Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Honda Civic 3D 1.4 GL S6 '89 wil niet stationair lopen

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:12
Sinds april jl. rij ik rond in een Honda civic 1.4 GL'89 met dubbele carburateur. De auto heeft het altijd perfect gedaan, echter was dit gister afgelopen. Na een rit van 30 KM met variërende snelheden liep de auto niet meer lekker stationair, liep hij normaliter tussen de 500-600 RPM was dat nu nog maar 200 RPM. De motor had het duidelijk moeilijk met stationair lopen, echter met rijden was er niets te merken. De motor hield niet in of schokte niet.

Sinds vanavond na een rit van ca. 20 km loopt de auto helemaal niet meer stationair. Zodra ik het gaspedaal los laat valt de motor uit. Ook kan ik hem niet normaal starten maar moet ik eerst een beetje gas bijgeven. Ik kan vervolgens normaal gaan rijden, maar zodra ik het gas loslaat valt de motor weer uit.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb zelf al aan de accu gedacht, maar daar ligt het niet aan dat heb ik al getest.

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik gok, de stappenmotor, dat was iig het probleem bij mijn vorige auto (Fiat Uno). De stappenmotor regelt o.a. het toerental bij stationair draaien (volgens de monteur).
Ook moest altijd gas blijven geven bij stilstaan, heel irritant aangezien ik elke ochtend in de file stond.

Raar... Is zo gek nog niet

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:20

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Civic uit 1992.

Probleem bij mij was de ontstekingsmodule. Ik had zelf al de rotor en ontstekingsbehuizing vervangen, maar dit was maar een gedeelte van de oplossing. Nadat de ANWB geconstateerd had dat het de ontstekingsmodule was, en een nieuwe geplaatst had, was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen. Volgens de monteur (en ook wat andere bronnen) is dit een veel voorkomend issue bij Civics.

Dus misschien dat je hier wat aan hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door DynaMikeY op 29-09-2006 12:55 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tsjilp schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:47:
Ik gok, de stappenmotor, dat was iig het probleem bij mijn vorige auto (Fiat Uno). De stappenmotor regelt o.a. het toerental bij stationair draaien (volgens de monteur).
Ook moest altijd gas blijven geven bij stilstaan, heel irritant aangezien ik elke ochtend in de file stond.
Stappenmotor is alleen van toepassing bij een injectie auto als ik het goed heb.

.

• Magicw00b
DynaMikeY schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:53:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Civic uit 1992.

Probleem bij mij was de ontstekingsmodule. Ik had zelf al de rotor en ontstekingsbehuizing vervangen, maar dit was maar een gedeelte van de oplossing. Nadat de ANWB geconstateerd had dat het de ontstekingsmodule was, en een nieuwe geplaatst had, was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen. Volgens de monteur (en ook wat andere bronnen) is dit een veel voorkomend issue bij Civics.

Dus misschien dat je hier wat aan hebt.
Als het de ontstekingsmodule was dan zou hij toch ook niet normaal lopen als er gas wordt bijgegeven?, het probleem lijkt me dat er geen/ te weinig mengel de motor binnengaat. Na net nog even gekeken te hebben lijkt het probleem in het vacuüm systeem van de motor te zitten.

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 20:41

DouweGNL

Ik ben tof.

Natuurlijk niet een helemaal een vergelijkbare auto, maar met een Nissan Micra uit 1986 heb ik het ook wel gehad. Daar was het een kwestie van een schroefje losser draaien zodat meer benzine de motor in kwam bij stationair draaien...

• Magicw00b
Zo heb ik het momenteel ook opgelost, maar naar mijn idee loopt de motor nog niet echt lekker. Het lijkt me ook sterk dat het door dat schroefje komt want dat gaat niet van de een op andere dag los zitten.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

heb bij een nissan micra ook het zelfde probleem gehad,

hier was tijdens een rit op de snelweg de stationairstelschroef (scrabbel!!) los getrild, hij was gewoon weg!

heb toen een nieuw boutje+moertje gemonteerd en klaar!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Pagina: 1