HDTV Digicam zonder HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:11
Mijn vader heeft zijn ogen laten vallen op een HDTV Digicam nl. de Sony HDR-HC1.

Toen ik even naar de specificaties ging kijken zag ik dat de camera geen HDMI output heeft :X
Het heeft wel een i.Link (firewire) output om HD content te streamen maar zijn plasma TV heeft geen i.Link aansluiting, wel HDMI.

Is dit niet een beetje belachelijk aangezien er hier in europa nog geen HDTV spelers zijn ben je aangewezen om het materiaal via een camcorder of computer af te spelen. Maar als die camcorder geen HDMI output heeft....

Canon doet het zelfde door een HD cam uit te brengen zonder HDMI.

Als je TV geen i.Link heeft geeft Sony aan dat je de camera dan via compnenten (YPbPr) moet aansluiten.

Samengevat waarom een HDTV cam uitbrengen zonder HDMI output? En is componenten aansluiting een goed alternatief of doet het echt afbreuk aan de HD resolutie?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die component is ook speciaal voor HD voor zover ik weet. Onder ander de Xbox360 is daarmee uitgerust en ik moet zeggen dat dat een prachtig beeld gaf op een HDTV.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 14:25
Polster schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:54:
Samengevat waarom een HDTV cam uitbrengen zonder HDMI output? En is componenten aansluiting een goed alternatief of doet het echt afbreuk aan de HD resolutie?
Voor mij zou het ontbreken van HDMI weinig uitmaken als ik een HDTV camera uit zou zoeken. Ik heb namelijk nog nooit iets rechtstreeks van mijn camera op een TV bekeken. Ik denk dat de meeste serieuze video enthousiasten de video wel gaan bewerken voordat ze hem bekijken of aan anderen laten zien. Als de video eenmaal op je PC staat en bewerkt is, kun je, mits je LCD-TV niet al te ver van een PC afstaat, de video makkelijk en in optimale kwaliteit afspelen.

Als je per sé direct van de camera wilt afspelen is component wel een goed alternatief voor HDMI. In de US bijvoorbeeld wordt heel via component gedaan. Zo heeft menig HDTV decoder daar wel component maar geen HDMI aansluiting.

.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Component is voor het zogenaamd Analoge HDTV... De resolutie is gelijk aan het digitale signaal, het is alleen meer afhankelijk van de kabelkwaliteit... en het beeld zal waarschijnlijk iets minder scherp zijn... Of dat erg merkbaar is?...

[ Voor 22% gewijzigd door BiG-GuY op 28-09-2006 20:58 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

BiG-GuY schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:57:
Component is voor het zogenaamd Analoge HDTV... De resolutie is gelijk aan het digitale signaal, het is alleen meer afhankelijk van de kabelkwaliteit... en het beeld zal waarschijnlijk iets minder scherp zijn... Of dat erg merkbaar is?...
Correctie; Kan minder scherp zijn! Er zijn ook kwalitatief baggere HDMI kabels!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

lama

[ Voor 97% gewijzigd door Skinkie op 28-09-2006 21:11 . Reden: onzin ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:11
KingRoad schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:53:
[...]

Voor mij zou het ontbreken van HDMI weinig uitmaken als ik een HDTV camera uit zou zoeken. Ik heb namelijk nog nooit iets rechtstreeks van mijn camera op een TV bekeken. Ik denk dat de meeste serieuze video enthousiasten de video wel gaan bewerken voordat ze hem bekijken of aan anderen laten zien. Als de video eenmaal op je PC staat en bewerkt is, kun je, mits je LCD-TV niet al te ver van een PC afstaat, de video makkelijk en in optimale kwaliteit afspelen.

.
Maar dat is dus het probleem met HD. Er is niets waarmee je het af kan spelen buiten de camera (zijn computer heeft geen DVI of HDMI uitgang). Een scenario zou dus zijn om het te capturen en bewerken op de PC en daarna terug te exporteren op DV tape en af te spelen via de cam.

Maar componenten is zo te lezen (vrijwel) net zo goed.

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 14:25
Polster schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:17:
[...]

Maar dat is dus het probleem met HD. Er is niets waarmee je het af kan spelen buiten de camera (zijn computer heeft geen DVI of HDMI uitgang). Een scenario zou dus zijn om het te capturen en bewerken op de PC en daarna terug te exporteren op DV tape en af te spelen via de cam.

Maar componenten is zo te lezen (vrijwel) net zo goed.
Voor een euro of 50 heb je een goede nieuwe videokaart met DVI. Dat moet er toch ook wel afkunnen als je zo´n dure camera kan aanschaffen?

Zo niet, dan zul je met goede component kabels inderdaad weinig tot geen verschil zien met HDMI.
Pagina: 1