Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Blokkeren van websites

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een simpel tooltje om makkelijk websites te kunnen blokkeren in windows xp?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Er zijn tools genoeg als je even zoekt op google. Wat je ook kunt doen is de host-file aanpassen. Op deze manier kun je bepaalde domeinen uitschakelen.

[google=block website]

3e hit voldoet aan al je wensen :)

[ Voor 16% gewijzigd door smeerbartje op 28-09-2006 22:03 ]

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11 20:29

wica

De duivel jacht op me

C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC\hosts

Dit bestand kan je met o.a. notepad bewerken.

Om een site te blokkeren. Voeg je de volgende regel er aan toe.
code:
1
127.0.0.1    tweakers.net

Nu kan je tweakers niet meer bezoeken.
Die 127.0.0.1 is je eigen machine. DUs als je een webservertje er op hebt draait. Krijg je deze te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door wica op 28-09-2006 22:08 ]

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn er vele, afhankelijk van wat je precies wilt en hoe je netwerk is ingericht. Maar zoals je in Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten en natuurlijk Algemene gedragsregels (Netiquette) kunt lezen, is het toch echt de bedoeling dat iedereen eerst eigen onderzoek doet voor dat een topic wordt geopend. Dat is hier gezien de topicstart van een enkele zin duidelijk niet gebeurd. (Want als elke reactie in een topic langer is dan de topicstart is er iets goed mis ;) )

Ik stel dus voor dat je je even goed inleest in topics hier op GoT (in B&V, CSA, WSS, NT) en natuurlijk even rondneust via Google (met termen als het voor de hand liggende 'block websites'). En als je er dan nog niet uit komt, om dan een topic te openen met een korte beschrijving van welke opties je hebt bekeken en waarom deze niet voldoen.

Dan denken we heel graag mee. Handje vasthouden cq. voorkauwen is echter niet de bedoeling op GoT dus sluit ik dit topic.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.