Toon posts:

Sound blaster live! value dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een klein probleempje met mijn geluidskaart. Ik heb pas geleden een sweex USB2.0 USB controller (gebaseerd o pde beruchte VIA chipset) ingebouwd. Na het voor USB-begrippen gebruikelijke gegoochel met PCI-slots had ik uiteindelijk de gouden combinatie te pakken. Alles werkte!

Althans, na een dag ofzo begon ineens mijn geluidskaart (creative labs live!value, een oudje dus) heel weird te piepen. Het geluid klonk heel vaag, met heel veel ruis en geen bass meer. Alsof hij opgeblazen was. Nu komt er dus totaal geen geluid meer uit... Ik heb van alles gebrobeerd m.b.t IRQ instellingen in de bios en zelfs opnieuw gegoocheld met PCI-slots, maar er komt echt geen geluid meer uit. Ook een complete reinstall van XP SP2 met nieuwe creative drivers mag niet baten. Ook de microfooningang doet het niet meer: ik kan geen geluid meer opnemen. Zou het kunnen dat ik hem per ongeluk een dosis statische elektriciteit gegeven heb en dat 'ie nu dood is? Of heeft het toch te maken met dat USB-ding?

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Het klinkt wel alsof 'ie dood is, maar ik vraag me eerlijk gezegd af of dat iets met die USB-kaart te maken heeft. Soms gaan die dingen gewoon kapot...

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:50
Soundblster live! icm. een VIA chipset is vragen om moeilijk heden!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mn USB-kaart disable in windows, doet mijn geluid het nog steeds niet :'(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:53:
Als ik mn USB-kaart disable in windows, doet mijn geluid het nog steeds niet :'(
enkeltje prullenbak?

ik heb ook nog een sblive 4.1

zo oud als een zak patat, werkt nog als de beste. F*cking goed spul van creative die dingen.

ik zou voor een audigy gaan

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 21:55

DaRoot

Some say...

Tja probeer het eens zonder die USB kaart erin?
Probeer die Live eens in een andere pc?
Nog geen verbetering? --> SB Live deaud...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de usb eruit gesloopt, geen geluid. Hij is dood. Nouja, dan ga ik maar tijdelijk voor de on-board AC'97 :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 15:04 ]

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
sweex is ook vragen om moeilijkheden
heb nog nooit iets goed voorbij zien komen van sweex.
zelfs een usb kabel kun je niet van ze kopen :o

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, dit was mijn eerste ervarng et ze. Maar of het aan die kaart ligt weet ik niet... want ook zonder USB-kaart is mijn soundkaart stil. Maar de AC'97 valt qua geludiskwaliteit nog best mee! Hij lekt alleen wat geluid bij mute..
Pagina: 1