Toon posts:

Digitenne Tv kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Technisat Airstar 2 en een Samsung SMT-1000T Kpn Tunerbox gekocht en smartcard. Nu heb ik de Technisat Airstar 2 verbonden aan de Tunerbox en daaraan weer de antenne. Maar nu weet ik niet hoe ik ontvangst kan krijgen en waarmee. Ik snap niets van de programma's die erbij zitten en ik heb heel google al afgezocht, wie kan mij helpen?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:11

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je kan hier geen ontvangst mee krijgen. In nederland worden alle kanalen gecodeerd verzonden. Je zal als je digitenne wilt kijken een DVB-t kaart moeten zien te vinden waar je de smartcard van digitenne in kan steken. Het doorlussen wat je nu gedaan hebt zal al helemaal niet gaan werken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Is er nu helemaal niets wat ik kan met deze kaart? Ik heb mediaportal al geprobeerd maar als ik dan op een zender klik dan krijg ik 'Tv starten niet gelukt' 'No tuning information for ZenderNaam' ...

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:06
Als je goed had gelezen:
Je kan alleen de vrije zenders bekijken.
Maar bij digitenne zit alles achter een decoder, dus heb je 0 vrije zenders.
Deze 0 vrije zenders kun je bekijken, de andere niet.
Dus je moet eerst een smartcard decoder aansluiten (als dat nog mogelijk is)

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Smartcard decoder? Als ik zo'n ding koop kan ik het dan weer wel ontvangen? En waar zijn die te bestellen.

Edit: Bedoel je met decoder een kastje waar de smartcard in gaat? Want die heb ik al dat is die smt-1000t.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick..

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

SambalBij

We're all MAD here

Nee die samsung is een decoder om digitenne op je TV te bekijken (of op je PC via video in ofzo)
Die samsung staat helemaal los van die Airstar kaart, kun je ook niet op elkaar aansluiten (ja het antennesignaal doorlussen)

Als je op de PC digitale tv wilt ontvangen moet je een kaart hebben met een CI (common interface) waar je een CAM (conditional access module - specifiek per encryptiesysteem) in kunt steken, en in die CAM steek je vervolgens je smartcard.

Als je kijkt op http://www.satonline.co.uk/shop/products.php?p=b7923d zie je dat deze kaart alleen geschikt is voor free to air stations, en dus geen CI aansluiting heeft. Je zult in nederland daar dus geen digitale tv mee kunnen ontvangen (hoewel ik meen dat Nederland 2 wel FTA is, maar weet niet of dat nog steeds zo is)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1