Toon posts:

Programma om bottleneck op te sporen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem wordt met de dag trager en ik ben naarstig op zoek naar software om de zogenaamde bottleneck in mijn systeem op te sporen. Ik kan wel lukraak hardware gaan vervangen, maar dit kan natuurlijk totaal zinloos zijn of misschien is upgraden überhaupt zinloos.

Bestaat een dergelijk programma?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Bootvis, Ad-Aware, regcleaner...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 16:31

rg-mohwa

Phoe Hé

Dat zijn programma's om je zooi schoner te maken.
De topic starter wil gewoon weten wat het slechtse aan zijn pc is waarschijnlijk.
Misschien heb je wat aan sisandra ?

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik zojuist geinstalleerd (Lite 2007), maar hoe kom ik in dat programma achter de bottleneck?

Het systeem is overigens geheel vrij van virussen, spyware en overige troep. Bootvis wil op de een of andere manier niet.

Verwijderd

Ik denk eerder dat je Windows wat moet opschonen, hardware veroudert (en de gewenning maakt dat het trager lijkt totdat je weer achter een P3-slow zit) maar wordt niet trager. Hoogstens je harde schijf die aan het instorten is.

Probeer eens wat (niet gebruikte) programma's te verwijderen en te defragmenteren.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32
Met de XP performance monitor kun je zo ongeveer alles wat met performance te maken heeft bekijken. CPU-gebruik, memory-gebruik, disk I/O, pagefile activiteit, you name it.

Interpreteren van de gegevens is wel eens wat lastig, maar je kunt er vrij snel een goede indicatie mee krijgen.

Whatever

Verwijderd

rg-mohwa schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:32:
[...]

Dat zijn programma's om je zooi schoner te maken.
De topic starter wil gewoon weten wat het slechtse aan zijn pc is waarschijnlijk.
Misschien heb je wat aan sisandra ?
Bootvis kan weldegelijk een tool zijn om het e.e.a. te onderzoeken om bijvoorbeeld te zien hoelang de verschillende processen erover doen om te laden (bootvis werkt hier overigens gewoon met win xp sp2 en alle zooi updates).

Maar TS geeft verder geen info waar de PC voor moet dienen, beetje moeilijk advies geven zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al achter! Er wordt maar 256 MB van de 512 MB intern geheugen gedetecteerd! (2 x 128).

Verdere specs:

MSI KT4 Ultra
AMD Athlon XP 1900+
2 x 256 MB Kingston (PC2700 volgens mij)
80 GB ATA 8 MB cache WD (systeem)
200 GB ATA 8 MB cache WD (documenten)
Hercules graphics GeForce 3 Ti500
DVD-lezer
DVD-brander
HP Laserjet 3055
HP Photosmart P1000

De pc wordt trouwens voornamelijk gebruikt om op te werken: tekstverwerken, internetten, af en toe een film kijken. Wel worden er veel programma's naast elkaar gebruikt, maar ook het opstarten van 1 programma lijkt een eeuwigheid te duren. Maar wat wil je met 256 MB!? :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 11:16 ]

Pagina: 1