[x1900xtx] Zonder geheugen koeling te doen ?

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Standaard zitten alle memchippies van de x1900xtx onder het koelblok. Nu wil ik ook mijn x1900xtx van een waterblok voorzien, wat betekent dat het geheugen geen koeling krijgt.

Simpel vraagje dus: Kan ik een x1900xtx 24/7 laten draaien zonder geheugen koeling ?

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-09-2006 20:29 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
jahoor op 3 mhz ofzo. dus regel maar wat mooie heatsinks op water omdat er ook geen luchtstroom van de koeler langskomt

ik had eerst wel waterblokken voor de 1900 xtx gezien die ook het mem mee namen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat het misschien nog wel kan. Maar ik zou het je niet aanraden. Doe er op zijn minst gewone heatsinks op. Als je toch een waterblok koopt, koop dat gewoon een blok dat ook het geheugen mee pakt. Zelf heb ik een Alphacool blok op mijn X1900XT zitten, daar mee loopt ie ook harder dan een XTX.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Oke... echt koeling nodig dus. De pest is, dat ik al een gpu-only wc blokje heb. X850xt ging in ieder geval prima zonder mem koeling.

4015Wp west (Dordrecht)

• PilatuS
  • Niet online
Misschien kan het ook wel hoor, maar dan heb je zeker wat goede airflow nodig. Als je gewoon van die blauwe Zalman heatsinks er op plakt met een beetje airflow gaat het zeker goed.

Die heatsinks zijn nog geen 10 euro als ik het goed heb.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 28-09-2006 20:41 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:39:
Oke... echt koeling nodig dus. De pest is, dat ik al een gpu-only wc blokje heb. X850xt ging in ieder geval prima zonder mem koeling.
waarom koop je dan geen mem-blokjes, of is het koelblok zo groot :?
(Zoiets: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1483)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Memblokjes kan ik dan wel gebruiken ja. Dit keer maar geen koperen, al 2 x gehad dat die dingen los raken (beide keren chippies goed schoongemaakt met isopropielalcohol).

4015Wp west (Dordrecht)

• PilatuS
  • Niet online
Onder die blauwe Zalman blokjes zit koelpasta die heel goed plakt. Als je die dingen op het geheugen zet weet ik zeker dat ze er niet af gaan. Je kan ze er later wel afkrijgen maar ze zitten er echt goed vast op. Ik heb die dingen op mijn 6800LE gehad.

Ze zijn 9,90 bij Freezinghardware.

Deze dus -> http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1730

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 28-09-2006 21:32 ]

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 23:25
Dat is duur, voor 25 euro krijg je een hele cooler + heatsinks. En zo veel stellen die heatsinks nie voor

Verwijderd

Hiero ook een X1900XTX512 voorzien van waterkoeling en die draait 24/7 zonder die geheugenchippies te koelen. Werkt perfect.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Nou, die dingen worden anders wel ontiegelijk warm. Volgens mij zijn die chips gerate op 2.5W per stuk. Als je nagaat hoe klein die gDDR3 chips zijn en hoe dicht ze op elkaar zitten, dan is dat toch een behoorlijke warmteproductie.

Wetende dat fabrikanten altijd zo minimaal mogelijk koelen (kostenbesparing), en dan toch het geheugen bedekken met een heatsink, lijkt mij genoeg reden om te denken dat het nodig is.

Goud is geen geld

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je hoeft op zich geen memory heatsinks erop te plakken, een beetje/normale airflow moet voldoende zijn om ze onder controle te houden :)

Instagram / YouTube

• PilatuS
  • Niet online
Ik vraag mij af of het geheugen zonder die heatsinks nog wel een beetje wil overklokken. Met mijn waterkoeling heb ik het geheugen nu op 820MHz lopen en das nog niet de max.
Als je voor 10 euro aan heatsinks het geheugen verder kan overklokken vind ik het dat geld zeker wel waard.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:43:
Hiero ook een X1900XTX512 voorzien van waterkoeling en die draait 24/7 zonder die geheugenchippies te koelen. Werkt perfect.
Hmm... Interesant! :*)

Ik denk dat ik toch nog wel even een zalman 700-alcu/cu koop en de memblokjes dan voor deze kaart gebruik. Die memblokjes werken inderdaad perfect.. zitten ook in mn 2e systeem, zijn lekker licht en plakken perfecto.

Nu draai ik met die standaard koeler.. wel lekkere herrie zeg ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1