Toon posts:

GeForce 6800LE (MSI 6800NX) crashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi jongens,

Ik heb een tijdje geleden een 6800LE van iemand overgenomen. Het is een MSI 6800NX met 128MB DDR. Oude kaart, moet het zonder problemen doen denk je. Nou mooi niet dus. Hij crasht ergens op, maar ik weet niet wat. In Windows geen problemen. Sommige spellen heb ik geen problemen. Doom3 bijvoorbeeld doet het prima, alleen in de badkamers had ik crashes. Counterstrike Source en alle Halflife 2 based games bijna direct een crash, of binnen 1 minuut. Fear heb ik bijna zonder problemen uitgespeeld. Toen ik na het uitspelen alle opties op maximaal zette crashte Fear ook, op dezelfde wijze als CSS. De crashes houden in dat het hele systeem hangt en ik de stroom eraf moet halen voor ik weer beeld krijg. EVE Online crasht zodra je in de ruimte bent.

Ik heb een AMD64 2800+ met 512MB. Chieftec 420Watt voeding. Simpele crt monitor op 75Hz. Ik had nooit problemen met de GF4 Ti4200 die ik hiervoor had. Ik draai XP SP2. Ik heb alle drivers van Nvidia geprobeerd. Ik heb Riva tuner geprobeerd, meerdere opties aan/uit. Alles staat op Performance. Met een dikke (externe) fan erop crasht ie ook.

Het gekke is dat ik een andere install heb van Vista RC1. Daar doet CSS het wel, maar crasht het binnen ~30 minuten, op dezelfde manier. Maar dat zou kunnen omdat de fan dan niet op 100% draait. Niet dat de kaart warm wordt, helemaal niet juist. Ik heb de kaart ook geprobeerd met een andere voeding voor de kaart, en normale voeding voor de rest vd PC. Niks helpt...

Directx zegt dat alles prima is. En toch is er ergens een optie waar de kaart gewoon keihard op crasht. Ik heb nog niet opnieuw geinstalleerd maar ik heb altijd een heel schoon systeem gehad (14 processen na boot).

Is er iemand die meer weet van LE's dan ik? Kan ik het bios flashen naar een standaard LE bios ofzo? Zijn er opties in Riva Tuner die ik niet ken die misschien iets kunnen oplossen?

Plz help. Thanks,

Keats

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 12:51
zet agp eens op 4x

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik weet vanalles van 6800LE's. Zie ook Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 24. Neem de topicstart goed door, met name de stukjes over problemen. Ook kun je dat topic en voorgaande delen doorzoeken naar gelijksoortige problemen.

Zou je de precieze crash kunnen beschrijven? Wat doet de PC? Reboot deze, krijg je een zwart scherm, artifacts? Wees iets duidelijker aub.
Ik heb ondertussen je titel iets duidelijker gemaakt...

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 28-09-2006 23:30 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-07 21:07
Heeft je PC het niet gewoon erg warm ?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
cybersteef schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:28:
Zou je de precieze crash kunnen beschrijven? Wat doet de PC? Reboot deze, krijg je een zwart scherm, artifacts? Wees iets duidelijker aub.
De crashes houden in dat het hele systeem hangt en ik de stroom eraf moet halen voor ik weer beeld krijg.
Probeer je kaart eens te stresstesten. Google even op ATiTool (ook voor nvidia ja!), en klik dan op Show 3D view (of scan for artifacts). Laat het even draaien (minuutje of 30 ofzo), dan weet je redelijk zeker dat je kaart stabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de antwoorden. Ik zal jullie hints ff nagaan.

Als de PC crasht wordt het beeldscherm zwart (gaat op standby, geen signaal), en blijft het geluid hangen (repeat van laatste geluidje). Niks doet het meer, zelfs de reset niet. Ik moet echt 5 secs de powerknop ingedrukt houden -> uit en dan weer aan.

Het is nie tde geluidskaart want met een GF4 Ti4200 heb ik nergens last van.

nogmaals thx, ik laat weten hoe het verder gaat. Even dat ATI tool gaan doen....

Verwijderd

Topicstarter
jajajaja ik ben al een eindje verder nou... kapotte caps op de MSI kaart. Ik had al een vermoeden dat het WEL iets fysieks aan de kaart was. Ik ga denk ik ff verder lezen en andere condensatoren op de kaart solderen.Wel eerst even andere oplossing zoeken voordat ik dat ga doen natuurlijk ;-)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Precies wat ik meteen al dacht toen ik je probleem las. Daarom vroeg ik je om even naar mijn topic te kijken ;)
Controleer of het echt Black Screen Syndrome kan zijn door je condensatoren te vergelijken met die genoemd in de link naar deze draad op Xtremesystems Forum.
Ik zie dat je die draad al gevonden had omdat daar ook informatie over reparatie in staat als garantie geen optie is.
Veel succes.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 29-09-2006 01:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ya dat had ik meteen even gedaan ja, ik heb de foute 48 470 E6 versie. Achja.

Ik ben niet bang om een beetje te solderen maar ik ben nog aan het zoeken waar ik geschikte vervangers kan vinden. Ik zat te denken aan de 6.3v 820mF of de 4v 1200mF.

(Voor de ingewijden)
Een algemene vervanger plaatsen tussen TP9 en TP10 heeft weinig zin omdat die toch ook aan zulke specifieke eisen moet voldoen (ESR <20kOhm, Ripple current 4A), dat ik die ook ergens zal moeten bestellen. Dan kan ik het net zo goed GOED aanpakken. Die dingen zijn ook niet goedkoop trouwens. Da's wel weer jammer.

Weet jij toevallig een goede Nederlandse online electronica-onderdelen -shop die dit soort specifieke dingen heeft? En dan bedoel ik dus niet die prutsers van Conrad ;-)

Als het bij mij lukt wil ik het ook best wel even bij andere mensen fixen ;-)

Bestaat er op GoT al een apart topic over Black Screen Syndrome?

Verwijderd

Topicstarter
Nou,

als ik had geweten dat het zo simpel was!

Ik ben toch maar even een 10v 1000mF gaan halen bij de locale electronica-winkel. Even tussen TP9 en TP10 gesoldeerd, en jawel hoor, ik kan weer fijn CSS'en! En dat voor maar 1,45E... ..

Bedankt voor de moeite allemaal. ;-)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
6800LE O+

Ik heb een XFX 6800 LE, alles unlocked overclocked en lopen als een zonnetje.

Wel balen dat die chipset geen hardware mpeg2 hdtv support heeft, dat heeft de 6600 dus wel :(

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ja die support bleek helaas buggy te zijn in de NV40...

@Keats: Top werk :)

Pagina: 1