Toon posts:

E6600 + Asus P5N32-SLI SE Deluxe + Corsair TWIN2X2048-6400C4

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Ik ben nu al een paar dagen deze forums aan het doorspitten en kan het maar niet echt vinden.
Ik heb nog nooit in me leven iets ge OCed en dat wil ik nu veranderen.
Dit is mijn hardware:

Asus P5N32-SLI SE Deluxe
E6600
Corsair TWIN2X2048-6400C4PRO, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x

Ik zou toch graag sneller willen gaan dan de E6700 als niet gelijk met de E6800 als dat kan. Kwa koeling zit ik best goed heb een goede airflow en een super cpu blok.

Weet iemand misschien een guide voor deze setup of iemand die me er weg wijs in kan maken met wat voor programma's ik moet gebruiken of iets van dat soort voordat ik alles verkloot.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit.

BVD

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Had je DIT al gelezen?

Aanwijzingen kan ik best geven, maar lijtk me verstandiger dat je eerst snapt wat je doet.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal mensen gesproken en iedereen zegt dat de p5n32 mobo een slechte mobo is on the OCen en dat hij niet meer kan dan 300 x 9.
Dus dat betekend dat hij iets sneller gaat dan een E6700.
Nu schijnt ook dat asus niet goed overweg kan met Corsairs 800Mhz geheugen klopt dat ??
Is er iemand die deze mobo heeft en heeft gebruikt om wat teOCen??

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-01 13:35
FAQ al gelezen ?

Termen als FSB en MP komen er vast wel in voor ;).

[ Voor 63% gewijzigd door Kaspers op 29-09-2006 23:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kaspers schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:24:
FAQ al gelezen ?

Termen als FSB en MP komen er vast wel in voor ;).
Ja heb het al gelezen en al veel meer gevonden meeste in engels en makkelijker om het met NL erover tehebben maar zoals ik zei tot nu toe veel slechte opmerkingen op de mono voor OCen

Verwijderd

Topicstarter
Nog niemand die heeft geprobeerd met de p5n32 teOCen ??
Ik kan echt bijna niemand vinden waar ik het over kan hebben en waarvan ik wat kan leren.
Kom op iemand moet toch ook dezelfde mobo hebben en cpu

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:10

Format-C

Tracing Rays

Wat maakt het uit welk mobo en welke CPU je hebt. De basis is hetzelfde. En laat de basis nu net het belangrijkste zijn.

Nogmaals: Frequently Asked Questions T&C

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je nou gewoon de boel gaat lezen in de link van RappieRappie dan weet je waar je mee bezig bent en moet het geen probleem zijn.

Of je nou een P2 of een Core 2 Duo overklokt het komt op het zelfde neer.

Als je nou dingen tegen komt waarbij je vast loopt kan je dat altijd vragen. Zelf heb ik een E6600 met een P5W en het overklokken gaat daar precies het zelfde mee als met het moederbord dat jij hebt.

Meer info over het overklokken van de Core 2 Duo kan je vinden in het OC topic van die CPU's.
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic

Verwijderd

Topicstarter
nee want een p5n32 loopt vast op ongeveer 9x300 bij mij snappie en nvidia chip is heel wat anders dan een intel chip.

Bedankt

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan toch gewoon gaan overklokken en zien hoe ver je komt ?
Als er echt een FSB muur is dan houd het daar gewoon op. Je kan altijd op internet verder zoeken of er mensen zijn die wel verder komen, maar als niemand verder komt dan die 300 zorg er dan gewoon voor dat je die 300 haalt.

Verwijderd

ik heb ok zo een mobo, en ik kan ocen tot 3.2gh met water cooling dus meer dan mp9*300!
zorg gewoon dat je alles goed nakijkt enzo...voor een ietswat ervaren tweaker is dit geen enkel probleem.ps zet ook onodige settings af in de bios ;) ;)
Pagina: 1