Films na install codec zwart wit

Pagina: 1
Acties:

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Topicstarter
Ik heb dus een aantal .ogm bestanden en avi bestanden.
Om die .ogm bestanden af te spelen heb ik dus OGG Vorbis codec gedownload (een "AVI codec pack" had ik al en alles was in kleur enzo).
Om de .ogm bestanden af te spelen heb ik dus BSPlayer gebruikt. Maar deze crashte tot 3 keer toe met het afspelen van de .ogm bestanden.
Na die derde crash waren alle filmpjes (ogm en avi (kan geen wmv bestanden afspelen ivm geen Windows Media Player op systeem aanwezig), en heb verder niets geprobeerd).

Verder heb ik alle niet standaard codec eraf gegooi (voor zover ik weet hoe dat moet dan).
Hierna moest ik dus de avi codec opnieuw installeren en dat heb ik gedaan, maar hierna was het nogsteeds zwart wit.
Dus heb ik de pc gerestart en hierna speelden de avi bestanden niet eens meer af.

Mijn vraag is of dit dus op te lossen is of dat een verse Windows install sneller gaat.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12 14:52
avi codec
Avi is geen codec, avi is een package-bestand, dus alleen een digitaal hoesje waar het audio en video bestand van de speelfilm in zit, vergelijkbaar met asf of een zip bestand. De film zelf is vaak gecodeerd met XVID of DIVX, deze kan je b.v. afspelen met ffdshow...
AVI staat voor Audio Video Interleaved. AVI is een voorbeeld van een de facto standaard. De bestandsindeling werd ontwikkeld door Microsoft. Het werd de standaard op Windows-platformen. AVI is een container-bestandsindeling: het kan zowel video als geluid bevatten.
Je kan ook VLC (video-lan) player gebruiken dan heb je geen codec nodig ...

[ Voor 39% gewijzigd door djexplo op 28-09-2006 17:32 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Topicstarter
djexplo schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:22:
Je kan ook VLC (video-lan) player gebruiken dan heb je geen codec nodig ...
Ik zal een VLC player proberen.
Ik Edit deze post met mijn vindingen.

Edit:
Met VLC player heb ik geen beeld en geen geluid.
Als ik VLC player (skin) opstart kan ik wel de AVI openen maar heb ik gewoon zwart wit beeld.
Ik denk dat er wat intern in Windows kapot is.

Wat te doen, wat te doen?

Ik heb nu zelfs DivX en XviD codecs geinstalleerd en heb nog steeds geen beeld.

Mijn gok is dat reinstall snelste oplossing is.
Reinstall doe ik denk ik aankomende zaterdag of misschien zelfs al vrijdag.

Tot die tijd kom maar met oplossingen (wil ze best proberen, want ik ga als het niet lukt met oplossen toch Windows herinstalleren).

[ Voor 57% gewijzigd door ErikRedbeard op 28-09-2006 18:54 ]

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:09

hbsJR

All rounder

Reset eens je videokaart settings naar factory settings. misschien heb je een knopje ENABLE waar je disable moest doen.

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Topicstarter
hbsJR schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 07:31:
Reset eens je videokaart settings naar factory settings. misschien heb je een knopje ENABLE waar je disable moest doen.
Werkt niet.

Verder is alles zwart wit of geen beeld op filmpjes in full screen applicaties na.
Spellen enzovoorts hebben gewoon kleuren filmpjes.