BIOS/POST verschijnen niet op scherm?

Pagina: 1
Acties:

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 10:11

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Gisteren kwamen bij mij de volgende onderdelen binnen:
* Antec Behuizing Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120 Mm (SONATA II EC)
* Asus Moederbord P5VDC-X (90-MBB2U0-G0EAYZ)
* Intel Celeron D 331 2.6 GHz, 533 MHz, Boxed (BX80547RE2667CN)
* Kingston ValueRam 512 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5 (KVR400X64C25/512)
* Samsung SpinPoint T133 300 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300 (HD300LJ) (2x)

Ik blij dat ze er eindelijk waren zo snel mogelijk (wel met zorg) alles in elkaar gezet... Helaas werkt ie niet, op het moment dat ik opstart gebeurtde (tijdens het typen van deze post wat anders getest, zie onderaan post) namelijk het volgende:
1. Ik krijg een melding van de diamond videokaart die er in zit (een PCI-kaartje)
2. Ik krijg een zwart scherm, geen ASUS-logo, geen POST - dit blijft even
3. Ik krijg de melding van "Invalid System disk replace the disk and press any key", bekende melding ;)
4. Ik reboot
5. Ik krijg nog wel de videokaart-info
6. Ik hoor beeeeep-beeeeep ... beep-beep-beep
7. Ik zie de PC uitgaan....

Wat ik al geprobeerd heb:
- ander geheugen
- een andere videokaart (eerst een AGP, nu een PCI)
- geheugen in een ander slot
- powercable er uit, powerknop 10 seconden indrukken, powercable er terug in
- ander toetsenbord
- een reset door middel van de batterij er uit te halen, de jumper verzetten voor ~10 seconden, jumper terug, batterij terug, weer aanzetten.

Na die laatste stap lijkt het probleem eigenlijk gewijzigd: als ik de PC aanzet krijg ik een piep, dan even een tijdje niks, nog een piep en dan gaat ie weer uit...
Ik kan de CPU nergens anders testen en heb ook geen andere cpu die daar op past beschikbaar.

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

* Asus Moederbord P5VDC-X (90-MBB2U0-G0EAYZ)
*...
* Kingston ValueRam 512 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5 (KVR400X64C25/512)
Op de Kingston website vind ik jouw memory niet terug bij de lijst die Kingston voorstelt bij jouw moederbord.

Op de QVL (Qualified Vendor List) van jouw mobo op de ASUS website staat het memory dat je hebt gekocht er ook niet tussen.

Ik vrees dat jouw memory niet compatibel is met dit mobo. RMA'en zou ik zeggen. En eerst checken zowel bij de vendor van je mobo als de vendor van je memory of produkten bij mekaar passen.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Heb ook ander geheugen geprobeerd (van MDT, dat wel), maar zal eventjes die QVL opzoeken en zien of ik geheugen heb wat zou moeten werken.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Niet direct iets kunnen vinden wat op de lijst staat en geen zin om speciaal nieuw geheugen te kopen wat mogelijk niet eens werkt. Als ik weet dat de oplossing is doe ik het wel...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De (beide) beepcodes geven een geheugenprobleem aan. Toch maar eens kijken of het wel in de goede sloten zit en/of nog een ander merk proberen.

Mijn ervaring is dat Corsair het meest compatible is. Mijn geheugen werkte op alle MB's waarop ik heb kunnen testen.

[ Voor 29% gewijzigd door Guardian Angel op 02-10-2006 09:58 ]

ARME AOW’er

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Vanmiddag dan toch maar een corsair-bankje proberen als ik thuis ben, dat heb ik nog wel liggen (nou ja, zit in de huidige server beter gezegd :P) denk ik. :)

Pagina: 1