PC Overleden?

Pagina: 1
Acties:

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:59
hoi!

ik heb laatst een nieuwe (lege) pc kast gekocht omdat de ik op de oude kast uitgekeken was, Ik heb dus mijn pc overgezet (omgebouwd) naar de nieuwe kast, volgens mij zit alles goed. aleen nu heb ik een probleem... Zal het even beschrijven

Zodra ik de pc aanzet krijg ik geen beeld!
de pc gaat wel gewoon aan... (lampje moederbord brand, koelers gaan aan) Of de harde schijf aanslaat weet ik niet, de stekkers en alles zitten goed, en hij doet het ook gewoon in andere pc. in deze kast betrap ik hem niet op functionaliteit.

Ikzelf dacht dat mischien mijn monitor of videokaart het begeven had, maar ik heb een nieuwe monitor en nieuwe videokaart geprobeerd en dat maakt niet uit, hij blijft hetzelfde doen.

Vriend van me zei, haal ff je geheugen modules eruit en opnieuw erin dat wil ook nog wel eens helpen maar ook dit hielp niet...

het is een vrij oude pc, en gebruik hem aleen maar voor downloaden en msnen op mijn kamer. maar het is wel lastig dat hij nu buiten bedrijf is...

iemand mischien suggesties/oplossingen wat het kan zijn?

of is mischien gewoon iets kapot? (moederbord/agpslot/idesloten/HD)

als je graag meer info wil hebben, vraag ff wat je wil weten dan post ik het.

alvast bedankt.

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Kijk eens naar de aansluitingen in de kast waar je je moederbord in hangt. Misschien dat er eentje tegen het moederbord aan zit.
En kapot kan niet als hij wel werkt als je hem weer in de oude kast stopt... Tenzij je misschien niet _alles_ overzet, maar daar staat niks over in je post.
als je graag meer info wil hebben, vraag ff wat je wil weten dan post ik het.
Het is handiger als je direct alles plaatst i.p.v. dat we erom moeten vragen.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 20:34

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

hoor je wel het bios piepje als die opstart? zoniet dan kan het ook aan bv je processor liggen.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 21:31
Kijk altijd eerst in de FAQ voordat je een post plaatst, want daar staan allemaal handige tips in die dit topic hoogstwaarschijnlijk onnuttig maken.

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 18:32
Heb je onder je moederbord ook een soort gouden schroefjes (backbord schroefjes) gebruikt waar je weer een schroefje in kon draaien om je mobo vast te zetten ?

Piept het systeem 1 keer of meer maal ? (Zo niet, probeer is het batterijtje er even uit te halen en er weer terug in te doen)

Zitten al je pci/agp kaarten er goed in ?

Is de stekker die van je voeding naar je mobo loopt (goed) aangesloten (goed aangedrukt?)

Haal je harde schijven er is af en probeer opniew.
Als dat het probleem is dan moet je even kijken naar het volgende: De kabels die lopen vanaf je mobo naar je harddisks moeten op een apart manier worden aangsloten. Op de achterkant van je HHD's zitten kleine clipjes (jumpertjes) als ze op master staan dan moet je die hdd kabel aan het eind pas aan die hdd verbinden, staan ze op slave (dat zal vast wel ergens op je hdd staan, wat de setting van die jumpertjes betekenen) dan moet je je hdd in het midden van die kabel aansluiten...

En zo zijn er nog wel wat dingen, wie weet lost dit het al op...

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:22
Wel aangaan maar niet verder doorstarten is typisch een geheugen probleem. Ik zou als ik jou was ander geheugen proberen of indien je 2 geheugenplankjes hebt eerst met 1 proberen op te starten. Ook kan het zijn dat je de 4-pins stekker van je moederbord met vergeten aan te sluiten (als je die hebt natuurlijk).

• Sp00n
MelvinvdC schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:05:
Wel aangaan maar niet verder doorstarten is typisch een geheugen probleem. Ik zou als ik jou was ander geheugen proberen of indien je 2 geheugenplankjes hebt eerst met 1 proberen op te starten. Ook kan het zijn dat je de 4-pins stekker van je moederbord met vergeten aan te sluiten (als je die hebt natuurlijk).
Hij vertelde zelf al dat hij ze eruit heeft gehaald en opnieuw heeft geprobeerd zonder succes :)

• RemkoDJ
Tweak-Freak schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:01:
hoor je wel het bios piepje als die opstart? zoniet dan kan het ook aan bv je processor liggen.
Nee ik hoor geen piepje... :'(

• RemkoDJ
MelvinvdC schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:05:
Ik heb het geheugen echt aan allekante en alle mogelijke combinaties gebrobeerd, dat kan het haast niet zijn. die 4 pins stekker zit er gewoon in, maar bedankt voor je reactie.

• RemkoDJ
Sp00n schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:04:
Heb je onder je moederbord ook een soort gouden schroefjes (backbord schroefjes) gebruikt waar je weer een schroefje in kon draaien om je mobo vast te zetten ?

Piept het systeem 1 keer of meer maal ? (Zo niet, probeer is het batterijtje er even uit te halen en er weer terug in te doen)

Zitten al je pci/agp kaarten er goed in ?

Is de stekker die van je voeding naar je mobo loopt (goed) aangesloten (goed aangedrukt?)

Haal je harde schijven er is af en probeer opniew.
Als dat het probleem is dan moet je even kijken naar het volgende: De kabels die lopen vanaf je mobo naar je harddisks moeten op een apart manier worden aangsloten. Op de achterkant van je HHD's zitten kleine clipjes (jumpertjes) als ze op master staan dan moet je die hdd kabel aan het eind pas aan die hdd verbinden, staan ze op slave (dat zal vast wel ergens op je hdd staan, wat de setting van die jumpertjes betekenen) dan moet je je hdd in het midden van die kabel aansluiten...

En zo zijn er nog wel wat dingen, wie weet lost dit het al op...
Nee dat soort schroefjes heb ik niet gebruikt, zat volgens mij ook bij de oude kast niet. Het mobo batterijtje heb ik ook al gebrobeerd ^^

enn of ik de hd op master, slave of CS zet maakt ook niet uit... :)

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Misschien een sluiting door een van de afstandsbusjes in je nieuwe kast? Dat klinkt mij namelijk het meest logisch in de oren.

Of heb je je moederbord direct op de achterplaat geschroefd?

[ Voor 20% gewijzigd door Pewwy op 28-09-2006 17:16 ]

Verwijderd

Kijk of je ergens op je moederbord een 4pins kabel kunt aansluiten. (Meestal een witte vierkant aansluiten met 4 gaten erin)

Als het goe is moet er ook een kabel van je voeding lopen met 4 pinnen.
Probeer die eens aan te sluiten.

Verwijderd

uh die goudkleurige standoffs MOETEN ertussen anders is je bord aan allerlei kanten geaard, begin daar maar eens mee want zonder die dingen gaat het nooit werken (je oude kast zal het wel op een andere manier hebben dan)

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

verder moet je het probleem isoleren door te simplificeren

desnoods leg je je mobo op een anti-statische zak of op een houten tafel ofzo en dan

voeding + mobo + mem + cpu + evt GPU als die niet onboard is.

Heb je ook nog PCI videokaartje? misschien is hij weer op PCI by default gesprongen.
Verder, waar hebben we het over? specificaties plz!

ik gok dat dit topic zo op slot gaat ;)
hoop het niet voor je

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• zorne
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 20:50
Luister eerst eens naar de piepjes. Moederborden geven piepsignalen waarin wordt aangegeven wat er mis is. De piepsignalen die bij jou moederbord horen kan je vaak wel op internet vinden.

Je kan zowiso proberen eens de agp video kaart (neem ik aan) te verwisselen met een PCI kaart. Als er bijvoorbeeld iets mis is met de bios dan kan je evt een recovery doen van de bios maar dan werkt agp dus niet meer.

Als er geen abnormale piepjes zijn zal je echt je stekkers eens moeten controleren. Om dit te testen kan je de volgende dingen aansluiten: moederbord, processor, voeding, videokaart (liefst PCI), voeding
en verder niets. Als je pc dan goed opstart dan sluit je telkens iets meer aan. Totdat ie niet meer werkt.
Start ie niet op dan kan je het minimum aantal geheugen erin doen wat kan. (en eventueel verschillende proberen).

Als het dan nog niet werkt dan moeten we maar verder zoeken maar ik denk dat als je dit allemaal hebt gedaan het wel werkt 8)7

Laat maar horen wat het was en wat je gedaan hebt, ook leuk voor ons en andere die soortgelijke problemen hebben. _/-\o_

suc6!

• RemkoDJ
Pewwy schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:15:
Misschien een sluiting door een van de afstandsbusjes in je nieuwe kast? Dat klinkt mij namelijk het meest logisch in de oren.

Of heb je je moederbord direct op de achterplaat geschroefd?
ik denk dat ik nu ineens heel erge rooie wangen bij me opkomen.

ja idd, heb hem direct op de achterplaat geschroeft.

Verwijderd

RemkoDJ schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:26:
[...]

ik denk dat ik nu ineens heel erge rooie wangen bij me opkomen.

ja idd, heb hem direct op de achterplaat geschroeft.
aka kortsluiting :+

• RemkoDJ
Okej dan specs,

Het is een oud beesiej, maar voor msnen op me kamer ging het best.

P3 833MHZ
60GB Maxtor HDD
2x 64 MB SDram.
Geforce 4 MX 64 MB agp.

voor de rest weet ik zo ff niet uit me hoofd.

• Sp00n
En die oude kast van je had verhogingen bij je backplate waar je je mobo op had geschroefd. Maar nieuwe kasten niet meer, toen maakte ie waarschijnlijk geen sluiting, nu wel.

Dus schroef die goudkleurige dingen onder e plekken waar je mobo nu vast is geschroefd en dat zal al veel oplossen dnek ik :P

• RemkoDJ
Jups idd, ben ik nu dus ook bang voor...

Ik ga zo ff zo'n open opstelling doen op een houten tafel,

Hoe heten die dingetjes dan die tussen de plaat en de schroef moeten? dan haal ik daar mrogen ff een paar van.

• Sp00n
backbord/plate schroefjes

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Afstandsbusjes je hebt er gemiddeld 8-10 stuks nodig.

Verwijderd

Kan je de afstandsbusje niet uit je oude kast halen?

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
Sommige kasten hebben geen afstandsbusjes maar een soort rare bobbels in de backplate waar je het moederbord zo op kunt schroeven. Je nieuwe kast heeft deze dus niet. Je kunt gewoon bij een of andere pczaak (norrod/mediamarkt whatever) om genoeg afstandsbusjes vragen. Het zou handig zijn als je weet welke lengte ze moeten hebben want er zijn namelijk een heleboel verschillende lengtes. Als je de lengte niet weet zorg er dan in ieder geval voor dat de afstandsbusjes dezelfde lengte hebben anders trek je je moederbord krom en dat is nooit goed.
Waar je ook even op zou kunnen letten is op het aansluiten van de diskettedrive. Als je de voedingskabel scheefdoet boot het hele systeem ook niet. (dat heb ik een keer gedaan 8)7 )

• RemkoDJ
Ik heb nu een open opstelling liggen... En verhip... hij doet het... Bedankt voor al jullie hulp en suggesties, het zijn dus idd die dingetjes die missen en daardoor korstsluitng is...

voor de post hierboven, ja die oudekast heeft op bevestiginspunten idd soort hobbels, me neiuwe niet.

haha ik ga zo ff een paar van die afstandsbusjes halen, zijn ze prijzig of kosten ze geen drol?
Pagina: 1