Ik zit een beetje vast tijdens het ontwikkelen van een applicatie waarmee ik een overzicht heb van de kosten van m'n auto. Ik probeer nu een grafiek te maken waarmee ik de kosten per maand kan berekenen, maar het wil niet erg lukken.
Mijn tabel is als volgt:
Ik heb er dus 3 records instaan, één van de maand oktober, en twee van de maand september.
Dan voer ik dus deze code uit:
En ik krijg alleen dit als output:
Logisch, want ik groepeer nu alleen op de huidige maand, denk ik
.
Nu probeer ik dus te groeperen per maand, maar het wil niet erg lukken. Ik heb deze pagina erbij gehad, en heb dingen geprobeerd met MONTH enzo, maar dat geeft geen resultaat.
Wie weet hoe dit wel moet ?
Mijn tabel is als volgt:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| CREATE TABLE `kosten` ( `kID` int(50) NOT NULL auto_increment, `datum` date NOT NULL, `soort` set('Onderdelen','Onderhoud','Overig') NOT NULL default 'Onderdelen', `omschrijving` text, `kosten` double NOT NULL, `bon_aanwezig` int(3) NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (`kID`) ) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=4 DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=8; |
Ik heb er dus 3 records instaan, één van de maand oktober, en twee van de maand september.
Dan voer ik dus deze code uit:
PHP:
1
2
3
| $sql = mysql_query("SELECT SUM(kosten) AS kosten_per_maand FROM kosten GROUP BY MONTH(datum);"); $result = mysql_fetch_assoc($sql); print_r($result); |
En ik krijg alleen dit als output:
code:
1
| Array ( [kosten_per_maand] => 2931.2 ) |
Logisch, want ik groepeer nu alleen op de huidige maand, denk ik
Nu probeer ik dus te groeperen per maand, maar het wil niet erg lukken. Ik heb deze pagina erbij gehad, en heb dingen geprobeerd met MONTH enzo, maar dat geeft geen resultaat.
Wie weet hoe dit wel moet ?