Toon posts:

Geforce 7600 GS Beeld knippert bij Nvidia instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een Geforce 7600 GS werkt perfect op 1 ding na.
Als ik met de rechtermuisknop op de Nvidia instellingen klik dan begint men beeld een paar keer te knipperen en veranderd van frequentie oid om dan weer terug te gaan naar de oude situatie. Dit gebeurt ook wanneer ik op avi filmpjes klik met de rechter muisknop. Ik heb al gezocht op google en hier maar heb niets kunnen vinden wat deze videokaart betreft. Wel dat er bij oudere videokaarten zo'n probleem wel is voorkwam. Waar kan dit aan liggen ik heb de nieuwste forceware drivers ook geprobeerd maakt geen verschil.

Alvast bedankt

• marcrenzo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook wanneer ik naar de eigenschappen van het beeldscherm, dan geavanceerde nvidia instellingen ga, verspringt het beeld. Ook wanneer ik de kleurinstellingen wil wijzigen verspringt het even wanneer het venster ervoor komt. En idd bij AVI filmpjes gebeurd het ook.

Oh en ook wanneer ik de computer met de aan/uit knop uitschakel, niet waneer ik gewoon shutdown van windows gebruik.

Het lijkt mij niet echt bevorderlijk voor het beeldscherm, dus hopelijk weet iemand een oplossing.

edit:
Ik heb een gforce 7600 GT

[ Voor 4% gewijzigd door marcrenzo op 03-10-2006 11:17 ]

Verwijderd

Heb ik ook, en ik heb een SLI opstelling dus dat is al helemaal een ramp. Ik heb twee drivers voor de GS gebruikt en bij mij werkt de 91.31 stabieler, dan de nieuwste op Nvidia.com

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ja ik heb precies het zelfde probleem.. Helaas :(

Ik zal de 91.31 drivers ook eens proberen, heb de drivers van het cdtje geprobeert, de nieuwste drivers, maar het blijft maar knipperen en vage textures laten zien, net of de kaart te hoog geclockt is zo'n effect..

soms ook van die hele vage strepen door het beeld (tears lijken et wel?:S) echt vaag!

edit:

Het is trouwens wel zo dat pas na het installeren van de nvidia drivers, dit probleem zich pas voor doet. Als je gewoon een windows standaard drivertje er op laat staan is er niks aan de hand? :S

zelfs met die 91.31 drivers heb ik nog steeds de zelfde problemen.. :(

nog maar een edit:

verschillende drivers geprobeert, kaart er uit gehaalt, opnieuw er in gepropt, steeds de zelfde shit.. ook als je een spel gaat spelen is het een feest, vaak reboot de pc dan na dat ie helemaal vast slaat en je rare textures gezien hebt :S

[ Voor 45% gewijzigd door DAMAGE op 29-10-2006 17:21 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hmm als ik een 3d spel dus ofzo start, dan freezed het hele beeld loopt de pc zeg maar vast, kan ik er via een ctrl alt plus del nog wel uit komen door de taak te beindigen zeg maar.. en ik zie dus ook echt artifacts.. vage textures of textures op plekken waar ze niet horen etc..

Het schiet echt niks op en ik ben dus bang dat dit een defecte videokaart is, het geheugen ofzo naar de knoppen? ik heb aan deze kaart nog nooit wat overclocked ofzo dus dat kan het ook niet zijn :(

Ik heb echt van alles geprobeert, allemaal drivers, en allemaal fora afgezocht, nergens de oplossing te vinden..

Breng de kaart morgen wel terug, leg het verhaal wel ff voor en dan moeten ze de kaart daar ofzo nog maar ff testen.. ik kan hier niks mee :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel