Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

welke ir ontvanger zit in een MCE remote ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo een microsoft media center afstandsbediening met ontvanger.

En ik heb een Media center in een Ahanix 4 behuizing. Maar ik wilde die ontvanger inbouwen, ding had alleen geen ontvangs meer want behuizing is helemaal ijzer/alu.

Dus heb ik die ontvanger uit elkaar gemolt. Er zit langs het display in de ahanix kast een vierkantje waar je de IR ontvanger achter kunt plaatsen.

Dus gister mn weller aangeswengelt. En die 2 ir ontvangers (ja zitten er 2 op, eentje lijkt op een doorzichtige led en eentje met 3 pootjes en behuizing erom heen met 2 pootjes) eraf gesoldeerd.

Om er dan draadjes aan te solderen zodat de printplaat ergens anders geplaatst kon worden.

Allemaal mooi gelukt.

Behalve die ir ontvanger die op een led lijkt, ik had geen tijd moest weg voor sporten. Dus wilde daarna af gaan maken, kom ik thuis ligt dat ding nergens meer (had hem apart gelegd.

Echt heel mijn bureau, de vloer doorzocht maar niks terug kunnen vinden.

Dus mijn vraag welke IR ontvanger is dit? Het is een 2 polige platte IR led uitvoering.

De chipset in deze Microsoft ontvanger is van Philips (hoe kant t ook anders) type nummer is: BB5040. Krijg er iig niks op gevonden met google.

Als ik de ontvanger nu aansluit, blijft de rode led continue branden. Normaaal brand die alleen zolang je een knop op de afstandsbediening indrukt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Was dat ding dat op een led lijkt niet gewoon een led?
Staat me bij dat de mce ontvanger ook ir codes kan doorsturen naar andere apparaten... en daar heeft die dan een ir ledje voor nodig natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
nee het is echt een ir led, de led die gaat knipperen zit ergens anders en is rood van kleur, nouja nu niet meer. Heb hem namelijk vervangen met een blauwe die bij de ahanix case zat.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ja ik zeg toch dat ding wat op een led lijkt een led is, en dus geen ontvanger.
Nieuw ir ledje kopen en erin zetten lijkt me.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 29-09-2006 11:26 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
In onderstaan topic staat een foto, welke bedoel je precies?

Anders met een magneet je hele kamer door, hopen dat ie aan de pootjes blijft hangen......

Ik heb ook zo'n soort mod gedaan.......
Check dit topic ook eens wellicht heb je er nog wat aan.....(net te laat waarschijnlijk)

edit:
is het die 'doorzichtige wit glazige' dingetje? Dat is een IR fototransistor is (waarschijnlijk) voor omgevingslicht compensatie. Die heb ik in m'n mod dus helemaal niet gebruikt/doorverbonden. Ik heb alleen de TSOP (ir ontvanger) 'verlengd'......

edit2:
www.conrad.nl Bestnr.: 153470 - 89 (of 153679 - 8A, 153692 - 8A)

[ Voor 35% gewijzigd door kaajee op 29-09-2006 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee wat er mee aan de hand was, lampje bleef continu branden. Volgens mij heb ik iets gemold.

Net een 2e hands gehaald via marktplaats. Ander merk, niet van microsoft maar van MKS oid.

Stuk fijnere printplaat zit erin om te solderen. Weer uitgebouwd, alles verlengd en nu werkt het, vreemd.
Pagina: 1