Ik heb al gezocht op Mandelbrot maar die topics gingen alleen maar over problemen m.b.t. de berekeningen. Het plotten van de figuur gaat prima evenals het gebruik van de schaal. Ik heb alleen probleempje met inzoomen.
De code van de event handler. X en Y zijn de waarden die worden gepasst naar de functie die het Mandelgetal berekend. De applet is 400 bij 400 en als ik op een positie klik wordt de schaal dus verdubbelt en is het de bedoeling dat het geklikte coordinaat het middelpunt wordt, alleen gebeurt dat dus niet. Volgens mij zie ik iets over het hoofd.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| public void mouseClicked (MouseEvent e) { if (e.getButton() == 1) // linkermuisknop { // de schaal wordt 2 keer zo klein schaal *= 0.5; // de x en y coordinaat van de klik X = (e.getX() - 200) * schaal; Y = (e.getY() - 200) * schaal; // de tekstvelden updaten txtY.setText(Double.toString(Y)); txtX.setText(Double.toString(X)); // tekstveld updaten txtSchaal.setText(Double.toString(schaal)); // opnieuw tekenen maar nu dus ingezoomd this.paint(this.getGraphics()); } } |
De code van de event handler. X en Y zijn de waarden die worden gepasst naar de functie die het Mandelgetal berekend. De applet is 400 bij 400 en als ik op een positie klik wordt de schaal dus verdubbelt en is het de bedoeling dat het geklikte coordinaat het middelpunt wordt, alleen gebeurt dat dus niet. Volgens mij zie ik iets over het hoofd.
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?