Upgraden Celeron 2GHz naar P4 2,66GHz geld waard?

Pagina: 1
Acties:

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 22:49
Een goede vriend van mij wilt zijn pc al een tijdje gaan upgraden. Ze draaien nu op een 2GHZ Celeron met ingebouwde videokaart. Echter word deze jongen ook ouder:p En wil ook wel is de wat mooiere spellen gaan spelen, ook willen ze vooral gaan upgraden ivm videoupgraden. Pinnacle Studio 9, nu heb ik ze mijn moederbord+processor+die THermaltake koeler aangeboden voor 75,- het is de bedoeling dat hier een videokaart bij word gekocht. Nieuw of 2e hands.

Even een kort overzichtje:
Nu:
Gigabyte moederbord met onboard vga en via chipsetje
2000MHZ Celeron, 128KB Cache, 400MHZ FSB
2x256MB DDR 333
En de rest hier niet van belang

Na upgrade:
Aopen AX45F-4DN, SIS chipset, dual channel, AGP 8X
2666MHZ Pentium 4, 512KB Cache, 533MHZ FSB, HT
2x256MB DDR 333
Videokaart denk iets in de richting van een 6600

Wat willen ze ermee gaan doen?

Videobewerken:
Home made videos bewerken met achtergrond muziek. Waarschijnlijk valt hier ook onder titels toevoegen. En in het vervolg willen ze denk ook wel gaan werken met overgangen. HD beelden, 5.1 sound etc. zullen niet gebruikt gaan worden.

Gamen:
Need for Speed is absoluut de favoriet game van me mattie Hij heeft Hot pursuit, Underground 2 en Most Wanted. Hij kon ze eigenlijk wel allemaal spelen alleen ik vond het zelf voor geen meter werken vertraging in games zorge ervoor dat je heel slecht kon reageren in bochten enzo. Dit moet over zijn!! Gamesettings zullen zijn 1024x769 verder alles op medium/low ze draaien nu op very low

Normaal gebruik: De computer moet verder gebruikt kunnen worden voor het nodige internetten, msnen, e-mailen etc. Ook snel opstarten, en snelle reacties is wel handig. Beeld je in dat ze hiervoor op een Celeron 2GHZ hebben gewerkt met 256MB geheugen waarvan 128!!! gebruikt werd door de vga.

Verder heb ik een aantal van mij verkooptruckjes gebruikt jullie mogen zeggen of ze een beetje eerlijk zijn:
-Celeron's zijn afgekeurde Pentiums, waarneer een pentium niet goed werkt maakt Intel ze wat minder snel en worden als Celerons verkocht.
-Pentium is de absolute koning in videobewerken!!
-Mijn processor is stukken sneller door o.a. 666MHZ snellere cpu, DUH 4X zoveel Cache geheugen!!! 133MHZ snellere FSB, verbeterde SSE instructies
-Computer word sneller door de losse videokaart en gebruik van dual-channel wat op het moederbord zit.

Graag jullie reacties, heb ik het niet te graag willen verkopen? En gaan de eisen die ze eraan hebben lukken?

Verwijderd

Ik zou zeggen dat het zeker gaat lukken, zowiezo het vrijmaken van het geheugen doordat de Geforce 6600 128mb RAM vrijmaakt, voor de rest is dit een prima systeem voor het editen van videos en spelen van games. Je hele systeem gaat hierdoor sneller worden. Voor zover je statements.1,2 kloppen niet Celeron zijn specifiek gemaakte processors die goedkoper zijn en een Pentium 4 op 2.6ghz scheelt luttele secondes met een vergelijkbare AMD XP. Voor 3,4 Helemaal gelijk, Je computer/CPU word sneller door de betere Pentium 4 en het vrijmaken van die 128mb geheugen wat je ook gaat merken in games, applicaties, etc.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Een Celeron is gewoon sucky, heel simpel gezegd. De overstap naar die P4 gaan ze zeker merken. Daarnaast zal een dedicated videokaart ook veel uitmaken.

Videobewerken met 512MB lijkt me een beetje ondermaats, maar moet wel kunnen volgens mij. Ik neem aan dat ze op een krap budget zitten?

Instagram / YouTube

Verwijderd

Lijkt me idd wel een mooie upgrade zo voor een beperkt budget :)

Ikzelf heb een 6600gt en voor speed MW is dat echt meer dan genoeg, ook mijn radeon 9700 trekt dat probleemloos dus met een normale 6600 moet dat ook wel lukken.

Die P4 2.66 is wel ok ja, ik weet niet hoeveel je ervoor gaat betalen. in de toekomst kan je er altijd nog 2 x 256mb bij prikken (iets wat je zeker wel merkt, zeker met video bewerken)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Het "nieuwe" mobo ondersteunt 4 Dimms, waarom prop je ze er dan niet alle vier in? Een gigabyte ramgeheuegen lijkt me niet overdreven als je een beetje de performance user wil uithangen :p

• basprofessional
The_Stickie schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:28:
Het "nieuwe" mobo ondersteunt 4 Dimms, waarom prop je ze er dan niet alle vier in? Een gigabyte ramgeheuegen lijkt me niet overdreven als je een beetje de performance user wil uithangen :p
Ten eerste het is niet voor mezelf! [patsmodus]zelf draai ik hier lekker met 2x512MB Corsair Xpert geheugen :*)[patsmodus]. En het budget is idd niet al te groot, maar ik ken hun goed en ze zullen vast in de toekomst nog wel een keer wat geheugen erbij prikken!! Bedankt voor de reacties:)

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 14:10
mijn specs
gf6600
pent 4 2.4ghz
512mb

ik kan nfs mw niet spele op 1024x768 met alles medium ik speelde op erg lage resolutie, hij draaide opzich wel vloeding, nfs u2 kon ik wel gewoon goed draaien medium, op 1024x768

• basprofessional
whiplash1990 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:02:
mijn specs
gf6600
pent 4 2.4ghz
512mb

ik kan nfs mw niet spele op 1024x768 met alles medium ik speelde op erg lage resolutie, hij draaide opzich wel vloeding, nfs u2 kon ik wel gewoon goed draaien medium, op 1024x768
Heb zelf NFSU MW prima kunnen spelen op:
GF 6800LE nu kapot :'(
Pent 4 2,6GHZ
2x512 Mb
Dit met 1024x768 alles op een goede medium, denk dus wel dat 1024x768 medium moet lukken(is overigens geen vereiste). Licht ook een beetje aan achtergrond processen, drivers etc.
Denken jullie trouwens dat de voeding het gaat redden? Voeding is een 400Watt Codegen :/ :X

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

moet wel lukken zie: TrippleSix in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 13"
verder lijkt me dat een goeie upgrade, alleen zou ik voor een iets sterkere GPU gaan :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

The_Stickie schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:28:
Misschien bedoelt hij het nieuwe Ram + oude Ram?

• basprofessional
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:23:
[...]

Misschien bedoelt hij het nieuwe Ram + oude Ram?
Maar er gaat helemaal geen nieuw ramgeheugen bijgekocht worden!!
Pagina: 1