Toon posts:

Livebox Orange Drama IP- adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 7.552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik heb pas de livebox van Orange. Tjah zeker een verkeerde keuze maar ja, kan niet meer terug.
Hier bij mij thuis heb ik een server draaien. Als ik naar de livebox wil gaan type je in je webbrowers 192.168.1.1

Maar omdat ik natuurlijk ook graag wil testen of mijn webserver goed werkt ga type ik in mijn webbrowers mijn ip adres in xxx.xxx.xxx.xxx Maar wat doet die stomme livebox nou. Als je, je eigen ip- adres intyped komt die ook terecht in de livebox :( Wat ik echt niet wil !

Is dit te verhelpen ?

Alvast bedankt

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Gewoon het LAN IP-adres van je server intypen (iets in de 192.168.1.x range dus).

[ Voor 16% gewijzigd door Rone op 28-09-2006 17:40 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:38:
Hallo mede tweakers,

Ik heb pas de livebox van Orange. Tjah zeker een verkeerde keuze maar ja, kan niet meer terug.
Hier bij mij thuis heb ik een server draaien. Als ik naar de livebox wil gaan type je in je webbrowers 192.168.1.1

Maar omdat ik natuurlijk ook graag wil testen of mijn webserver goed werkt ga type ik in mijn webbrowers mijn ip adres in xxx.xxx.xxx.xxx Maar wat doet die stomme livebox nou. Als je, je eigen ip- adres intyped komt die ook terecht in de livebox :( Wat ik echt niet wil !

Is dit te verhelpen ?

Alvast bedankt
Alleen door de hosts file aan te passen op de PC waar je dat wilt testen of de livebox in bridge mode te draaien en met een eigen server de routing regelen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dat dacht ik al. Die livebox is echt zo gaar !!! Ik raad hem echt niemand aan !
Maar bedankt voor jullie antwoord !

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:45:
Hmmm dat dacht ik al. Die livebox is echt zo gaar !!! Ik raad hem echt niemand aan !
Ben er zelf op het 'probleem' wat jij beschrijft na (wat eigenlijk een missende feature is) , best wel tevreden mee. Vooral met de snelheden dat het ding behaalt t.o.v. het andere ADSL2+ modem wat ik hier heb, een Linksys WAG54GV2.

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 28-09-2006 17:48 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Ik heb zelf nu al een jaar de livebox in netwerk met driecomputers en een server en netwerkschijf
Als je het wil regelen naar je server zet dan wel je proxy aan.
Vervolgens elke computer vast zetten op een ip adres 192.168.1.xx
Livebox zit op een 8 poort switch.
Op de switch ook nog een draadloze router voor mijnlaptop.
Op de draadloze router niet de wanpoort gebruiken en ook weer een vast ip adres geven in dezelfde reeks.
Wel de dhcp op die router uitschakelen.
Dus ook een server werkt prima, maar geef wel alles even een vast ip adres.
ken voor de server ook de juiste poorten toe.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij elk ADSL modem telt dit fenomeen, dat je niet vanaf je interne netwerk op je externe IP-adres kan komen. Dat moet je via een externe bron of een proxy-server testen. Dat heeft dus niets met je Livebox te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

gambieter schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:18:
Bij elk ADSL modem telt dit fenomeen, dat je niet vanaf je interne netwerk op je externe IP-adres kan komen. Dat moet je via een externe bron of een proxy-server testen. Dat heeft dus niets met je Livebox te maken.
Goh, m'n WAG54G kon het anders prima.

Connecties naar het externe ip adres via het interne netwerk kwamen netjes in de apache logs te staan met als IP het externe adres.
Ideale manier om te checken of je poorten goed openstaan.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 09:01
gambieter schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:18:
Niet alleen ADSL, maar ook kabel, isdn whatever...

Is gewoon de algemene werking, als je het wel kan heb je gewoon iets in je routing veranderd (of regelt je router dat zelf)

Ik moest bijvoorbeeld op mijn router een regel maken zodat www.mijndomein.nl naar 192.168.0.2 wijst voor de itnerne clients, ze kunnen nu gewoon www.mijndomein.nl intikken en ze komen op de server terecht....

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 20:05

IEF

Why so serious?

kan aan mij liggen, maar volgens mij is daar een term voor: NAT loopback :)

voor zover ik weet heeft de livebox die functie simpelweg niet.

Het is dan ook maar een simpel huis-tuin-en-keuken-bakje..

• fjehoel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-02 22:08
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:38:
Hallo mede tweakers,

Is dit te verhelpen ?

Alvast bedankt
Ik weet dat ik een oud topic naar boven haal, maar ik zit met hetzelfde probleem en vroeg me af of iemand hier nu een werkende oplossing voor heeft?

Ik heb thuis een server staan achter de livebox en ik heb een laptop met welke ik soms thuis achter de livebox mijn server wil benaderen en soms ook vanaf een andere locatie. Als ik dus thuis mijn externe ip-adres intyp kom ik in de livebox configuratie, als ik extern datzelfde adres intyp kom ik natuurlijk gewoon goed op mijn server. Het liefste wil ik overal gewoon hetzelfde adres in kunnen typen (nl. mijn domeinnaam). Als iemand daar een oplossing voor heeft hoor ik het heel graag!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03 17:41

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Je hosts file aanpassen, zoals in dit topic ook al opgemerkt was. Livebox ondersteund NAT loopback niet.

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-03 20:23

Liberteh

All your base belong to me

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:45:
Sorry hoor, maar dit is gewoon crap. Ga geen producten afkraken waar je echt totaal geen verstand van hebt, want zo wordt de gemiddelde digibeet gewoon verkeerd voorgelicht.
Ik maak zelf al ruim 2 jaar gebruik van de livebox met hier en daar een paar mankementjes ja. Dan nog is het echter géén fout als je je externe ip intern intypt. Dit _kan_ zelfs niet anders, want intern weet een router nog niet wat je wil als je naar z'n publieke adres gaat. Ik kan het dus volkomen begrijpen.

Ik moet zeggen dat port forwarding etc nog het makkelijkst te configureren is in de livebox.
En zo te zien ben jij nog vrij nieuw op het gebied van netwerken en servers. Geef dan je mede-mens ook de kans om een product te evalueren want google's watching you en dan zien ze dat soort berichten over Orange.

Dus: mening geven, okay, maar geen bullcrap posten die niet eens doorgedacht is.

EDIT: zag niet dat ie al zo oud was :9

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Pagina: 1