Toon posts:

Vista en @home willen niet samenwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn internetverbinding.

De hardware waar het om gaat is de onboard netwerkkaart die onder XP zijn werk wél prima doet allen onder Vista niet.

-Yukon Marvell Gigabit Lan op Asus A8V (WDM)
-Vista build 5600

1. Onder Vista kan ik na een verse installatie een paar dagen internetten en dan is de verbinding weg en kan niet meer gerepareerd worden. Onder XP is er echter wél internet.
Een reparatier uitvoeren in Vista boekt geen succes en kan ik niets meer.

De drivers zijn allemaal WDM en er zijn dus geen externe drivers aanwezig die de boel kunnen verzieken.

Nu een paar vragen:

1. Ik vermoed dat het gebeurt na het einde van een IP-lease.
Ik kan dit proberen, maar helpt dat wel:

IPCONFIG /RENEW
IPCONFIG /RELEASE
IPCONFIG /FLUSHDNS

2 Gaat dit wel werken onder Vista. Ik heb het eraf gehaald omdat ik niks meer kon en hopeloos toekijken hoe het wijgert het net op te gaan terwijl de modem gewoon on-line is. Ook een modemreset helpt niet, ook het eruittrekken van de kabel en dan er weer inpluggen werkte niet, ook het herinstalleren van de netwerkadapter werkt niet. geen internet

Die IPCONFIG commando's had ik nog niet geprobeert en hebben ze wel zin.

Wat ik nu ga doen is een dualboot maken straks. Windows XP blijft nu op de computer staan en ik installeer Vista op een lege partitie. Als het dan mis gaat kan ik jullie straks berichten sturen over de eventviewer via XP :)

Iemand suggesties of mijn IPCONFIG plannetje gaat werken?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
ik zou ze in een andere volgorde doen als eerste :

release eerst (laat het ip adres los)
renew (vraag een nieuwe aan)

maarre, dat doet hetzelfde als "herstellen" van de verbinding

een standaardlease is geloof ik 8 dagen.
probeer anders eens een vast IP adres?

[ Voor 18% gewijzigd door sjongenelen op 28-09-2006 15:56 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:55:
ik zou ze in een andere volgorde doen als eerste :

release eerst (laat het ip adres los)
renew (vraag een nieuwe aan)

maarre, dat doet hetzelfde als "herstellen" van de verbinding

een standaardlease is geloof ik 8 dagen.
probeer anders eens een vast IP adres?
beste vriend, @home accepteerd geen vast-IP adres anders was het zo geregeld ;)

• sjongenelen
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:57:
[...]

hmm op je pc krijg je een ip van je router/modem/ap, vriend :/ of bij jou moet het spontaan anders zijn :/

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is toch zo dat het adres van het modem statisch is en daar zit het probleem ook niet. Vista kan altijd bij het modem komen, maar van modem tot internet geeft hij niets aan tewijl als ik in XP opstartte er niets aan de hand was.

Op de een of andere manier snapt Vista niets van hoe je het IP van internet opvraagt aan de modem. Dat zou het probleem ook kunnen zijn. Dus private of op public maakt niets uit.

Nee, ik weet wat je bedoelt.

• sjongenelen
neen,

@home geeft een IP aan jouw modem.

jij vraagt met je pc aan je modem om een IP. Als jouw modem een DHCP service draait, dan geeft hij die aan jou. deze gegevens kun je opvragen door in een commandvenster "ipconfig /all" te typen.
deze zou dan gegevens van het interne lan voortbregen. Dus iets van:
IP: 192.168.0.2
DNS: 192.168.0.1
Gateway: 192.168.0.1

als je van @home een adres krijgt, krijg je een outside lan adres. Deze wordt gegeven aan het modem.

wat je dus kunt doen is: je modem beter configgen.

Zolang je naar je modem kunt pingen (met: ping 192.168.0.1 - t ) heb je een verbinding van je computer naar het modem.

het enige wat dan nog zou kunnen is handmatig een DNS server in moeten stellen in windows. verder niets.

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/4638/untitlednj4.png

Pingen naar het modem is een ander adres: Wel fouten in het log van de modem >:)

Dus ik ga Vista er weer opzetten en kijken of het op 5 oktober mis gaat. Als dat zo is hebben we de koe bij de horens :)

Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/5439/untitledho5.png

Is DHCP via x.x.x.19 niet beter? Op het werk loopt het smooth met @home en hier gaat het soms bagger. Ik heb ze al talloze keren proberen te bereiken, maar ik kom er niet door. Als ik(we) hier niet uitkomen gaat er een hele koude zakelijke brief naar @home dat ik over ga op ADSL.

Ik zie het al gebeuren als Vista uit is dat vele in de problemen komen met @home.

Vista kan toch wel met leases omgaan mag ik hopen :?

Conclusie: Het zit bij @home fout?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand hier in de wijde GoT omtrek die weet wat ik bedoel en/of hier ervaring mee heeft? Het is voor mij een beslissing of ik Vista kan gebruiken of dat ik er vanaf moet zien.

COAX-->Modem Motorola 4200e-->netwerkabel-->Computer

Tussen het modem en de computer gaat alles goed, maar op een bepaald moment kan Vista om de een of andere redenen het internet niet meer zien terwijl er wel een icoon is dat ik connected ben met internet.

Ik gebruik geen router of iets in die buurt of moet ik dat nu juist wél gaan doen? Dan doe ik het en welke routers gaan goed met Vista?

Edoch mensen, als elke @home abonnee hier last van zou hebben zou de participatie van Vista een stuk minder snel gaan omdat @home een best grote klantenkring kent (half miljoen of zoiets).

Zo'n grove fout moet toch in de eerste beta al naar voren komen dus ik denk niet dat het een bug is en als het een bug is dan verwacht ik Vista pas eind 2010 want dat zou heel grof zijn :o

Maar echter, als het aan @home zou liggen dan zou ik onder XP ook niet kunnen internetten en dat is het hem juist. Vista roept een halt toe en XP surft vrolijk door.

Blijf dan bij XP zullen mensen gaan roepen. Ja, ho even. Ik ben subscribed en ik wil meedoen en niet dat @home alles gaat verzieken want daar kan ik heel slecht tegen.

Problemen zijn er om opgelost te worden en niet om ontlopen te worden zoals vele doen met een verse install van Windows.

Het zit me wel wat dwars :/

De network repair functie van Vista bracht me alleen nog verder van huis.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Tsja, vista werkt hier perfect.

Ik heb internet via een ADSL Modem/router van Linksys (Misschien een idee om er een router tussen te zetten, zit je meteen veiliger ;)) die de dhcp overlaat aan mijn server.

Nooit problemen met vista, misschien dat je het beter niet direct aan internet hangt?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:57:
"Beste vriend", wat jij zegt is onzin. Het enige 'probleem' is dat als @home jou een andere ip zou toekennen. Dan moet je de gegevens weer opnieuw instellen.

Dus vul de info die je krijgt uit je ipconfig /all gewoon vast in en klaar.
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/4638/untitlednj4.png
Dit dus.

Verwijderd

Topicstarter
Vista Variant van Ipconfig en volgens mij zit daar iets niet goed.

Afbeeldingslocatie: http://aycu36.webshots.com/image/5395/2005669321441035317_rs.jpg

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:59

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik heb inderdaad last van het zelfde probleem, ik draai ook vista op de zelfde netwerkkaart als jij (Asus p4p800 e-deluxe mobo, onboard lan), en ik kan met geen mogelekheid verbinding maken met het internet/msn oid. PIngen naar andere pc's werkt allemaal vlekkeloos (ik moet erbij zeggen ik heb er een router tussen hangen). Het ipconfig/release/renew heb ik geprobeerd maar dat werkte niet.

Tevens hielp het niet om een vast ip-adres in te stellen

Mijn Specs

Verwijderd

Ik heb hier wel gewoon werkend internet onder vista (niet van @home overigens), maar ik zie die tunnel verbinding hier ook staan in mijn ipconfig, waarbij overal ook dhcp uitstaat, dus dat lijkt me hier niet het probleem..

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:02

DropjesLover

Dit dus ->

ik had ook geen verbinding (ook @home) in vista (Beta2). zodoende kon ik hem ook niet activeren en dergelijke, dus na een maandje hield ie er mee op. moet ik wel zeggen dat ik helemaal niets geinstalleerd kreeg, en dualboot draaide gelukkig

de RC1 versie van vista heb k nog niet geprobeerd eigenlijk...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

Topicstarter
bakvis schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 14:47:
Ik heb inderdaad last van het zelfde probleem, ik draai ook vista op de zelfde netwerkkaart als jij (Asus p4p800 e-deluxe mobo, onboard lan), en ik kan met geen mogelekheid verbinding maken met het internet/msn oid. PIngen naar andere pc's werkt allemaal vlekkeloos (ik moet erbij zeggen ik heb er een router tussen hangen). Het ipconfig/release/renew heb ik geprobeerd maar dat werkte niet.

Tevens hielp het niet om een vast ip-adres in te stellen
Hier ook niet. gisteravond was het weer zover. Blijkbaar is het nog een onbekend probleem. In ieder geval dermate ernstig dat ik van verdere participatie afzie en Vista heb weggegooid. Ik heb dit aan Microsoft gemeld en ook vermeld dat ik afzie van verder participatie van Vista.

Ik wacht op Vista tot:

1. Vista geen problemen met netwerkkaarten heeft
2. Ik geen @home meer heb (nog 11 maanden)
3. XP op FAT32 niet meer zo retesnel is :*). Windows heeft 6 seconden nodig om zichzelf te booten (FAT32, 32KiB units, 37,2 GiB partitie (de helft van mijn HDD omdat ik de helft wil bewaren om ervaringen met Linux op te doen).

Ja, ik denk niet meer zoveel aan Vista. Ik probeer mijn denken op Linux te oriënteren omdat ik me meer tot de GNU gemeentschap voel aangetrokken dan tot het subsciber programma van Microsoft.

Dat was dus een korte en krachtige ontmoeting met Vista.

En nog meer treurig nieuws. @home heeft op mijn duizelingwekkende brief gereageert. Zo zien maar 1 oplossing en dat is mij terugzetten op @home budget a 17,95/maand. Ik ben hier akkoord mee gegaan omdat ik de grote dingen wel op het werk download, dat mag en ze hebben nog een 16x DVD brander ook >:) Tot mijn daggelijkse bagage horen lege DVD's :) Scheeld nog 12 euro per maand ook nog en mijn verbinding verandert niet, die is sinds de laatste verhoging nimmer boven de 1 Mbit uitgekomen :/

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 18:27 ]

Pagina: 1