Korte periodes van lage FPS ?*

Pagina: 1
Acties:

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-10-2025
Goedemiddag,

Het volgende probleem heb ik sinds een paar weken.
Als ik een spel speel, bijv Counterstrike source of Gta;SA. Bij CS Source heb ik rond de 150/200 fps(afhankelijk van de map) speel ik een tijdje lang zakt het aantal frames naar rond de 20/30, vreemde is, dit is maar voor een paar seconden is en daarna weer terug omhoog schiet.

Wat heb ik zelf gedaan om het probleem te achterhalen.

Ik hang mij 2e (reserve CRT) monitor erbij en laat daar even wat info programmatjes draaien, deze zijn;
Cpu-z, want ik dacht dat mijn processor terug aant klokken was.
Smartguardian(programma voor het checken van voltages e.d.)
En ati tray tools, voor het checken hoe heet mijn gpu werd.

Hier kwam uit dat;
De gpu max 74 graden word.
De +12V lijn rond de 11,71V zat, maar ook even 11,58V was.
Ik denk dat dat het probleem is, maar wil het toch even zeker weten voordat ik een nieuwe voeding ga kopen, de gpu ben ik bekend mee dat die best warm mag worden, ik heb geen last van artifacts o.i.d.

Mijn link naar mijn systeem staat wel onderin maar ik zal het toch hier plaatsen.

Dfi lanparty, NF4 Ultra-D
Amd 3500+ Venice
Tijdelijk geheugen; CL 3-4@4-8Gskill(Cpu-z SPD)
Sapphire X850XT PE (ook al verschillende drivers geprobeerd, nu heb ik de Omega driver geinstalleerd gebaseerd op de Catalyst 6.7)
Windows XP PRO SP2.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Wordt je CPU niet te heet?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• StefZ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08-2024
Is het niet gewoon een applicatie wat af en toe wat cpu resources jat?

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:28

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Is 74 graden niet erg heet? Ik dacht dat 60 graden al vrij warm was.

EDIT: Sneaky, je bedoelt zijn GPU lijkt me?

[ Voor 28% gewijzigd door Patriot op 28-09-2006 17:39 ]

Verwijderd

Normaal gesproken ligt je CPU rond de 50 a 60 graden die van jou is wel aan de hoge kant !

• Razer86
Ik heb het over de GPU van de grafische kaart die is max 74 graden, de CPU is rond de 40/42 graden

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:28

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Clock je die GPU soms over? Ik vind 74 graden erg warm...

• Razer86
Nee alleen de CPU word overgeklokt, de GPU heb ik gewoon standaard draaien evenals het geheugen van de grafische kaart.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Windows Search actief? Die wil ook nog wel eens voor vertraging zorgen, idem voor virusscanners.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Razer86
Ik heb verder gezocht ofdat er programma's draaien die cpu cycles pakt, maar met taakbeheer en met proces explorer heb ik niets kunnen vinden.

Ik heb zojuist ook nog 2 uur zitten counterstriken en daarbij had ik weer pas framedrops na ongeveer een uur, dat is weer als mijn +12V onder de 11.64V valt en af en toe naar de 11.58 zakt.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Wat is er precies mis?
Je Titel. (aangepast)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:30

Haan

dotnetter

74 graden voor een gpu is echt geen enkel probleem hoor. Die dingen mogen een stuk warmer worden dan cpu's..
Het lijkt er erg op dat je conclusie over de voeding klopt, zeker omdat je framedrops krijgt op het moment dat je het voltage ziet dalen. Blijkbaar krijgt je videokaart op dat moment niet voldoende voltage meer om nog goed te kunnen werken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Razer86
Haan schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 01:55:
74 graden voor een gpu is echt geen enkel probleem hoor. Die dingen mogen een stuk warmer worden dan cpu's..
Het lijkt er erg op dat je conclusie over de voeding klopt, zeker omdat je framedrops krijgt op het moment dat je het voltage ziet dalen. Blijkbaar krijgt je videokaart op dat moment niet voldoende voltage meer om nog goed te kunnen werken.
Ja, ik vond het namelijk best toevallig toen mijn +12v zakte naar de 11.58, ik zie dat ik minder fps heb, ook heb ik ontdekt dat tegelijkertijd mijn CPU fan langzamer gaat draaien(ook een fractie van een seconde, maar wel hoorbaar).

Ik zoek verder uit door even een andere voeding ga proberen van iemand anders om te kijken of ik dan nog hetzelfde probleem heb, lijkt mij de meest logische keuze dan.

Pagina: 1