Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe LCD tv.
Al aardig wat topics en winkwls ben ik langsgeweest om informatie te winnen over lcd tv's.
Eigenlijk was mijn oog gevallen op een Toshiba 32wl66p, maar na de 42" versie gezien te hebben, is ie om de niet 1:1 pixelmapping van dit scherm en het tegenvallende design toch afgevallen.
Eigenlijk zijn er nu nog 2 schermen over in mijn keuze, en dat zijn de volgende:
De LG 32LB1R

Kenmerken:
* 81 cm beeldscherm 1366 x 768 pixels
* Helderheid: 500 cd/m
* Kijkhoek: omhoog/omlaag 178; links/rechts 178
* Contrastverhouding van 1600:1 16:9
* Beeldformaat XD
* Engine 3D digitale kamfilter
* Uitgangsvermogen luidsprekers: 2 x 5 Watt
* Speaker -systeem: 2 Ch ( 6 eenheden)
* Surround- systeem: SRS/BBE
* Picture in Picture : 2 tuners
* Swivel Stand EZ Scan
* Digitale index Teletekst: 1500 Pagina's
* Component:1080i, S-video, 2 Scart-aansluitingen
* Intelligent eye HDMI RS-232C
* Progressive Scan
* HD Ready
* Afmetingen: wxhxd 91cm x 51cm x 12,4cm gewicht 27 KG
* Verbruik 140 Watt
Samsung LE32N71B

Kenmerken:
* Schermgrootte cm's 81 cm
* Beeldformaat 16:9
* Resolutie 1366 x 768
* Inkijkhoek h 178 - v 178
* Helderheid 500 cd/m2
* Contrastverhouding 6000:1
* Response tijd 9 ms
* Aantal tuners 2x
* Vermogen speakers 10 watt
* Picture in Picture
* On screen display
* Comb filter
* Teletekst geheugen 1001 pagina´s
* 2x Scart ingang, S-Video ingang, Composiet video-in, 2x PC-ingang, Hoofdtelefoon aansluiting, 2x HDMI in
* Energieverbuik 230 Watt
* Energieverbruik standby 1 Watt
* BxHxD 80x58x24 cm
* Gewicht 19,2 kg
* Kleur Zwart
Als ik op mijn vrienden en de meeste verkopers af moet gaan, dan is iedereen Samsung minded om het het maar zo te zeggen.
De LG kost ongeveer 1050 euro en de Samsung 1200 euro.
Ik heb de Samsung in de Mediamarkt gezien, en moet zeggen dat ik het zeker een mooi scherm vond. Toch vraag ik me af of ie de LG er nou voor onder doet. Als ik zo over de LG lees, is ook iedereen er enorm tevreden over, behalve dat ie vroeger een brom zou hebben (maar dat is verholpen).
Het design van de LG vind ik als ik op de plaatjes af mag nog mooier dan de Samsung (heb hem nog nooit in de winkel gezien).
Nu is mijn vraag of er hier tweakers zijn die ervaring met één van deze schermen hebben en mij uit de brand kunnen helpen of het Samsung beeldscherm zijn 150 euro meerwaarde waard is?
Thnx already!
Al aardig wat topics en winkwls ben ik langsgeweest om informatie te winnen over lcd tv's.
Eigenlijk was mijn oog gevallen op een Toshiba 32wl66p, maar na de 42" versie gezien te hebben, is ie om de niet 1:1 pixelmapping van dit scherm en het tegenvallende design toch afgevallen.
Eigenlijk zijn er nu nog 2 schermen over in mijn keuze, en dat zijn de volgende:
De LG 32LB1R

Kenmerken:
* 81 cm beeldscherm 1366 x 768 pixels
* Helderheid: 500 cd/m
* Kijkhoek: omhoog/omlaag 178; links/rechts 178
* Contrastverhouding van 1600:1 16:9
* Beeldformaat XD
* Engine 3D digitale kamfilter
* Uitgangsvermogen luidsprekers: 2 x 5 Watt
* Speaker -systeem: 2 Ch ( 6 eenheden)
* Surround- systeem: SRS/BBE
* Picture in Picture : 2 tuners
* Swivel Stand EZ Scan
* Digitale index Teletekst: 1500 Pagina's
* Component:1080i, S-video, 2 Scart-aansluitingen
* Intelligent eye HDMI RS-232C
* Progressive Scan
* HD Ready
* Afmetingen: wxhxd 91cm x 51cm x 12,4cm gewicht 27 KG
* Verbruik 140 Watt
Samsung LE32N71B

Kenmerken:
* Schermgrootte cm's 81 cm
* Beeldformaat 16:9
* Resolutie 1366 x 768
* Inkijkhoek h 178 - v 178
* Helderheid 500 cd/m2
* Contrastverhouding 6000:1
* Response tijd 9 ms
* Aantal tuners 2x
* Vermogen speakers 10 watt
* Picture in Picture
* On screen display
* Comb filter
* Teletekst geheugen 1001 pagina´s
* 2x Scart ingang, S-Video ingang, Composiet video-in, 2x PC-ingang, Hoofdtelefoon aansluiting, 2x HDMI in
* Energieverbuik 230 Watt
* Energieverbruik standby 1 Watt
* BxHxD 80x58x24 cm
* Gewicht 19,2 kg
* Kleur Zwart
Als ik op mijn vrienden en de meeste verkopers af moet gaan, dan is iedereen Samsung minded om het het maar zo te zeggen.
De LG kost ongeveer 1050 euro en de Samsung 1200 euro.
Ik heb de Samsung in de Mediamarkt gezien, en moet zeggen dat ik het zeker een mooi scherm vond. Toch vraag ik me af of ie de LG er nou voor onder doet. Als ik zo over de LG lees, is ook iedereen er enorm tevreden over, behalve dat ie vroeger een brom zou hebben (maar dat is verholpen).
Het design van de LG vind ik als ik op de plaatjes af mag nog mooier dan de Samsung (heb hem nog nooit in de winkel gezien).
Nu is mijn vraag of er hier tweakers zijn die ervaring met één van deze schermen hebben en mij uit de brand kunnen helpen of het Samsung beeldscherm zijn 150 euro meerwaarde waard is?
Thnx already!
Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB