Dat Windows het herkent als zijnde een 53X0 zegt erg weinig. Ik kan mijn GeForce 6800 LE ook laten "herkennen" als 7900GTX, kwestie van wat identificatie strings anders opschrijven.
Waar je beter naar kunt kijken is of het apparaat dezelfde driver krijgt. Ik heb even in het .INF bestandje gekeken.
code:
1
2
3
| NVIDIA_NV34.DEV_032C.1 = "NVIDIA GeForce FX Go 53x0 "
NVIDIA_NV36.DEV_0347.1 = "NVIDIA GeForce FX Go 5700 "
NVIDIA_NV36.DEV_0348.1 = "NVIDIA GeForce FX Go 5700 " |
Hierbij zie je dat de aanduiding wel iets anders is. Wat je aan het denken zet idd...
Wat het aller belangrijkst is en waarvoor al het andere zo goed als in het niet zou vallen. Hoe is de performence? Is die gelijk aan 5700 Go? Want dat is het belangrijkst. Dat ze de chip vervangen voor een andere is ok, misschien waren er wel veel problemen met overhitting met de 'originele' 5700 Go. Vandaar dat ze hem mogelijk voor dit type vervangen hebben. Weinig mis mee, zolang de performence maar gelijk is.
Zou je daar naar kunnen kijken?
[Edit]Dat Duitse topic had ik inderdaad ook gevonden, en ook ik werd er niet veel wijzer van. Maar volgens mij wordt daar ongeveer dezelfde vraag gesteld. Wel heb ik nog een
ander Duits topic gevonden waar wel wat nuttige informatie in staat. Je zou die chip eens moeten benchmarken Bouwploeg, vervolgens dan vergelijken aan scores met dezelfde chip. Misschien is 3DMark03 erg geschikt hiervoor.
[
Voor 18% gewijzigd door
Ultraman op 28-09-2006 23:16
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.