Toon posts:

ACER AL1916 WAs 19" widescreen, goed voor spellekes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb behoefte aan een plat scherm (ruimtegebrek etc.), en omdat ik toch wel graag films kijk lijkt het me handig om een breedbeeld TFT scherm te kopen, mijn budget is 250€, dus de ACER AL1916 WAs leek me wel wat. De specs zien er goed uit (5ms refresh, ik weet dat dat subjectief is, maarja).Is dit een geschikt scherm om ook nog spellen op te spelen zoals Counter Strike: Source, Battlefield 2, Command &Conquer, Unreal Tournament 2003/2004?

Alleen, hij heeft een standaard VGA aansluiting, en geen DVI. Maakt dit echt uit voor spellen?
En zal mijn Radeon 9600XT hem trekken of word het tijd een nieuwe (AGP)videokaart aan te schaffen?
Alvast bedankt :)

Xav.

linky: http://www.dixons.nl/De_o...roductmenu=specifications

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 18:03 ]

Verwijderd

ik weet het niet heb net zo'n scherm binnen ga het vanavond even uittesten voor je.....

Verwijderd

Topicstarter
Oki, dankje :)

Verwijderd

bij de mediamarkt heb je nu een Fujitsu Siemens ScaleoView W19-1 met dual input (DVI-D + DSUB) en een refresh van 4ms of 8ms (dacht ik) KOSTEN: 230 euro

ik heb hem hier zelf al 5 maand staan (toen was ie nog 300) en heb hem aangesloten via DVI-D en tot nu toe ben ik meer dan tevreden met dit scherm :)

wel vond ik de roodwaarde in het begin nogal wat op oranje lijken maar met een beetje tweaken en (in mijn videokaart drivers meegeleverd) calibratieprogrammatje was ook dat euvel verholpen... al met al een top schermpje...

games die het veranderen van resolutie toestaan kan je vaak op de native reso van 1440x900 (let wel dit is een 16:10 reso geen 16:9 maar dat maakt meestal niets uit) instellen, of kan je via een patch of via een .ini/.cfg verandering in het spel toch geschikt maken met native zodat je geen stretching hebt.

spellen die dit zowizo ondersteunen zijn:
World of Warcraft
Guildwars
Ut 2004 (met ini change)
Tombraider legends
Prey
Source Engine games
en een hoop andere recente(re) games...

spellen waarbij het (mij nog) niet lukt zijn bijvoorbeeld:
de hele NFS serie
Star Wars KOTOR 1 en 2
Diablo 2 + LOD

vaak kan je dan via de drivers instellen dat hij dan native moet gaan draaien op 4:3 (met zwarte balken aan de zijkant)

mijn huisgenoot heeft hetzelfde scherm als dat jij op het oog had en die werkt ook wel heel erg goed

owjah... once you go wide you will never go narrow again (tenzij je een vrouwtje bedoelt ;) narrow vind ik dan een stuk fijner ;) ) ... ultiem voor desktop gebruik (2 sites naast elkaar, 3dMax, maya en photosoep heb je in 1x veel meer ruimte)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 13:23 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:02
Ik heb deze Fujitsu ook staan, alleen dan bij Redcoon gekocht voor 212.12E anderhalve maand geleden (toen was hij ook nog 300 bij MediaMarkt). Ik vind het echt een heel fijn scherm, het breedbeeld gedeelte is wel even wennen in spellen die het niet supporten (Empire Earth 2 bijvoorbeeld zijn de units anagekomen), maar het is niet vervelend vind ik. Spellen als Battlefield 2 kun je forceren om in Widescreen te spelen, alleen de interface (radar enzo) zijn dan uitgerekt, het beeld qua zicht enzo niet). Guild Wars ziet er echt bloedjemooi uit op dit scherm!

De videokaart zal het in principe wel trekken, maar door de hogere resolutie zal hij moeilijk gaan doen in spellen. Ik denk dat hij bij bijvoorbeeld BF2 moeite gaat hebben om genoeg beeldjes op het beeld te spugen..

EDIT: NFSU2 schijnt wel WideScreen te hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 30-09-2006 13:23 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:17:
spellen waarbij het (mij nog) niet lukt zijn bijvoorbeeld:
de hele NFS serie
Star Wars KOTOR 1 en 2
Diablo 2 + LOD
Diablo II kan je naar fluiten :P (hoewel ze de originele 640x480 reso wel naar 800x600 hebben gebracht....widescreen zal het niet worden, het is geen 3D engine die je met een commando ffkes aanpast)
Voor de rest...kijk eens op http://www.widescreengamingforum.com en dan de Master Game List....need I say more ;) ?
vaak kan je dan via de drivers instellen dat hij dan native moet gaan draaien op 4:3 (met zwarte balken aan de zijkant)
Dat kan alleen met DVI he, dus die Acer 1916W doet dat niet, of de monitor zelf zou dat moeten ondersteunen (ze zijn er wel), maar of die Acer dat doet....
Pagina: 1