hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet
http://balusc.xs4all.nl/s...entium4CeleronSocket478P4
http://balusc.xs4all.nl/s...#Pentium4CeleronSocket775
Is idd gewoon een marketing beslissing geweest van Intel.
C:\>_
It should be noted that the "D" suffix acctually stands for nothing. This name was given out by intel in order to differentiate this generation of Celeron from its predecessors. It should also be stated that despite its name, the Celeron D is not a dual core processor.
[ Voor 14% gewijzigd door _the_crow_ op 29-09-2006 09:44 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
ze hadden me verkeerd voorgelicht, eerst een barebone geleverd met een proc die daar niet compatible mee was.. een 915 chipset met een D820
toen gebeld, "er waren nog maar heel weinig barebones die een pentium D ondersteunen" toen zei hij dat een D346 ongeveer dezelfde prestaties zou hebben als de D820, minder cache maar meer gigaherzen...Heb toen gezegd dat we dat maar moesten omwisselen..
klopt het wat ze gezegd hebben?
maar die staat er niet
ik denk dat je weer terug moet naar die winkel
breng gelijk die barebone terug
PSN: djmurcielago
probleem alleen is dat ik die barebone al uit de verpakking gehaald heb... omdat ik hemwou instaleren... kom ik net optijd zo'n labeltje tegen op de proc: requires 945 chipset ikke bellen zeggen ze het bovenstaande.
ik denk dat ik maar evenboos naar hun ga bellen... twee keer verkeerd voorgelicht is natuurlijk niet echt tjill...
maar die staat er niet
Je mag inderdaad je ongenoegen uiten, maar blijf bovenal beleefd! Anders loop je de kans dat je alleen maar enorme onwil criëerd bij de medewerker. (ondanks dat zij mogelijk als eerste de fout in gegaan zijn)hobbeldebobbel schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:57:
hmm ik zal denk ik toch maar even gaan bellen met de winkel...
probleem alleen is dat ik die barebone al uit de verpakking gehaald heb... omdat ik hemwou instaleren... kom ik net optijd zo'n labeltje tegen op de proc: requires 945 chipset ikke bellen zeggen ze het bovenstaande.
ik denk dat ik maar evenboos naar hun ga bellen... twee keer verkeerd voorgelicht is natuurlijk niet echt tjill...
[ Voor 51% gewijzigd door _Dune_ op 29-09-2006 10:00 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
dan gaat ik maar weer even alles uit schroeven en inpakken...
maar die staat er niet
Laat nu de Celeron D een stuk eerder geintroduceerd zijn dan de Pentium D. Maar als jij bij aanschaf duidelijk aangegeven hebt een dual-core cpu te willen gaan draaien in de barebone hebben ze je inderdaad verkeerd voorgelicht. 't Is voor hun wel een makkelijke oplossing om er dan maar een andere cpu in te drukken, maar eigenlijk zou je dus een andere barebone moeten hebben.hobbeldebobbel schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:37:Zonee, Dan is het wel een goede verkoop/marketing truuk, die D achter celeron plakken.
Nee zei de persoon achter de telefoon, je hebt DDR2 geheugen uitgezocht in plaats van nromaal DDR dat dual sloeg niet op de 2 maar op dual channel geheugen.
vraag ik voor de barebone-cpu... zou geen probleem moeten zijn.
maarja ik ga evenbellen
maar die staat er niet
het was geen enkel probleem...
kan zo die barebone terug brengen... moet hem zo goed als nieuw mogelijk inpakken
ga nu dus die barebone omwisselen voor een andere...
hebnu de asus T2-PH1 en dat word de T2-PH2 (wat nou weinig barebones die een D ondersteunen)
deze wordt het om precies te zijn
kan deze wel samenwerken met mijn D820?
er zit namelijk wel een 945 chipset op... maar ik weet het niet precies meer zeg maar... just voor de zekerheid...volgens die link van daarnet wel.. maar wil het gewoon even zeker weten
[ Voor 35% gewijzigd door hobbeldebobbel op 29-09-2006 10:30 ]
maar die staat er niet
nouwja dan krijgen ze die ook meteen terug.
maar die staat er niet
De vragen die je stelt kun je met redelijke inspanning zelf beantwoorden. Zoek de specificaties van produvten op, kijk in de handleidingen (online te vinden) wat ondersteund wordt en gebruik gewoon een beetje kritische gezonde verstand als mensen je dingen zeggen (met name verkopers, wiens vak niet techniek maar verkopen is). Had je dit in het begin al gedaan dan had je dit probleem in het geheel vermeden en was sowieso dit topic onnodig. Komt bij dat je je even achter de oren moet krabben dat je een van de heetste CPUs ooit voor desktopgebruik (D820) in een kleine barebone wilt vrotten. Als de fans dat ding ueberhaupt koel kunnen houden staan ze constant op maximale snelheid en dus herrie te laaien
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()