Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik miste namelijk wel dat je geen persoonlijk bericht kon toevoegen, en ook geen custom smileys kon gebruiken en dat kan nu dus mooi wel
Ik heb trouwens om een of andere vage reden het idee dat deze versie net zo snel is als de niet-UB versie. (Camino wil weleens haperen tijdens het scrollen als MSN aanstaat).
* Deacon hugs Adium
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Verwijderd
Adium it is!
Moet Adium ook nog steeds eens proberen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
dan maar amsn gebruiken
PSN: djmurcielago
Ik zie eigenlijk geen verbetering, althans waar de ruimte was (lees: nog steeds IS) voor verbetering hebben ze alles laten liggen. Het programma is log, geen tab-ondersteuning, A/V ho maar..
Ik hou 't lekker bij Adium, lekker kleine contactlist, 1 venster met tabjes, heerlijk.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Ik weet niet wat t is daar, maar die mensen lijken wel geen zin te hebben in hun baan. Hoe moeilijk kan het zijn een simpel appje als msn universal te maken en iets meer compatible met de windows variant. 1e dag in de week een beetje werken, de rest van de week een beetje gamen ofzo... Een nieuw jaar een nieuwe msn! Paycheck alstublieft?
[ Voor 68% gewijzigd door Matias op 28-09-2006 23:19 ]
Verwijderd
Ik hoef geen bierpullen, bloemetjes of meer van die gein in mijn naam en ook die grote smilies hoeft voor mij echt niet. In die zin is het een prima messenger en het gaat hier ook om gratis software. Je betaalt er niks voor en als het je niet bevalt, dan gebruik je het toch niet.
Ach weetje ik denk ook niet dat het er aan zal komen.
Misschien word het tijd dat we zelf maar een goede msn client gaan maken met veel stijl en functionalitijd.
inno
Verwijderd
Verwijderd
Matias schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:13:
offtopic:
Ik weet niet wat t is daar, maar die mensen lijken wel geen zin te hebben in hun baan. Hoe moeilijk kan het zijn een simpel appje als msn universal te maken en iets meer compatible met de windows variant. 1e dag in de week een beetje werken, de rest van de week een beetje gamen ofzo... Een nieuw jaar een nieuwe msn! Paycheck alstublieft?
Ik denk dat die mensen juist prima begrijpen wat hun baan in houd. Msn is op het moment de defacto standaard van de instant messengers. Het is daarmee voor veel gebruikers waarschijnlijk een goede reden om op het windows platform te blijven werken. Het lijkt mij dus marketing technisch zeer onverantwoord voor MS om een perfecte msn messenger voor mac af te leveren
Sorry, maar ik denk dat je je ogen even moet openen en buiten nederland kijken. Dat iedereen in nederland uit de handjes eet van microsoft, wil nog niet zeggen dat dat overal zo is. In de VS wordt juist veel minder msn gebruikt en is yahoo en aol messenger veel populairder. In duitsland bijvoorbeeld wordt icq ook nog heel veel gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:25:
[...]
offtopic:
Ik denk dat die mensen juist prima begrijpen wat hun baan in houd. Msn is op het moment de defacto standaard van de instant messengers. Het is daarmee voor veel gebruikers waarschijnlijk een goede reden om op het windows platform te blijven werken. Het lijkt mij dus marketing technisch zeer onverantwoord voor MS om een perfecte msn messenger voor mac af te leveren
En het een defacto standaard noemen ? Sorry, maar zolang andere gebruikers mijn scherm kunnen laten trillen om mijn aandacht te trekken ...
Verwijderd
Prima dat je het er niet mee eens bent, dat is mij om het even. Helaas ontgaat jou de essentie van mijn betoog echt volledig. Die gaat namelijk over marketing en niet over welke instant messenger nou echt de grootste is (we noemen beide geen cijfers), dat is dan ook compleet irrelevant.[Airwolf] schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:47:
Sorry, maar ik denk dat je je ogen even moet openen en buiten nederland kijken. Dat iedereen in nederland uit de handjes eet van microsoft, wil nog niet zeggen dat dat overal zo is. In de VS wordt juist veel minder msn gebruikt en is yahoo en aol messenger veel populairder. In duitsland bijvoorbeeld wordt icq ook nog heel veel gebruikt.
Dus enige nuance in je betoog had wel op zijn plaats geweest.
Microsoft heeft een apart Mac ontwikkelteam. Dat is waar ik op doelde.Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:25:
[...]
offtopic:
[ Voor 17% gewijzigd door Matias op 29-09-2006 19:54 ]
Deze melding krijg ik sinds ik de nieuwe versie geïnstalleerd heb, maar krijg deze melding nu ook bij de PowerPc versie. Het internet doet het (via Airport in mbp) en de service is beschikbaar (je kunt de server status online raadplegen).Het aanmelden bij Microsoft Messenger is mislukt omdat de service niet beschikbaar is of omdat je niet met internet bent verbonden.
Zou iemand een oplossing weten?
Bij voorbaat dank.
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Verwijderd
Vraag is waarom je zou willen sorteren op emailadres? Mensen werken zich blijkbaar kapot aan een naam die hun herkenningspunt is. Daarvoor is die functie ook bedacht. Wellicht is er additionele software om toch de mailadressen te laten zien.
hehe.. ik zeg AdiumVerwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:50:
Vraag is waarom je zou willen sorteren op emailadres? Mensen werken zich blijkbaar kapot aan een naam die hun herkenningspunt is. Daarvoor is die functie ook bedacht. Wellicht is er additionele software om toch de mailadressen te laten zien.
Idd. helemaal mee eens, als je mensen in je lijst hebt met email adressen als: kanariepietje@h. of oempadieloempa@h etc.. is het helemaal onhandig..Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:50:
Vraag is waarom je zou willen sorteren op emailadres?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik vind het gewoon gemakkkelijker volgens de mailadressen. Ik moet niet die hele vertellingen als nick zien ...RobbieB schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:31:
[...]
Idd. helemaal mee eens, als je mensen in je lijst hebt met email adressen als: kanariepietje@h. of oempadieloempa@h etc.. is het helemaal onhandig..
o rly?Blaxje schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:10:
Enige reden waarom ik deze tool gebruik is custom smilie support. Adium heeft dat ook, maar tot op zekere hoogte (enkel ontvangen).
Als ik zoeits binnenkrijg krijg ik nog altijd van"<emailadres> wilt je een smilie sturen ga naar <msn website> om de laatste msn te downloaden"-bericht.
Waar zit ie optie dan
Zit nu in deze versie ook persoonlijk bericht ingebouwd? dat mis ik nog echt in Adium
beta.adiumx.com
prefs > advanced > msn > display custom emoticons
Verwijderd
kun je hier iets aan doen, of is het gewoon weer iets waarmee je moet leven?
Ja, je hebt het programma nu nog niet geïnstalleerd. Wat je moet doen is het programma vanuit de disk image die zich opent naar de map "Programma's" slepen. OS X zal je dan vragen of je de bestaande versie wilt overschrijven, dat wil je, en dan is het programma geïnstalleerd. That's allVerwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:45:
ik heb nu ook live messenger v6. bij eerdere versies werkte het gewoon als een programma. bij deze wordt elke keer dat ik messenger open een drive geopent, die dus heel irritant op m'n desktop en in finder blijft staan.
kun je hier iets aan doen, of is het gewoon weer iets waarmee je moet leven?
Verwijderd
Ik vind het erg fijn dat ik bij mijn ongoing dagboeken nu met groot gemak snapshots kan maken en toe kan voegen. (gratis iWorks Pages
Ik ben best content met 6.0. Niet meer of minder oordeel dan over Messenger op me PC. Al vind ik ook hier weer de teletubbie feel van de smilies en knipperende onzin erg jammer. Gelukkig heb ik veel mensen in Messenger die ook niet van de kipperlicht communicatie houden, dus dat is prima zo. En verder nix aan de hand, want ik kan toch custom smiles gebruiken...
Sja, enige is dat idd de bestandoverdracht te wensen over laat. En dat er dat phucking Window$ logo bij staat. Ik bedoel, waarom? Ik draai het toch op een Mac? Ik wil helemaal nix op me book met dat beeldmerk.
Omgekeerd staat er natuurlijk wel een mooi in beeld een appeltje in een idle iTunes, waar niemand echt over valt.
En sja, mss ist wel een ongenuanceerde boycot van ome Bill. In dat geval bevestigd ie weer een bij mij vastgeroest beeld van z'n spul: best een goed idee, maar een nooit goed uitgekristalliseerde OS met neiging naar trieste (onuitgesproken) statements.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 10:31 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind het stom, jij blijkbaar niet. Prima toch?
(misschien had ik eerder erbij moeten vermelden dat ik into interfaceontwerp ben. misschien dat ik daarom kan vallen over zo een klein detail.)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 13:46 ]
Ik zeg: fsck al die lui met aan naam van dertig karakters en tien tekeningetjes.
Als ik weet dat jij Piet heet, dan _heet_ je ook Piet.
* Liegebeest joins the Adium group-hug.
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
Je kunt je vrienden er natuurlijk ook gewoon op aansprekencailin_coilleach schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:25:
Ik zeg: fsck al die lui met aan naam van dertig karakters en tien tekeningetjes.
Als ik weet dat jij Piet heet, dan _heet_ je ook Piet.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 15:23 ]
Neuh, laat ze maar lekker... Als zij dat soort spul nu grappig vindenVerwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:42:
[...]
Je kunt je vrienden er natuurlijk ook gewoon op aanspreken
*: None of the characters represented within this page are fictional. Any resemblence to a fictional character is purely coincidental.
Liege, liege, liegebeest!
Ach ja, dan maar aMSN
Wat bizar dat ze bij Microsoft niet meteen zijn gaan vliegen na een mailtje van de allmighty UserNick8482!UserNick8482 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:44:
Ik heb ooit is een mail gestuurd naar MS om te vragen of er de kans zou bestaan dat er in de toekomst webcam support zou worden toegevoegd (was ong. in juli ofzo), en nu zit 't er nog niet bij...
Ach ja, dan maar aMSN
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Yahoo IM for Mac 3.0 Beta 1 zou wel webcam support moeten bieden - en werkt ook met Windows Live Messenger contacts. Misschien is dat de moeite waard om te proberen?UserNick8482 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:44:
Ik heb ooit is een mail gestuurd naar MS om te vragen of er de kans zou bestaan dat er in de toekomst webcam support zou worden toegevoegd (was ong. in juli ofzo), en nu zit 't er nog niet bij...
Ach ja, dan maar aMSN
link:
http://messenger.yahoo.co...L7RCajDhP8Nsv1GXyRFdwMMIF
[ Voor 7% gewijzigd door tazzman op 28-01-2007 16:03 ]
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
@hierboven de yahoo messenger bied idd webcam support maar den enkel met mede yahoo gebruikers das een beperking....
[ Voor 49% gewijzigd door Soul__assasin op 28-01-2007 16:13 ]
www.weefab.com
In de beta versie van 1.0 zie je ze wel. Je kunt ze echter niet zelf gebruiken.Soul__assasin schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:12:
custom emoticons zie je toch niet in adium??? of ben ik nu mis
@hierboven de yahoo messenger bied idd webcam support maar den enkel met mede yahoo gebruikers das een beperking....
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Broeder, ik zou zeggen probeer Adium eens en post nog een keer je commentaar. Ik hoef niet zo nodig advertenties van Micro$oft in beeld (of lelijke logo's) als ik simpel wat wil chatten..Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:50:
...
aka Crypto T
Hier had uw reclame kunnen staan.
Terwijl voor Windows dit al jaren lang gewoon hartstikke standaard is. Daarnaast heeft 80% van de huidige Macs een ingebouwde webcam!
Verschrikkelijk, wat die Bill ons aandoet...
Moet ik weer terug naar Mercury (ik vind dat ding spuuglelijk en onhandig). Adium is wel prachtig, maar de langzame bestandsoverdracht + geen webcam support + geen custom emoticons forceerd mij naar Mercury te gaan...
Don't live for pleasure, make life your treasure
Verwijderd
werkt prima, kost echter wat geheugen
Hopen dat die "7" versie het wel fatsoenlijk is dan...
Verwijderd
Met behulp van de Mebeam plugin kun je wel videochatten via je browser. Het lijkt een beetje een workaround, maar het werkt heel goed ongeacht welke client de andere persoon gebruikt. Het feit dat je met meer dan 2 personen in en videogesprek kan zitten maakt het al superieur aan Windows Live Messenger.Stormbringer schreef op zondag 17 februari 2008 @ 01:10:
Te erg voor woorden dit... Ik hoopte nog zo dat Windows eindelijk wat aan de Messenger heeft gedaan, is er nog steeds geen webcam support! Laat staan getab'de conversaties!!!
Terwijl voor Windows dit al jaren lang gewoon hartstikke standaard is. Daarnaast heeft 80% van de huidige Macs een ingebouwde webcam!
Verschrikkelijk, wat die Bill ons aandoet...
Moet ik weer terug naar Mercury (ik vind dat ding spuuglelijk en onhandig). Adium is wel prachtig, maar de langzame bestandsoverdracht + geen webcam support + geen custom emoticons forceerd mij naar Mercury te gaan...
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Daar heeft Microsoft Flip4Mac (de Quicktime plugin) voor in de plaats voor gemaakt, wat 10x beter is dan WMP-for-Mac ooit was. Als ze Messenger vervangen door een iChat plugin zal ik daar niet rouwig om zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:36:
ik ben best tevreden met adium... maar wel vaag dat msn voor mac er een beetje bij hangt... volgens mij gaan ze dat nog es een keer killen zoal die windows media player voor mac...
Ze hebben altijd beweerd dat cam support er zou komen als Communications Server 2007 met zijn nieuwe A/V protocols er was - en dat is er nu.
Dat zou ik geweldig vinden. Gewoon kunnen msn'en met iChat. Probleem voor microsoft is dat ze er dan geen reclammebanners meer in kunnen vertonenDreamvoid schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:20:
[...]
Daar heeft Microsoft Flip4Mac (de Quicktime plugin) voor in de plaats voor gemaakt, wat 10x beter is dan WMP-for-Mac ooit was. Als ze Messenger vervangen door een iChat plugin zal ik daar niet rouwig om zijn.
Die banners zijn toch uit te schakelen onder windows met Apatchrob1n schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:37:
[...]
Dat zou ik geweldig vinden. Gewoon kunnen msn'en met iChat. Probleem voor microsoft is dat ze er dan geen reclammebanners meer in kunnen vertonen
[ Voor 65% gewijzigd door Dreamvoid op 21-02-2008 22:13 ]
You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.
Crossplatvorm!