MSN Messenger 6.0 for OSX (universal)

Pagina: 1
Acties:
  • 20.343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 21:52
Ik zag net dat ie uit was. Klik voor download pagina.

Blijkbaar is de Yahoo compatibiliteit ook al beschikbaar (nog niet geprobeerd, ken geen mensen met yahoo :P)..
iSight werkt volgens mij nog niet, ik kon het iig nergens vinden. Maar hij is gelukkig wel sneller dan aMSN, wat wel weer een pluspunt is.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:52
Mooi, thuis meteen even downloaden.

Ik miste namelijk wel dat je geen persoonlijk bericht kon toevoegen, en ook geen custom smileys kon gebruiken en dat kan nu dus mooi wel :)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:06

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Had em vanmiddag al gesubmit op de FP, maar er is blijkbaar niks mee gedaan. Er is echt niet veel veranderd. De iSight werkt ook nog steeds niet. Ik hou het lekker bij Adium.

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Enige reden waarom ik deze tool gebruik is custom smilie support. Adium heeft dat ook, maar tot op zekere hoogte (enkel ontvangen).

Ik heb trouwens om een of andere vage reden het idee dat deze versie net zo snel is als de niet-UB versie. (Camino wil weleens haperen tijdens het scrollen als MSN aanstaat).

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Getest om te kijken of bestandje versturen sneller gaat. Helaas niet, voor de rest is het nog steeds even onhandig en ugly als de vorige versies, app-zapper had eindelijk weer wat te doen.

* Deacon hugs Adium

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Verwijderd

Ik heb MSN voor Mac een tijdje geprobeerd, maar ik was zeker niet overtuigd om over te stappen van Adium naar MSN.

Adium it is!

• VincentG
  • Laatst online: 08-02 23:03
Heb hem ook. Vond v5 ook wel ok werken. Voor mij hoeft al die poespas niet. Zit sowieso weinig op MSN op mijn Macbook.
Moet Adium ook nog steeds eens proberen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
nog steeds geen webcamsupport
dan maar amsn gebruiken

PSN: djmurcielago

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Niet om te ranten op MS (ze maken mooie prof producten), maar wat een kutprogramma hebben ze hiermee weer afgeleverd.
Ik zie eigenlijk geen verbetering, althans waar de ruimte was (lees: nog steeds IS) voor verbetering hebben ze alles laten liggen. Het programma is log, geen tab-ondersteuning, A/V ho maar..

Ik hou 't lekker bij Adium, lekker kleine contactlist, 1 venster met tabjes, heerlijk.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Helemaal niks veranderd. Good Job Microsoft! We weten weer waarom we geen windows gebruiken. :/

offtopic:
Ik weet niet wat t is daar, maar die mensen lijken wel geen zin te hebben in hun baan. Hoe moeilijk kan het zijn een simpel appje als msn universal te maken en iets meer compatible met de windows variant. 1e dag in de week een beetje werken, de rest van de week een beetje gamen ofzo... Een nieuw jaar een nieuwe msn! Paycheck alstublieft?

[ Voor 68% gewijzigd door Matias op 28-09-2006 23:19 ]

Verwijderd

Bij een update van v5 naar v6 verwacht je grote wijzigingen en verbeteringen. In die zin kun je teleugesteld zijn. Ik ben blij dat het nu een universal binary is, maar iSight support is een gemiste kans.

Ik hoef geen bierpullen, bloemetjes of meer van die gein in mijn naam en ook die grote smilies hoeft voor mij echt niet. In die zin is het een prima messenger en het gaat hier ook om gratis software. Je betaalt er niks voor en als het je niet bevalt, dan gebruik je het toch niet.

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 13:00
tja, een echte verbetering is het niet :(.
Ach weetje ik denk ook niet dat het er aan zal komen.
Misschien word het tijd dat we zelf maar een goede msn client gaan maken met veel stijl en functionalitijd.

inno

Verwijderd

Hmm, ik vind het stiekem wel een verbetering! Alhoewel ik ook prima door kan gaan met mijn v5 van MSN.

Verwijderd

Matias schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:13:
offtopic:
Ik weet niet wat t is daar, maar die mensen lijken wel geen zin te hebben in hun baan. Hoe moeilijk kan het zijn een simpel appje als msn universal te maken en iets meer compatible met de windows variant. 1e dag in de week een beetje werken, de rest van de week een beetje gamen ofzo... Een nieuw jaar een nieuwe msn! Paycheck alstublieft?
offtopic:
Ik denk dat die mensen juist prima begrijpen wat hun baan in houd. Msn is op het moment de defacto standaard van de instant messengers. Het is daarmee voor veel gebruikers waarschijnlijk een goede reden om op het windows platform te blijven werken. Het lijkt mij dus marketing technisch zeer onverantwoord voor MS om een perfecte msn messenger voor mac af te leveren

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:25:
[...]

offtopic:
Ik denk dat die mensen juist prima begrijpen wat hun baan in houd. Msn is op het moment de defacto standaard van de instant messengers. Het is daarmee voor veel gebruikers waarschijnlijk een goede reden om op het windows platform te blijven werken. Het lijkt mij dus marketing technisch zeer onverantwoord voor MS om een perfecte msn messenger voor mac af te leveren
Sorry, maar ik denk dat je je ogen even moet openen en buiten nederland kijken. Dat iedereen in nederland uit de handjes eet van microsoft, wil nog niet zeggen dat dat overal zo is. In de VS wordt juist veel minder msn gebruikt en is yahoo en aol messenger veel populairder. In duitsland bijvoorbeeld wordt icq ook nog heel veel gebruikt.

En het een defacto standaard noemen ? Sorry, maar zolang andere gebruikers mijn scherm kunnen laten trillen om mijn aandacht te trekken ... :X

Verwijderd

[Airwolf] schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:47:
Sorry, maar ik denk dat je je ogen even moet openen en buiten nederland kijken. Dat iedereen in nederland uit de handjes eet van microsoft, wil nog niet zeggen dat dat overal zo is. In de VS wordt juist veel minder msn gebruikt en is yahoo en aol messenger veel populairder. In duitsland bijvoorbeeld wordt icq ook nog heel veel gebruikt.
Prima dat je het er niet mee eens bent, dat is mij om het even. Helaas ontgaat jou de essentie van mijn betoog echt volledig. Die gaat namelijk over marketing en niet over welke instant messenger nou echt de grootste is (we noemen beide geen cijfers), dat is dan ook compleet irrelevant.

Dus enige nuance in je betoog had wel op zijn plaats geweest.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:25:
[...]

offtopic:
Microsoft heeft een apart Mac ontwikkelteam. Dat is waar ik op doelde. ;) Verder stapt echt geen ziel over van PC's naar Macs vanwege de mogelijk betere Microsoft Messenger software. Waar het mij om gaat is dat die pipo's een jaar hebben om met een beter product te komen, maar de enige verandering is de switch van PPC naar UB.

[ Voor 17% gewijzigd door Matias op 29-09-2006 19:54 ]

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik zou graag kunnen sorteren op mail-adres ...

Verwijderd

Nog steeds geen webcamsupport? Wat een cheape boycot-actie.

• SCW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01-2025

SCW

Hebben er meer mensen problemen met aanmelden?
Het aanmelden bij Microsoft Messenger is mislukt omdat de service niet beschikbaar is of omdat je niet met internet bent verbonden.
Deze melding krijg ik sinds ik de nieuwe versie geïnstalleerd heb, maar krijg deze melding nu ook bij de PowerPc versie. Het internet doet het (via Airport in mbp) en de service is beschikbaar (je kunt de server status online raadplegen).

Zou iemand een oplossing weten?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Mischien lag de msn service er gewoon even uit?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:27
ik had ook problemen op de windows pc dus ja het lag er gewoon even uit

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Ik vind dat Windows Live logo, zo ontzettend lelijk he.. Echt zonde :'-)

Verwijderd

Ik heb bij een vriend van me hiermee mogen chatten en mij bevalt het wel. Het ziet er niet echt slecht uit en valt zeker niet uit de toon op een mac. Dat live logo zul je aan moeten wennen, maar net als gesteld is, je kunt eraan wennen of je kunt het veranderen, persoonlijk val ik er niet over. Ik ben wellicht geen die hard appelaar, maar ik vind de houding van sommige mensen ten opzichte van windows/microsoft en alles wat daarbij hoort erg krampachtig. Als de videofunctie doorgevoerd is zal niemand er meer over klagen.

Vraag is waarom je zou willen sorteren op emailadres? Mensen werken zich blijkbaar kapot aan een naam die hun herkenningspunt is. Daarvoor is die functie ook bedacht. Wellicht is er additionele software om toch de mailadressen te laten zien.

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:50:

Vraag is waarom je zou willen sorteren op emailadres? Mensen werken zich blijkbaar kapot aan een naam die hun herkenningspunt is. Daarvoor is die functie ook bedacht. Wellicht is er additionele software om toch de mailadressen te laten zien.
hehe.. ik zeg Adium ;)

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 21:52

Vraag is waarom je zou willen sorteren op emailadres?
Idd. helemaal mee eens, als je mensen in je lijst hebt met email adressen als: kanariepietje@h. of oempadieloempa@h etc.. is het helemaal onhandig.. :P

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• F e r o x
  • Laatst online: 18-11-2024
RobbieB schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:31:
[...]

Idd. helemaal mee eens, als je mensen in je lijst hebt met email adressen als: kanariepietje@h. of oempadieloempa@h etc.. is het helemaal onhandig.. :P
Ik vind het gewoon gemakkkelijker volgens de mailadressen. Ik moet niet die hele vertellingen als nick zien ...

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 21:36

Type-R

One Minute Shakin

Blaxje schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:10:
Enige reden waarom ik deze tool gebruik is custom smilie support. Adium heeft dat ook, maar tot op zekere hoogte (enkel ontvangen).
o rly? :?
Als ik zoeits binnenkrijg krijg ik nog altijd van"<emailadres> wilt je een smilie sturen ga naar <msn website> om de laatste msn te downloaden"-bericht.
Waar zit ie optie dan

Zit nu in deze versie ook persoonlijk bericht ingebouwd? dat mis ik nog echt in Adium

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Met adium 1.0 beta.

beta.adiumx.com

prefs > advanced > msn > display custom emoticons

Verwijderd

ik heb nu ook live messenger v6. bij eerdere versies werkte het gewoon als een programma. bij deze wordt elke keer dat ik messenger open een drive geopent, die dus heel irritant op m'n desktop en in finder blijft staan.
kun je hier iets aan doen, of is het gewoon weer iets waarmee je moet leven?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:45:
ik heb nu ook live messenger v6. bij eerdere versies werkte het gewoon als een programma. bij deze wordt elke keer dat ik messenger open een drive geopent, die dus heel irritant op m'n desktop en in finder blijft staan.
kun je hier iets aan doen, of is het gewoon weer iets waarmee je moet leven?
Ja, je hebt het programma nu nog niet geïnstalleerd. Wat je moet doen is het programma vanuit de disk image die zich opent naar de map "Programma's" slepen. OS X zal je dan vragen of je de bestaande versie wilt overschrijven, dat wil je, en dan is het programma geïnstalleerd. That's all :) ! Vanaf dan open je het programma gewoon uit de programmamap en dan zal er zich niet steeds een drive openen.

Verwijderd

Weet iemnd hoe je uit de mac messenger versies oude accounts weghaalt?

Verwijderd

Ik ben nog geen week aan de slag op mijn MacBook, en omdat er heel wat mensen wilden weten hoe het beviel omdat ik al tijden zo graag naar Apple terug wilde. Gelijk dus 6.0 voor OSX erop gezet, en gelijk uitgebreid uitgeprobeerd, waarna dus gelijk ietwat teleurgesteld over het ontbreken van de iSight ondersteuning, maar heel erg vind ik het niet...

Ik vind het erg fijn dat ik bij mijn ongoing dagboeken nu met groot gemak snapshots kan maken en toe kan voegen. (gratis iWorks Pages _o_) Ik zal nagenoeg ook als het wel mogelijk was geweest geen gebruik maken van iSight in Messenger. Ik heb er geen behoefte aan na een weekendje feest met mijn brakke hoofd op Messenger te zitten. Ik ervaar dan nog prima over kunnen komen door middel van taal als een voordeel.

Ik ben best content met 6.0. Niet meer of minder oordeel dan over Messenger op me PC. Al vind ik ook hier weer de teletubbie feel van de smilies en knipperende onzin erg jammer. Gelukkig heb ik veel mensen in Messenger die ook niet van de kipperlicht communicatie houden, dus dat is prima zo. En verder nix aan de hand, want ik kan toch custom smiles gebruiken...

Sja, enige is dat idd de bestandoverdracht te wensen over laat. En dat er dat phucking Window$ logo bij staat. Ik bedoel, waarom? Ik draai het toch op een Mac? Ik wil helemaal nix op me book met dat beeldmerk.

Omgekeerd staat er natuurlijk wel een mooi in beeld een appeltje in een idle iTunes, waar niemand echt over valt. :X

En sja, mss ist wel een ongenuanceerde boycot van ome Bill. In dat geval bevestigd ie weer een bij mij vastgeroest beeld van z'n spul: best een goed idee, maar een nooit goed uitgekristalliseerde OS met neiging naar trieste (onuitgesproken) statements.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 10:31 ]

Verwijderd

Je bent content met messenger en je valt over een windowslogo? Mag ik je een beetje kinderachtig vinden? Dat deed je vroeger op de basisschool, over dit soort dingen zeiken (sony is beter dan philips etc).

Verwijderd

Ik geef veel om het interier van mijn interface. Waar je je aan stoort is persoonlijk. Kan me voorstellen dat je dat dan veroordeeld.

Ik vind het stom, jij blijkbaar niet. Prima toch?

(misschien had ik eerder erbij moeten vermelden dat ik into interfaceontwerp ben. misschien dat ik daarom kan vallen over zo een klein detail.)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 13:46 ]

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 17:51

Nietzman

Woei!

Misschien moet je gewoon geen Microsoft software op je mac gebruiken als je "Ome Bill" lekker hard wilt dissen!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
Ik zeg: fsck al die lui met aan naam van dertig karakters en tien tekeningetjes.

Als ik weet dat jij Piet heet, dan _heet_ je ook Piet.

* Liegebeest joins the Adium group-hug.

Liege, liege, liegebeest!

• lowfi
Dat logo kan je gewoon vervangen.

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:25:
Ik zeg: fsck al die lui met aan naam van dertig karakters en tien tekeningetjes.
Als ik weet dat jij Piet heet, dan _heet_ je ook Piet.
Je kunt je vrienden er natuurlijk ook gewoon op aanspreken ;)

Verwijderd

/me speelt inmiddels met Adium en zal niet meer met ochtenhumeur saggo op GoT posten. :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 15:23 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:42:
[...]

Je kunt je vrienden er natuurlijk ook gewoon op aanspreken ;)
Neuh, laat ze maar lekker... Als zij dat soort spul nu grappig vinden :) Maar mij kan het niet boeien, dus noem ik Piet gewoon Piet en Klaas gewoon Klaas*...

*: None of the characters represented within this page are fictional. Any resemblence to a fictional character is purely coincidental.

Liege, liege, liegebeest!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 20:04
Hey ik heb een probleem met MSN 6 Mac. Ik heb in MSN onder WIndows een "vriend" verwijderd maar als ik inlog op mijn Mac staat deze persoon nog in mijn lijst. Verwijderen lukt niet "server was unable to remove user from your contact list". Iemand enig idee om deze persoon ook op mijn Mac uit de lijst te krijgen?

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik heb ooit is een mail gestuurd naar MS om te vragen of er de kans zou bestaan dat er in de toekomst webcam support zou worden toegevoegd (was ong. in juli ofzo), en nu zit 't er nog niet bij...
Ach ja, dan maar aMSN |:(

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 17:51

Nietzman

Woei!

UserNick8482 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:44:
Ik heb ooit is een mail gestuurd naar MS om te vragen of er de kans zou bestaan dat er in de toekomst webcam support zou worden toegevoegd (was ong. in juli ofzo), en nu zit 't er nog niet bij...
Wat bizar dat ze bij Microsoft niet meteen zijn gaan vliegen na een mailtje van de allmighty UserNick8482! :o.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
hehehe

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

UserNick8482 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:44:
Yahoo IM for Mac 3.0 Beta 1 zou wel webcam support moeten bieden - en werkt ook met Windows Live Messenger contacts. Misschien is dat de moeite waard om te proberen?

link:
http://messenger.yahoo.co...L7RCajDhP8Nsv1GXyRFdwMMIF

[ Voor 7% gewijzigd door tazzman op 28-01-2007 16:03 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 22:22

Soul__assasin

de Belbelg

custom emoticons zie je toch niet in adium??? of ben ik nu mis

@hierboven de yahoo messenger bied idd webcam support maar den enkel met mede yahoo gebruikers das een beperking....

[ Voor 49% gewijzigd door Soul__assasin op 28-01-2007 16:13 ]

www.weefab.com

• Blaxje
Soul__assasin schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:12:
custom emoticons zie je toch niet in adium??? of ben ik nu mis

@hierboven de yahoo messenger bied idd webcam support maar den enkel met mede yahoo gebruikers das een beperking....
In de beta versie van 1.0 zie je ze wel. Je kunt ze echter niet zelf gebruiken.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:53
Waarom MSN 6 for Mac nog geen webcam support heeft, aldus de developers: klik

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

...

Broeder, ik zou zeggen probeer Adium eens en post nog een keer je commentaar. Ik hoef niet zo nodig advertenties van Micro$oft in beeld (of lelijke logo's) als ik simpel wat wil chatten..

aka Crypto T

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Er is een nieuwe versie uitgebracht deze week (6.0.2). Iemand een idee wat er is aangepast? Er staat niks over in de blog van het Mac team bij Microsoft.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Te erg voor woorden dit... Ik hoopte nog zo dat Windows eindelijk wat aan de Messenger heeft gedaan, is er nog steeds geen webcam support! Laat staan getab'de conversaties!!!

Terwijl voor Windows dit al jaren lang gewoon hartstikke standaard is. Daarnaast heeft 80% van de huidige Macs een ingebouwde webcam!

Verschrikkelijk, wat die Bill ons aandoet...

Moet ik weer terug naar Mercury (ik vind dat ding spuuglelijk en onhandig). Adium is wel prachtig, maar de langzame bestandsoverdracht + geen webcam support + geen custom emoticons forceerd mij naar Mercury te gaan... :(

Don't live for pleasure, make life your treasure

• lowfi
En zo heb ik juist adium ingesteld omdat je daarmee geen last hebt van custom smilies. Voor ieder wat wils! :D

Verwijderd

Microsoft is bezig met een corporate beta test van messenger:mac 7, die naar verluid wel webcam support zou hebben.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
tot die tijd kan je gewoon vmware draaien in unite modus. dan zit windows live messenger 8 gewoon op je dock.
werkt prima, kost echter wat geheugen

• Stormbringer
Ja, ik heb wel met Parallels Live Messenger gedraaid, maar vond het een beetje zonde om alleen daarvoor Windows te gebruiken. Dus die heb ik er af gegooid.

Hopen dat die "7" versie het wel fatsoenlijk is dan... :)

Verwijderd

ik ben best tevreden met adium... maar wel vaag dat msn voor mac er een beetje bij hangt... volgens mij gaan ze dat nog es een keer killen zoal die windows media player voor mac...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Stormbringer schreef op zondag 17 februari 2008 @ 01:10:
Te erg voor woorden dit... Ik hoopte nog zo dat Windows eindelijk wat aan de Messenger heeft gedaan, is er nog steeds geen webcam support! Laat staan getab'de conversaties!!!

Terwijl voor Windows dit al jaren lang gewoon hartstikke standaard is. Daarnaast heeft 80% van de huidige Macs een ingebouwde webcam!

Verschrikkelijk, wat die Bill ons aandoet...

Moet ik weer terug naar Mercury (ik vind dat ding spuuglelijk en onhandig). Adium is wel prachtig, maar de langzame bestandsoverdracht + geen webcam support + geen custom emoticons forceerd mij naar Mercury te gaan... :(
Met behulp van de Mebeam plugin kun je wel videochatten via je browser. Het lijkt een beetje een workaround, maar het werkt heel goed ongeacht welke client de andere persoon gebruikt. Het feit dat je met meer dan 2 personen in en videogesprek kan zitten maakt het al superieur aan Windows Live Messenger.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:36:
ik ben best tevreden met adium... maar wel vaag dat msn voor mac er een beetje bij hangt... volgens mij gaan ze dat nog es een keer killen zoal die windows media player voor mac...
Daar heeft Microsoft Flip4Mac (de Quicktime plugin) voor in de plaats voor gemaakt, wat 10x beter is dan WMP-for-Mac ooit was. Als ze Messenger vervangen door een iChat plugin zal ik daar niet rouwig om zijn.

Ze hebben altijd beweerd dat cam support er zou komen als Communications Server 2007 met zijn nieuwe A/V protocols er was - en dat is er nu.

• Magnetic_Man
  • Niet online
Dreamvoid schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:20:
[...]

Daar heeft Microsoft Flip4Mac (de Quicktime plugin) voor in de plaats voor gemaakt, wat 10x beter is dan WMP-for-Mac ooit was. Als ze Messenger vervangen door een iChat plugin zal ik daar niet rouwig om zijn.
Dat zou ik geweldig vinden. Gewoon kunnen msn'en met iChat. Probleem voor microsoft is dat ze er dan geen reclammebanners meer in kunnen vertonen :P

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
rob1n schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:37:
[...]

Dat zou ik geweldig vinden. Gewoon kunnen msn'en met iChat. Probleem voor microsoft is dat ze er dan geen reclammebanners meer in kunnen vertonen :P
Die banners zijn toch uit te schakelen onder windows met Apatch :)

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er zit nu ook geen reclame in Mac Messenger, dus dat zal het niet zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Dreamvoid op 21-02-2008 22:13 ]

• Stormbringer
Laten we het hopen! :*)

• Suaver
  • Laatst online: 19-11-2025

Suaver

jokecoat

Voor webcam gebruik ik gewoon normale msn op mijn virtuele windows xp machine (Fusion). Werkt prima en als ik niet aan het webcammen ben uiteraard Adium. aMSN was echt super traag hier en super lelijk, niks voor mij. Adium <3

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:49
Sinds ik op de Mac werk heb ik MSN vaarwel gezegd, heb even ingelod met dit programma maar vond het maar weer niets. Gelukkig zijn er andere mogelijkheden en is Skype eigenlijk een goed voorbeeld hoe het moet.

Crossplatvorm!
Pagina: 1