Hier nu weer het volgende probleem

, volgens
deze guide moet je macosx.pearpc veranderen om PearPc van de images te laten booten. Dit heb ik allemaal veranderd:
a. Change ppc_start_resolution = "800x600x15" to "640x480x15".
b. Change redraw_interval_msec = 40 to 200.
c. Remove the # in front of #memory_size=0x8000000.
d. Change pci_ide0_master_image = "test/imgs/linux.img" to "PATH/macosx_2gb.img".
e. Change pci_ide0_slave_image = "/dev/cdrom" to "PATH/darwin-701.iso"
Save your changes and exit.
Maar ik heb PearPc niet geïnstalleerd volgens de handleiding, ik heb het namelijk gedaan met "apt-get install pearpc". Als ik nu PearPc opstart, zegt hij:
"[IO/IDE] <error> test/imgs/linux.img (no such file or directory)
Dit terwijl ik het configuratiebestand wel goed veranderd heb. Maar als ik gewoon "ppc" in de terminal typ, zonder "macosx.pearpc" erachter, dan geeft hij weer dezelfde foutmelding. Is er dan nog ergens anders een bestand dat veranderd zou moeten worden, zodat hij de goeie images (dus niet test/imgs/linux.img en /dev/cdrom) leest? Deze images staan in home/live/macosx . Hierin staat ook macosx.pearpc .
EDIT: Ik heb nu een bestand ppc.config gevonden

, dat het lijkt te zijn. Ik ga nu even proberen!
EDIT2: Steeds als ik ppc.conf verander en ik start ppc, dan veranderd hij hem zelf weer terug

Hoe kan dit in godsnaam?
EDIT3: Ok, ik heb nu besloten om alles te formatten, Xebian opnieuw te installen en dan alles precies volgens de guide te doen. Ik snap nu een stuk beter hoe linux werkt, dus ik kan nu veel beter even opnieuw beginnen en mijn oude rommel wegdoen
EDIT4: ik ga maar even een nieuw topic maken, aangezien dit te veel door elkaar heen loopt.
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 30-09-2006 15:25
]