Toon posts:

Randapparatuur / Bios ?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jo, mates

Nadat ik gisteren na het booten de melding 'unmountable_boot_volume' steeds kreeg heb ik mn harde schijf gerepaird met de windows cd :). Nu leek mn pc het weer normaal te doen, echter het moment dat ik windows in kwam begon er iets in mijn pc te piepen. Heb hierop de pc snel uitgezet en even opengeschroefd.

Daarna weer aan gezet, en weer kwam die piep. Hele hoge piep die je nog wel eens hoort bij een oude tv, constant en heel hoog. Het geluid leek uit de processor/voeding te komen, maar daar ging daar heb ik maar niks aan gedaan. Hierop heb ik op advies van een maatje even de moederbordbatterij eruit gehaald en even later weer erin gedaan.

Nu komt het mooie, nl. De randapparatuur doet het niet, de piep is weg de pc start gewoon op maar monitor toetsenbord en muis doen het niet.

Ik sta perplex, heeft iemand een solutie :( ?

P.s het 'biospiepje' hoor ik ook niet meer

Verwijderd

De randapparatuur doet het niet, de piep is weg de pc start gewoon op maar monitor toetsenbord en muis doen het niet.
Ik vrees dat jouw PC niet meer opstart!
P.s het 'biospiepje' hoor ik ook niet meer
Dit bevestigt mijn vermoeden.

Je moederbord en fans krijgen nog wel stroom, maar je systeem is "dood".

Die "piep" komt niet uit je processor da's wel vrij zeker. Zou kunnen dat het je systeemspeaker is of misschien je voeding die die hoge toon genereert.

Het feit dat je die unmountable_boot_volume kreeg is denk ik een gevolg (en niet een oorzaak) van een reeds langer sluimerend probleem. Heb je hiervoor nooit geen andere problemen gehad op je systeem? (plots uitvallen, bevriezen, corrupte data...)

Haal er eens om beurten de geheugenmodules uit en probeer dan eens terug op te starten.

Hoe zien de condensatoren van je CPU er uit? Zijn ze mooi cilindervormig of staan ze bol?

Vreemde vraag misschien, maar ruik eens aan je voeding achteraan. Indien je een droge ietwat prikkelende geur ruikt heeft je voeding meer dan waarschijnlijk zijn beste tijd gehad.

Trek ook eens de brede 20-pins connector van je moederbord los en bekijk de aansluitingen eens. Heb ooit eens een PC'tje binnen gehad met vergelijkbare symptomen en daar was alles wat 5 V was verbrand op de stekker.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Randapparatuur / Geen idee :D

Crossposten is hier niet bepaald de bedoeling...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.