Goedemiddag,
Het volgende probleem heb ik sinds een paar weken.
Als ik een spel speel, bijv Counterstrike source of Gta;SA. Bij CS Source heb ik rond de 150/200 fps(afhankelijk van de map) speel ik een tijdje lang zakt het aantal frames naar rond de 20/30, vreemde is, dit is maar voor een paar seconden is en daarna weer terug omhoog schiet.
Wat heb ik zelf gedaan om het probleem te achterhalen.
Ik hang mij 2e (reserve CRT) monitor erbij en laat daar even wat info programmatjes draaien, deze zijn;
Cpu-z, want ik dacht dat mijn processor terug aant klokken was.
Smartguardian(programma voor het checken van voltages e.d.)
En ati tray tools, voor het checken hoe heet mijn gpu werd.
Hier kwam uit dat;
De gpu max 74 graden word.
De +12V lijn rond de 11,71V zat, maar ook even 11,58V was.
Ik denk dat dat het probleem is, maar wil het toch even zeker weten voordat ik een nieuwe voeding ga kopen, de gpu ben ik bekend mee dat die best warm mag worden, ik heb geen last van artifacts o.i.d.
Mijn link naar mijn systeem staat wel onderin maar ik zal het toch hier plaatsen.
Dfi lanparty, NF4 Ultra-D
Amd 3500+ Venice
Tijdelijk geheugen; CL 3-4@4-8Gskill(Cpu-z SPD)
Sapphire X850XT PE (ook al verschillende drivers geprobeerd, nu heb ik de Omega driver geinstalleerd gebaseerd op de Catalyst 6.7)
Windows XP PRO SP2.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Het volgende probleem heb ik sinds een paar weken.
Als ik een spel speel, bijv Counterstrike source of Gta;SA. Bij CS Source heb ik rond de 150/200 fps(afhankelijk van de map) speel ik een tijdje lang zakt het aantal frames naar rond de 20/30, vreemde is, dit is maar voor een paar seconden is en daarna weer terug omhoog schiet.
Wat heb ik zelf gedaan om het probleem te achterhalen.
Ik hang mij 2e (reserve CRT) monitor erbij en laat daar even wat info programmatjes draaien, deze zijn;
Cpu-z, want ik dacht dat mijn processor terug aant klokken was.
Smartguardian(programma voor het checken van voltages e.d.)
En ati tray tools, voor het checken hoe heet mijn gpu werd.
Hier kwam uit dat;
De gpu max 74 graden word.
De +12V lijn rond de 11,71V zat, maar ook even 11,58V was.
Ik denk dat dat het probleem is, maar wil het toch even zeker weten voordat ik een nieuwe voeding ga kopen, de gpu ben ik bekend mee dat die best warm mag worden, ik heb geen last van artifacts o.i.d.
Mijn link naar mijn systeem staat wel onderin maar ik zal het toch hier plaatsen.
Dfi lanparty, NF4 Ultra-D
Amd 3500+ Venice
Tijdelijk geheugen; CL 3-4@4-8Gskill(Cpu-z SPD)
Sapphire X850XT PE (ook al verschillende drivers geprobeerd, nu heb ik de Omega driver geinstalleerd gebaseerd op de Catalyst 6.7)
Windows XP PRO SP2.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
SystemSpecs - D2 LOD *Razernl