[Linksys WAG354]Sommige sites werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-03 11:29
Ik heb al een tijdje een Linksys WAG354 ADSL modem router. Eigenlijk vanaf het begin af aan vertoont deze vreemde kuren. Zodra ik de router aan/uit zet, heb ik opeens last van dat ik sommige sites niet kan bezoeken. Voornamelijk sites waar ik wat vaker kom. Het vreemde ervan is, dat ik deze problemen op verschillende manieren kan oplossen. Namelijk door opnieuw op te starten kan ik vaak weer op wat meer sites, maar ook door de router opnieuw op te starten kan ik op wat meer sites. Echter nooit kan ik op alle sites. Er zitten er altijd wel één tussen die niet werkt (vreemd genoeg is dat vaan GoT, maar niet tweakers). Daar komt ook nog eens bij dat als het enemaal goed werkt, het ook goed blijft werken. Ik heb de router een paar maanden aan laten staan, en toen heb ik geen problemen gehad. En sinds ik pas geleden de router uit heb gezet voor het eerst sinds tijden heb ik weer die problemen.

Even samengevat:

Onstaan probleem:
Na opnieuw opstarten routen. Vervolgens sporadisch.

(Gedeeltelijke) Oplossing:

* Router resetten
* Computer resetten

Ik heb Win XP pro (pas opnieuw geinstalleerd), de laatste firmware, en KAV anti-virus.

Hallo met Tim

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Heb je dit probleem met elke firmware?
Misschien een ander modem proberen?!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Probeer eens de dns servers van je provider statisch te configureren bij je netwerk eigenschappen.. vaak geeft de router je een dns op van de router zelf welke het weer doorstuurd, haal deze tussen schakel eruit en je zal hopelijk minder problemen hebben.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Pkunk
Justin_Time schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:18:
Probeer eens de dns servers van je provider statisch te configureren bij je netwerk eigenschappen.. vaak geeft de router je een dns op van de router zelf welke het weer doorstuurd, haal deze tussen schakel eruit en je zal hopelijk minder problemen hebben.
Je bedoeld dat ik de DNS die nu automatisch gezocht word door de router statisch vast moet zetten?
Of moet ik planet bellen om DNS te vragen?
Maar sowiso slaat het toch nergens op? Zojuist kom ik weer niet op GoT. grmbl, want ik moet ergens drivers vandaan halen waar ik dus niet bij kon. Affijn, paar keer die die router resetten. Geen resultaat. Computer resetten en het werkt weer. wtf?

[ Voor 19% gewijzigd door Pkunk op 30-09-2006 11:53 ]

Hallo met Tim

• Pkunk
Nou ik heb het bovenstaande dus geprobeert, maar hielp niks. Iemand anders nog ideeen?

Hallo met Tim

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Wat heb je precies geprobeerd?

Je hebt de twee DNS servers van planet (195.121.1.34 195.121.1.66 ) in je lanverbinding geconfigureerd?
Het lijkt erg heel erg op namelijk dat het weer werkt nadat je opnieuw een ip krijgt hetzij via een reboot van de router of via een reboot van de computer.

Op het moment dat je weer eens zoiets heb moet je eens proberen om een internet ip te pingen dus bijvoorbeeld 194.109.6.66 (dns server van xs4all) of nog beter de dns servers van planet als dit werkt weet je iig of het aan je DNS ligt of dat het je internet verbinding/dhcp zelf is.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Pkunk
Justin_Time schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:39:
Wat heb je precies geprobeerd?

Je hebt de twee DNS servers van planet (195.121.1.34 195.121.1.66 ) in je lanverbinding geconfigureerd?
Het lijkt erg heel erg op namelijk dat het weer werkt nadat je opnieuw een ip krijgt hetzij via een reboot van de router of via een reboot van de computer.

Op het moment dat je weer eens zoiets heb moet je eens proberen om een internet ip te pingen dus bijvoorbeeld 194.109.6.66 (dns server van xs4all) of nog beter de dns servers van planet als dit werkt weet je iig of het aan je DNS ligt of dat het je internet verbinding/dhcp zelf is.
Ik heb idd die ip adressen nu handmatig vastgezet. Ik zal de volgende keer eens kijken of ik die DNS kan pingen.

Hallo met Tim

• Pkunk
Zojuist weer hetzelfde prbleem gehad, en ik kon die DNS adressen gewoon goed pingen. Weet het echt niet meer. Gelukkig heb ik het bonnetje nog zit ik nu te denken...

Hallo met Tim

• Pkunk
En zonet kon ik die DNS adressen weer niet pingen. Zal dat dan aan m'n router liggen of aan de provider?

Hallo met Tim

Pagina: 1