Toon posts:

Chrome of Super orb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit er nou erg veel verschil tussen? Of zouden jullie toch maar weer een hele andere nemen voor een Duron?

Verwijderd

chrome orb is lichter dan de super !!

Verwijderd

En een spire (niet orb) doet het net zo goed....

Hou toch op met die shit orb rotdingen.....laat mensen liever een echte koeler aanschaffen.....

PS als je toch besluit te gaan orben...neem dan dat super ding..(hij wel officieel te zwaar voor je socket!)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Neem lekker een Alpha/Y.S tech...
wel duur .. maar koelt echt heel erg goed... beter dan dit zul je niet in Nederland vinden (luchtkoeling).

http://www.ned-cool.nl

Verwijderd

de beste cooler is er eentje met een delta fan erop!
ikzelf heb een nogal zware cooler, namelijk een asus a7v heatkiller *D dit is een grote heatsink met daarop 2 60x60mm delta fans!!
maakt wel wat lawaai, maar is wel super cool ;)
te koop bij http://www.comptechworld.nl

Verwijderd

?? Y,S, tech, maar die blaast toch minder dan een delta?? (oc-shop)

Verwijderd

Of neem (of maak) de BigMoFoHo-fan = FOP38 heatsink + 80mm Sunon FAN erop. Koelt bij mij beter dan de FOP38, en is lekker stil.
Zie: www.3dfxcool.com (zoek op BiGMoFoHo-fan).

<Oeps, typo>

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Op dinsdag 30 januari 2001 16:31 schreef iwoutertje2001 het volgende:
ikzelf heb een nogal zware cooler, namelijk een asus a7v heatkiller *D dit is een grote heatsink met daarop 2 60x60mm delta fans!!
zijn daar ook foto's van?

Heb er nu al veel over gehoord en het lijkt me wel wat :P

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Ik heb pas een masterCooler :
:7 GLOBAL WIN FOP 38 :7
Wel beetje lawaaierig maar oke...

Omwentelingen (RPM) : 6800 rpm >:)
Geluidsnivo : 46.5 dBA
Luchtopbrengst : 37.6 CFM
Prijs : +/- F 69,-

Ik zou zeker niet voor een Orbje kiezen, ze koelen een stuk minder dan vele andere koelers,... maar ze zijn wel lekker goedkoop :), als je dan toch tussen de chrome en super orb wil kiezen zou ik voor de chrome gaan, die koelt iets minder dan de super maar is in verhouding veel goedkoper. Als je voor de super gaat dan kan je even goed een andere (betere) koeler kopen.

Als ik nu een nieuwe koeler zou kopen zou ik de SILVERADO doen, de master cooler op het moment, dus als je iets meer geld te besteden hebt (125 DM geloof ik) zou ik je de Silverado aanraden!

Verwijderd

die dingen zijn duur! sorry maar 190+ voor een cooler vind ik toch een beetje extreem. dan wordt het nog rendabeler gewoon een snellere proc te kopen

edit: die heat killer dan

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 16:42 schreef lamer het volgende:
"dan wordt het nog rendabeler gewoon een snellere proc te kopen"
Lol, is het altijd al geweest als "die-hard" overclocker.

Verwijderd

Topicstarter
SPIRE Socket A/FCPGA 5D21B3 ORB t/m 1,5GHZ

Hoe is deze orb dan :) Heb geen zin om 140 voor een cooler kwijt te zijn nl.

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Op dinsdag 30 januari 2001 14:41 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Zit er nou erg veel verschil tussen? Of zouden jullie toch maar weer een hele andere nemen voor een Duron?
Koop een chrome ORB om beschadiging van proc te voorkomen (chrome orb is speciaal voor duron of atlon systemen) Super kan je proc vernielen door de hogere druk.....

(als ik het weer eens mis heb, zeg het ff)

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Zet een stille fan in je zijwand, zet een Super Orb op je CPU en zet de tweede fan van die Orb NIET aan. Scheelt maar 3 graadjes in stressed temp en je hebt een lekker stille en goeie koeler. Stressed temp 48C met Thunderbird op 1GHz :7 En erg lekker stil :z *D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 30 januari 2001 16:50 schreef Enigma69 het volgende:

[..]
Koop een chrome ORB om beschadiging van proc te voorkomen (chrome orb is speciaal voor duron of atlon systemen) Super kan je proc vernielen door de hogere druk.....

(als ik het weer eens mis heb, zeg het ff)
Je hebt het inderdaad heel erg mis! Het is juist precies andersom. Die Chrome orb schijnt je core snel te beschadigen en de Super Orb is er speciaal voor gemaakt zodat ie minder beschadigt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Iemand al eens gehoord van een FOP 38 die een core heeft aangetast????

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Op dinsdag 30 januari 2001 16:57 schreef SuKiR het volgende:
Iemand al eens gehoord van een FOP 38 die een core heeft aangetast????
ja

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Als je bang bent dat de core afbreekt, dan koop je gewoon een spacer.

Koop dan die FOP38, de beste fan op dit moment, en als je het geluid beu bent zet je er een andere fan op (zie vorige post van mij).

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 16:58 schreef D-RiSe het volgende:

[..]
ja
Tsjee...... wat een antwoord :)
Ja spacertje is de oplossing ja

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:32
Op dinsdag 30 januari 2001 16:50 schreef Exirion het volgende:
Zet een stille fan in je zijwand, zet een Super Orb op je CPU en zet de tweede fan van die Orb NIET aan. Scheelt maar 3 graadjes in stressed temp en je hebt een lekker stille en goeie koeler. Stressed temp 48C met Thunderbird op 1GHz :7 En erg lekker stil :z *D
Mijn standaard koeler met Oude compac systeem koeler ervoor koelt mijn 1Ghz tot 46 graden deze optie is mischien nog stiller in in ieder geval goedkoper

Verwijderd

is deze ook goed?:
FAK1L7X2B Cool it Dude KILLER Dual FAN (Global Win VOS32) f 99,-

staat op www.comptechworld.nl/ onder SLOT A AMD Athlon.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 30 januari 2001 17:27 schreef Diablow het volgende:

[..]
Mijn standaard koeler met Oude compac systeem koeler ervoor koelt mijn 1Ghz tot 46 graden deze optie is mischien nog stiller in in ieder geval goedkoper
Ik ben er weel bij vergeten te zeggen dat de PC wegens ruimte gebrek vlak voor de verwarming staat, en de kamertemp is 22C momenteel. Maar ik beweer ook niet dat een super orb heilig is. Het is alleen een stuk stiller als je een grote fan in je zijwand zet en die voor de luchtstroom laat zorgen, met welke koeler dan ook :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik ben zeer tevreden over mijn SuperOrb. Koelt goed, gaat makkelijk op je proc... het enige nadeel is, dat hij niet bepaald stil is...

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 16:31 schreef iwoutertje2001 het volgende:
IK WIL FOTOS!!!!!!! >:)>:)>:)>:)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 30 januari 2001 18:28 schreef Dualdude het volgende:
Ik ben zeer tevreden over mijn SuperOrb. Koelt goed, gaat makkelijk op je proc... het enige nadeel is, dat hij niet bepaald stil is...
De meeste herrie van dat ding wordt veroorzaakt door FAN2. FAN1 hoor je een stuk minder. Zet 'm maar eens uit. Scheelt niet zo veel in temp maar wel in lawaai.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Het gekke is, als je je hand er boven op legt, dan gaan de fan's harder draaien, precies andersom dan je zou verwachten.
Pagina: 1