Toon posts:

CD label ontwerpen (afmetingen)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.462 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik moet eigenlijk heel snel een labeltje ontwerpen voor op het schijfje zelf...
hoe ziet de drukker dit het liefst aangeleverd? gewoon als vierkant ontwerp? of heel logisch: rond?

weet iemand de exacte afmetingen of beter nog; heeft iemand een stramien voor me zodat ik in Photoshop meteen aan de slag kan?

nee, ik ga geen Nero of andere labelontwerpprogramma's gebruiken, enkel Photoshop of eventueel Illustrator...en nee, ik heb ook geen liniaal in de buurt zodat ik het zelf kan opmeten

alvast heel hartelijk dank

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 15:04
akoestia cd labeler, ook al wil je het niet :p

you had me at EHLO

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ah, mooi zo!
ik hoorde trouwens ook van iemand die zei dat de labels op 72 dpi moeten worden gemaakt?
klopt dat of lult ie uit z'n nek?

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

print is toch altijd 300dpi?
dus ook voor een label... lijkt me iig voor de hand liggend...
en trouwens wel zorgen dat je een kleine overlapping hebt (even vergeten wat het woord ervoor was) aan de buitenkant waar de schijf ophoudt en de binnenkant waar het gat zit :P

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hoeft niet, kan je zelf ook bepalen dacht ik. Maar is wel beter inderdaad.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
hm, wat wel kut is is dat je in dit geval niet kunt aangeven met die leuke blauwe Guides in Photoshop waar de 12 mm's ophouden en wat de overlapping is...dat maakt dit klusje nogal frustrerend

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:51:
hm, wat wel kut is is dat je in dit geval niet kunt aangeven met die leuke blauwe Guides in Photoshop waar de 12 mm's ophouden en wat de overlapping is...dat maakt dit klusje nogal frustrerend
Je pakt een guide door het middenpunt en een guide links en een rechts op beide 6 cm, en je tekent een cirkel met middelpunt op de middelste guide en straal tot aan de andere guides?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Als je zoekt op eps cd-label templates vind je bij de eerste hit al downloadbare sjablonen voor illustrator/photoshop.

@ daFubar: Ligt natuurlijk puur aan je printer, als je een fotoprinter hebt merkt je echt het verschil wel, hoor...

[ Voor 36% gewijzigd door Savantas op 29-09-2006 09:51 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
als je met huis tuin en keuken printer dat label gaat printen, kun je net zo goed op 150dpi werken. verschil merk je niet. 300dpi wordt eigenlijk alleen gebruikt op het moment dat je echt profi gaat afdrukken.

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ik ging er toch wel vanuit dat ie profi ging drukken... maar goed... idd je eigen printer lukt ook wel met 150, maar sowieso niet 72

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33

André

Analytics dude

Dit kon je toch zelf ook wel vinden? En anders een belletje naar de drukker...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.