domeinnaam niet vanaf lokale pc te benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo,

Als ik naar het domeinnaam ga waar mijn thuisserver op draait dan kom ik vrijwel direct in de setup van mijn router terecht. Ik kan wel het lokale ip van de server intikken maar dan werken bepaalde zaken zoals mijn java chat op irc niet goed, die logt dan bijvoorbeeld niet in.

Deze doet het wel gewoon wanneer ik vanaf een externe computer inlog, dus ik wil graag weten of er een mogelijkheid is om mijn externe ip vanaf een lokale pc te benaderen zonder in de router setup te benaderen. Ik heb een belkin wireless router.

Lars

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
moet je in de settings van de modem gaan zoeken naar webinterface...
kijken of je die uit kan zetten.. zou ik sowieso doen - anders kun je evt. een speciale port erachter typen.

dus https://naam:8081 bijvoorbeeld

[ Voor 52% gewijzigd door sjongenelen op 28-09-2006 16:08 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

lgeraeds schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:07:
Hallo,

Als ik naar het domeinnaam ga waar mijn thuisserver op draait dan kom ik vrijwel direct in de setup van mijn router terecht. Ik kan wel het lokale ip van de server intikken maar dan werken bepaalde zaken zoals mijn java chat op irc niet goed, die logt dan bijvoorbeeld niet in.

Deze doet het wel gewoon wanneer ik vanaf een externe computer inlog, dus ik wil graag weten of er een mogelijkheid is om mijn externe ip vanaf een lokale pc te benaderen zonder in de router setup te benaderen. Ik heb een belkin wireless router.

Lars
stel de proxy van je provider in.

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:11:
[...]

stel de proxy van je provider in.
Voor zover ik kan zien heeft Casema geen proxy?
De webinterface van mijn router kan ik blijkbaar niet uitzetten, daar is geen optie voor terug te vinden in de router setup.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Gewoon je domeinnaam toevoegen aan je hosts file van je werkstation lijkt mij voldoende.
Als het gaat om een windows machine vindt je deze in: %systemroot%\system32\drivers\etc.
Gaat het om een linux machine dan vindt je deze in: /etc.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Als je in de faq kijkt, kom je deze vraag tegen: FAQ - Netwerken

Die slaat op jouw situatie.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 28-09-2006 21:43 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft te maken met NAT loopback, en dat staat - zoals hierboven gemeld/gelinked - gewoon in de FAQ.
Het is prima te verhelpen door een entry in de hosts file of een eventueel aanwezige lokale DNS server :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.