dus gingen wij altijd andere leuke dingen doen (potje kaarten, huiswerkpoker (soort strip poker, maar dan met huiswerk, in plaats van een kledingstuk uit te doen maakt iemand anders je huiswerk, wel zo grappig, ookal was het niet leerzaam en dom, we hadden fun ;)).

Komop, gebruik je verstand, en een beetje fantasie. Laat dat nerderige is in je los. Zeker als er leuke meiden op school lopen, denk je echt dat die jou zien staan als jij in de tussenuren gaat lopen gamen :? :+

PS: ik dacht dat je een newbie was hier op GoT, maar met 700+ posts en een jaar geristratie had ik wel beter van je verwacht ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Nik op 29-09-2006 11:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:09:
[...]

naar huis gaan, je huiswerk maken, of lekker ouwehoeren op het schoolplein met je vrienden, maar niet gamen... zeker als het tussenuren zijn en andere mensen de internet verbinding harder nodig hebben dan jij!

Ik bedoel, bij ons mochten we in een tussenuur neit eens op de pc, alleen voor studiedoeleinden, en dus gingen wij altijd andere leuke dingen doen (potje kaarten, huiswerkpoker (soort strip poker, maar dan met huiswerk, in plaats van een kledingstuk uit te doen maakt iemand anders je huiswerk, wel zo grappig, ookal was het niet leerzaam en dom, we hadden fun ;)).

Komop, gebruik je verstand, en een beetje fantasie. Laat dat nerderige is in je los. Zeker als er leuke meiden op school lopen, denk je echt dat die jou zien staan als jij in de tussenuren gaat lopen gamen :? :+

PS: ik dacht dat je een newbie was hier op GoT, maar met 700+ posts en een jaar geristratie had ik wel beter van je verwacht ;)
Naar meiden kijken we in de les wel naar. ;)
En naar dezelfde meiden kijken gaat ook saai worden, op een gegeven moment. :/

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 14:06

Vincenz0

Coder

zet achter het web adres:
.redirect.keljob.com

voor webmsn msn krijg je dan:
http://webmessenger.msn.com.redirect.keljob.com/

wat ook kan:

www.hidemyass.com

Coding 4 Fun!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Ik sluit me volledig aan bij proller. Wat je kan doen om je bezig te houden in de tussenuren is bij bijv. vodafone een UMTS-datacard aan te schaffen + bijbehorend abo, en die te gebruiken met een laptopje ofzo. Dan kan je zoveel gamen als je zelf wilt. Je school stelt niet voor niets die blokkeringen in, zoals inderdaad gezegd om te zorgen dat de rest wel gewoon internet kan gebruiken voor schoolzaken. Bedenk je ook dat 100mbit zeer waarschijnlijk niet bepaald goedkoop is en dat ze ook moeten betalen voor dataverkeer. Jij kan dan misschien zeggen dat je 'maar' 10 kb/s gebruikt, maar bedenk je dat dit (volgens mij) constant is. Dan tikt het qua megabytes toch al wel snel aan als je dat elke pauze gaat doen. Stel je dit nog eens voor maar dan met al je vrienden + de rest van de mensen die toch wel graag een spelletje spelen, en dan wil je de rekening echt niet meer zien.

Verder is op het algemeen beleid gewezen mbt security (en het omzeilen ervan), dit is gewoon niet toegestaan, mede om bovenstaande redenen dus. Als je het met je systeembeheerder niet kan uitvechten is het gewoon niet de bedoeling dat je het internet voor die doeleinden gebruikt. Volgens mij heb je trouwens ook best een probleem als je wordt 'gepakt' terwijl je zo'n spel speelt, volgens mij kan je dan gewoon de toegang tot de mediatheek/internet/whatever ontzegd worden en dan ben je helemaal ver van huis als je het ECHT een keer nodig hebt voor schoolzaken. Denk daar maar eens over na.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, dan zal ik het zelf wel moeten uitvogelen.
Toch bedankt voor jullie hulp.
Gooi d'r maar een slotje op.

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 14:06

Vincenz0

Coder

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:14:
Nouja, dan zal ik het zelf wel moeten uitvogelen.
Toch bedankt voor jullie hulp.
Gooi d'r maar een slotje op.
zet achter elk adres:

.redirect.keljob.com/

Coding 4 Fun!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:06
Vincenz0 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:15:
[...]

zet achter elk adres:

.redirect.keljob.com/
En dan is het al zo of heel binnenkort dat die ook geblockt wordt door SonicWall. >:)

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

chromeeh

the Gnome

Dit topic gaat aardig dicht langs het randje wat op GoT mag en niet mag...
Let wel dat op GoT geen enkele vorm van hacking etc ge-accepteerd wordt...
Je school blokkeert deze sites met een reden, indien je het daar niet mee eens bent, ga dan bij je school beklach halen en niet hier op GoT vragen hoe je de SonicWall omzeild.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Arto
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 23:59
naja, bij mij op school hebben ze ook een sonicwall en alleen poorten 80, 21 en 22 open.

Maar via een SSH tunnel ( putty ) kan ik zelfs world of warcraft op school spelen
( met 48 latency ;-) )

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Beveligingen omzeilen en hulp daarbij doen we niet aan op GoT :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.