Toon posts:

Internet probleem! Netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb bij een vriend mij zijn computer geinstalleerd. Hij had er een zeer kleine harde schijf inzitten dus heb ik een nieuwe besteld. Deze harde schijf 160 gb heb ik in de pc gedaan, windows geinstalleerd enz. Maar op de 1 of andere manier deed het internet niet, windows herkent de netwerkkaart automatisch, hij verstuurd wel gegevens maar ontvangt helemaal niets.

Daarom heb ik de computer naar mijn eigen huis meegenomen. Utp stekker er in, en ja hoor. Op min eigen @home aansluiting deed hij perfect. ( pc zat wel achter een router )

Nu ga ik weer naar mijn vriend heen, die tele 2 compleet heeft ( internet + telefonie ), zonder router, maar gelijk aangesloten op de tele 2 modem. En ja hoor, hij doet het weer niet.

Ik weet zeker dat het internet van hem het wel doet, aangezien het internet op zijn laptop wel werkt.

Wie oh wie weet het probleem? of heeft het eerder meegemaakt? |:( 8)7 :?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:02

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Kun je wel pingen? Kun je op de modem komen? Moet je niet nog wat instellingen zoals gateway, dns, enz invoeren voor je netwerkkaart?
Is de netwerkkabel er in doen het enige wat je geprobeerd hebt??

Rail Away!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Krijg je een IP'tje via DHCP van je provider/het modem?

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 14:42
heb je de firewall uitgezet of ingesteld?

[ Voor 3% gewijzigd door hensdesk op 28-09-2006 22:34 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 17:12

Reptile209

- gers -

Neem je eigen netwerkkabel eens mee naar die vriend en probeer het daar eens mee. Misschien is de kabel rot of brakjes. Post eens het resultaat van een ipconfig /all van die PC als hij het niet doet.
Verder kan je vermelden welke Windows-versie je gebruikt, en wat het resultaat is als je netjes een driver van de fabrikant installeert (dus niet de standaard windows driver). :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

lijkt of de inetkabel niet goed is daar en bij jou wel.
je kan er nieuwe rj-45 connectors erop knijpen of eerst jou kabel meenemen en als die het wel doet dan alsnog nieuwe connectors.

nog niet werken? dan nieuwe kabel trekken

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik kan idd niet pingen, hij krijgt totaal geen gegevens. Ook heb ik geprobeerd de gegevens van de laptop in te voeren op de pc. Helaas geen resultaat. Aan de kabel kan het ook niet liggen aangezien hij het op de laptop wel doet. Ook heb ik het al geprobeerd met een andere kabel en dat gaf ook geen resultaat. En de pc krijgt het via dhcp inderdaad.

Morgen ga ik er denk ik weer heen en zal ik eens een eigen netwerkkaartje meenemen. Ik denk dat daar het probleem moet zitten. Het lijkt mij waarschijnlijk dat er iets met de drivers is. Aangezien hij het voor de nieuwe harde schijf nog wel deed.

De pc loopt overigens op xp Home.

Ik houd jullie op de hoogte
Pagina: 1