LCD TV (Samsung of LG)

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 20:49
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe LCD tv.
Al aardig wat topics en winkwls ben ik langsgeweest om informatie te winnen over lcd tv's.

Eigenlijk was mijn oog gevallen op een Toshiba 32wl66p, maar na de 42" versie gezien te hebben, is ie om de niet 1:1 pixelmapping van dit scherm en het tegenvallende design toch afgevallen.

Eigenlijk zijn er nu nog 2 schermen over in mijn keuze, en dat zijn de volgende:

De LG 32LB1R
Afbeeldingslocatie: http://www.lg-info.nl/SiteFiles/lb1rvooraanzicht.gif

Kenmerken:
* 81 cm beeldscherm 1366 x 768 pixels
* Helderheid: 500 cd/m
* Kijkhoek: omhoog/omlaag 178; links/rechts 178
* Contrastverhouding van 1600:1 16:9
* Beeldformaat XD
* Engine 3D digitale kamfilter
* Uitgangsvermogen luidsprekers: 2 x 5 Watt
* Speaker -systeem: 2 Ch ( 6 eenheden)
* Surround- systeem: SRS/BBE
* Picture in Picture : 2 tuners
* Swivel Stand EZ Scan
* Digitale index Teletekst: 1500 Pagina's
* Component:1080i, S-video, 2 Scart-aansluitingen
* Intelligent eye HDMI RS-232C
* Progressive Scan
* HD Ready
* Afmetingen: wxhxd 91cm x 51cm x 12,4cm gewicht 27 KG
* Verbruik 140 Watt

Samsung LE32N71B
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/images/le32n71b_m.jpg

Kenmerken:
* Schermgrootte cm's 81 cm
* Beeldformaat 16:9
* Resolutie 1366 x 768
* Inkijkhoek h 178 - v 178
* Helderheid 500 cd/m2
* Contrastverhouding 6000:1
* Response tijd 9 ms
* Aantal tuners 2x
* Vermogen speakers 10 watt
* Picture in Picture
* On screen display
* Comb filter
* Teletekst geheugen 1001 pagina´s
* 2x Scart ingang, S-Video ingang, Composiet video-in, 2x PC-ingang, Hoofdtelefoon aansluiting, 2x HDMI in
* Energieverbuik 230 Watt
* Energieverbruik standby 1 Watt
* BxHxD 80x58x24 cm
* Gewicht 19,2 kg
* Kleur Zwart

Als ik op mijn vrienden en de meeste verkopers af moet gaan, dan is iedereen Samsung minded om het het maar zo te zeggen.

De LG kost ongeveer 1050 euro en de Samsung 1200 euro.

Ik heb de Samsung in de Mediamarkt gezien, en moet zeggen dat ik het zeker een mooi scherm vond. Toch vraag ik me af of ie de LG er nou voor onder doet. Als ik zo over de LG lees, is ook iedereen er enorm tevreden over, behalve dat ie vroeger een brom zou hebben (maar dat is verholpen).
Het design van de LG vind ik als ik op de plaatjes af mag nog mooier dan de Samsung (heb hem nog nooit in de winkel gezien).

Nu is mijn vraag of er hier tweakers zijn die ervaring met één van deze schermen hebben en mij uit de brand kunnen helpen of het Samsung beeldscherm zijn 150 euro meerwaarde waard is?

Thnx already! :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-02 18:13
hey, ik betwijfel of je topic lang stand houd, maar dapper dat je hem op durfte te starten. Kijk ook eens naar het [LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2 forum, daar kun je heel veel met betrekking tot de samsung vinden en ook ervaringen van mensen met de 32N71. Ikzelf twijfel nu nog tussen de N71 of de M71. good luck met je keuze!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 18:00
Zolang dit topic nog actief is: Let even op het contrast:

Samsung bedonderd hier de boel een beetje mee. Het werkelijk kontrast zal meer richting de 1000 gaan, maar samsung haalt een truukje uit met dynamisch verlichten/verdonkeren van de backlight meen ik. Dus het paneel heeft echt niet dit kontrast.

Verder schijnen ze wel goed te zijn hoor, alleen veel geld in verhouding met andere merken (vind ik)

Hop,hop,hop!

• Tubbietje
Bedankt voor de reacties zo ver, maar ik heb het [LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2 ook al aandachtig doorgelezen. De verhalen zijn best positief over dit scherm.

Toch vraag ik me nog steeds af of ie de 150 euro meer waard is ten opzichte van de LG. Eigenlijk had ik me budget ingesteld op 1000 euro, maar mocht die Samsung echt veel beter zijn, dan ga ik natuurlijk gewoon daarvoor. Al heeft de LG voor zover ik zie kwa design wel mijn voorkeur. Van dat dynamische contrast by Samsung was ik al op de hoogte.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Wanneer je op je gemak eens gaat kijken zul je zien dat de samsung duidelijk mooier is. De lg haalt het gewoon niet, met name op scherpte.

Ik zou het die 150 euro wel zeker waard vinden.

(persoonlijke noot: Die LG is Lelijk :X)

• Tubbietje
keesheid schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:24:
Wanneer je op je gemak eens gaat kijken zul je zien dat de samsung duidelijk mooier is. De lg haalt het gewoon niet, met name op scherpte.

Ik zou het die 150 euro wel zeker waard vinden.

(persoonlijke noot: Die LG is Lelijk :X)
Smaken verschillen kwa design natuurlijk... probleem is alleen dat ik de LG nog nooit in de winkel heb gezien. Die Samsungs zijn overal te vinden, maar deze LG :S
Maar heb je deze beide schermen in het echt gezien?

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-02 13:54
ik heb ook juist een LCD gekocht.
en kon niet zeggen dat ik de samsungs mooi van beeld vond.
heb dan maar een Philips 32PF7411/10 gekocht.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, typisch "wat moet ik kopen" topic... Dat moet je echt en nog steeds zelf beslissen. Als je specifieke vragen hebt, kan je die hier stellen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.