laptop valt spontaan soms uit - Dell Latitude C640

Pagina: 1
Acties:
  • 5.659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 190961

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb een hardnekkig probleem waar ik niet mee verder kom en hopenlijk iemand me hiermee helpen

het gaat om een latitude C640 van Dell

ik probeer probleem het zo duidelijk mogelijk te omschrijven

Sinds enkele weken is er het probleem dat de laptop spontaan uitspringt nadat ik er een
tijd mee bezig ben geweest, tijd varieert van een half uur tot soms enkele uren, soms
blijft die ook aan maar ik weet niet waar ik het zoeken moet, proberen gelijk weer op te
starten lukt niet, lampje gaat even aan en daarna weer uit, wacht ik echter een tijdje
dan lukt het wel weer (lijkt alsof die moet afkoelen terwijl die niet heet is, soort
thermische beveiliging ofzo.....)

ik dacht eerst dat het aan de batterij lag aangezien die uit vol vermogen 100% geladen
na +/- 20 minuten al leeg was , heb een nieuwe (2e hands) batterij aangeschaft en
daarmee is het probleem niet opgelost , heb het programma speedfan geinstalleerd
waarmee je temperatuur kan bijhouden, in eerste instantie is er niks mis en blijft de te
temperatuur gewoon tussen de 40 en 45 graden bij normaal gebruik, van de week
merkte ik dat de inwendige temperatuur ineens snel opliep terwijl die nog nauwelijks 20
minuten aanstond, ik kon de temperatuur aflezen in de taakbalk (inwendige temp. ) en
stond ineens op 60-65 graden.......terwijl de temp van de harddisk gewoon op
45 graden stond. de laptop staat vrij en wordt van alle kanten vrij gekoeld ,
staat op een verhoging zodat die van onderen en zijkanten goed gekoeld blijft,
het lijkt er dus op dat de pc zichzelf uitschakeld boven een bepaalde temp en zich
niet meer laat inschakelen totdat die is afgekoeld, wat ik echter niet begrijp is dat de
laptop nauwelijks werk verricht om deze temperatuur te bereiken (gewoon standaard
wat surfen op internet , geen zware taken) ondanks dat die goed rondom vrij is wordt
die dus goed warm/heet waarvoor ik geen verklaring heb....
:/

maakt overigens niets uit of ik op de batterij werk of op netspanning en de batterij
loshaal.

misschien kan iemand me hiermee helpen of heeft iemand dit soort problemen zelf gehad
of danwel iemand anders die je kent en misschien een oplossing weet ?

ik wil de laptop graag nog langer gebruiken maar als deze op de meest onverwachtte
momenten uitspringt terwijl ik er mee bezig ben is het dus geen werken zo alvast dank
voor het lezen en ik hoop iemand iets weet

groetjes hans. :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Heb je windows al eens opnieuw geinstalleerd?
Draait de fan wel (en gaat deze harder blazen als het systeem warmer wordt?).
Bios updates al gedaan?
Draai de ingebouwde diagnose tests eens.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Topicstarter
windows XP is opnieuw geinstallerd met alle updates ,
de fans draaien ook als die warmer wordt en gata dan hareder draaien, bios update niet gedaan.....
zou niet weten hoe dit werkt
(ben maar een leek en ben bang om wat fout te doen dan dat ik hem niet meer aan de praat krijg )

ingebouwde diagnose test ????? hoe ga ik hiermee te werk??

alvast dank en ik hoop weer nieuwe dingen te oren

groetjes hans

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 20:30
Dell heeft een uitgebreide diagnostic CD-ROM, de ISO kun je downloaden op onderstaande link. Met die CD-ROM kun je je laptop uitgebreid testen.

Een tijdje geleden had ik een soortgelijk probleem met mijn notebook(inspiron 6400). Deze sloeg ook uit. Wanneer ik deze dan weer aandeed, kreeg ik de melding dat de notebook te warm was geworden. De fan draaide wel gewoon. Bij het testen met de CD-ROM kwam ik er achter dat de sensor van de videokaart verkeerde waarden doorgaf. Videokaart is vervangen en toen was het probleem opgelost.

Link naar de ISO:
http://ftp.us.dell.com/diags/cdd_1264.ISO

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05-2023

Tybo

010101011110010101??

Ik heb al 2 keer meegemaakt dat zo'n dingen (spontaan uitvallen bij werklast) werden veroorzaakt door het afbreking van een pootje van de processorkoeling. Dat geeft rare effecten, want soms werkt dat, soms niet en het heeft geen regelmaat.

Doe eens een torturetest met prime95 en kijk of hij uitvalt?

SvennieG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Onder op je laptop staat een SERVICE TAG, als je dat hier invult en dan op "Ga" klikt dan kun je voor jou OS de drivers downloaden, inclusief bios updates (laatste versie is A10).
Om in je bios te komen moet je tijdens het opstarten van je laptop op F2 drukken daar kun je zien welke versie je nu hebt.
Om de diagnose te starten moet je tijdens het opstarten op F12 drukken en dan diagnose tool (o.i.d.) kiezen.

Verder is de tip van AttiX in "laptop valt spontaan soms uit - Dell Lat..." ook een goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AttiX schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:48:
Dell heeft een uitgebreide diagnostic CD-ROM, de ISO kun je downloaden op onderstaande link. Met die CD-ROM kun je je laptop uitgebreid testen.

Link naar de ISO:
http://ftp.us.dell.com/diags/cdd_1264.ISO
als ik deze link aanklik krijg ik popupscherm om file van ruim 5 mb te downloaden , dit gedaan en uiteindelijk staat er alleen een text bestand in de zip file die ik zojuist heb gedownload, staat de rest ergens anders of is de file gewijzigd?

deze text staat in de BOOT.text file:

Diagnostics Bootable CD ( Version 1264 )
-----------------------

This CD has been successfully created.

This CD uses hard-disk emulation and only this file will be visible
from Microsoft Windows(R). Boot this CD on an Dell computer and then the bootable
filesystem will be visible as files on the C: drive.

-----------------------

dus kom er niet verder mee, iemand die nog iets weet>>>???

groetjes hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat ding is een ISO...die moet je met Nero of een ander brandprogramma op CD zetten en dan die CD in je Dell stoppen en opstarten, zoals het textbestand ook aangeeft.

Windows XP (of winrar, als je dat gebruikt) ziet ISO's als ingepakte mappen en die kun je gewoon benaderen - maar dat wil je in dit geval niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:51:
Dat ding is een ISO...die moet je met Nero of een ander brandprogramma op CD zetten en dan die CD in je Dell stoppen en opstarten, zoals het textbestand ook aangeeft.

Windows XP (of winrar, als je dat gebruikt) ziet ISO's als ingepakte mappen en die kun je gewoon benaderen - maar dat wil je in dit geval niet ;)
dus gewoon het zogenaamde "zi'p" bestand branden op cd in ISO formaat en dan de cd erin met opstarten (begrijp ik dat goed zo?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wordt dan wel ff lastig , heb geen brander in mijn laptop, moet met dit bestand dan eerst naar iemand met brander die dat voor me regelt dan , wordt paar dagen wachten dus :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ff update:

systeem viel net weer eens uit, echter......

met opstarten kreeg ik melding "time is not set", ik ging hieroverheen met F1 en kreeg opstartscherm met klok in beeld 00.00 uur op 1 augustus 2002.....

iemand hier iets wijzer mee ???

groet hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 23:38
Komt hoogstwaarschijnlijk als je CMOS is gereset of je een nieuwe bios update heb gedaan :)

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
robvanderaart schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:54:
Komt hoogstwaarschijnlijk als je CMOS is gereset of je een nieuwe bios update heb gedaan :)
ik heb geen bios update gedaan en cmos reset weet ik niks van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wederom uitval en klok op nul, wordt er gek van tevens temp uitlezing 55 graden als ie is opgestart

weet nu echt even niet wat te doen , volgende keer weer klok op nul????

wat kan dit zijn, heb geen reset gedaan (cmos) en ook geen bios update

what next??

:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 23:31
Heb je de cmos battarij al eens vervangen? Als je klok steeds op verkeerde waardes uitkomt kan deze leeg zijn.

BF1 Stats, GoT - System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DWattel schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:09:
Heb je de cmos battarij al eens vervangen? Als je klok steeds op verkeerde waardes uitkomt kan deze leeg zijn.
waar zit deze?

onderaan op de laptop zitten schroeven met letters erbij
de volgende letters staan er

3x P
2x K (+2x K met gaatje , geen schroef , lijkt op soort reset gaatje?)
9x B
kan ze niet zomaar allemaal loshalen neem ik aan, of is er een site waar dit beschreven wordt?

graag hoor ik van jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BIOS batterij vervangen kan soweiso geen kwaad denk ik. Persoonlijk heb ik als ik je zo hoor het vermoeden dat er iets mis is met de (aansluiting van?) de voeding. Maar die testcd kan veel meer uitwijzen :) Want die BIOS batterij kan in jouw geval ook oplaadbaar zijn (is immers een laptop) en als die op een gegeven moment niet meer bijgeladen wordt...

Dat bestand moet je gewoon kunnen branden door in je brandprogramma aan te geven dat ie een image op cd moet zetten - waarbij je dan je ISO-bestand selecteert. Dat is nl je image, oftewel gewoon een digitale 1 op 1 kopie van een cd.

Edit: en op de Dell-site moet je adhv je service tag (staat onderop je machine) alle info opvragen die er is van dat ding. Dus ook hoe je hem open moet schreoeven en een BIOS-batterij kunt vervangen :)

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 29-09-2006 14:53 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:52:
BIOS batterij vervangen kan soweiso geen kwaad denk ik. Persoonlijk heb ik als ik je zo hoor het vermoeden dat er iets mis is met de (aansluiting van?) de voeding. Maar die testcd kan veel meer uitwijzen :) Want die BIOS batterij kan in jouw geval ook oplaadbaar zijn (is immers een laptop) en als die op een gegeven moment niet meer bijgeladen wordt...

Dat bestand moet je gewoon kunnen branden door in je brandprogramma aan te geven dat ie een image op cd moet zetten - waarbij je dan je ISO-bestand selecteert. Dat is nl je image, oftewel gewoon een digitale 1 op 1 kopie van een cd.

Edit: en op de Dell-site moet je adhv je service tag (staat onderop je machine) alle info opvragen die er is van dat ding. Dus ook hoe je hem open moet schreoeven en een BIOS-batterij kunt vervangen :)
ik zal eens op zoek gaan dan, ben wel beetje een leek dus hoop dat het allemaal goed komt

btw.......als ik OSI image op cd heb gebrand moet ik deze dus met opstarten erin hebben? en dan gaat het vanzelf of moet ik dan in veilige modus met dos prompt starten?

verder zal ik eens met service tag aan de gang gaan , als ik iets weet of nog vragen heb laat ik dat hier wel horen, maar dat zal dan wel maandag worden, ben straks het weekend weg en pas zondagavond laat of maandag weer terug

alsvast dank :)

gr hans

update:

krijg geen support van dell omdat supportdatum is verstreken :s (tot 17-11-2005 en forum is in engels dus kom ik op moment ook niet echt verder mee :$

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 190961 op 29-09-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
daar ben ik weer

alles gedaan wat afgelopen week is besproken, cd image ISO , diagnostics doorgelopen alles ok, maar hij blijft random uitvallen , viel net ook weer uit terwijl ik dit aan het schrijven was (nu 2e keer , hoop dat het lukt )

alle hulp is welkom

groet hans

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 190961 op 02-10-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dus je zegt dat hij niet meteen weer aan gaat als hij is uitgevallen? En als je even 20 minuten wacht gaat hij wel weer aan.

Draaien de fans altijd op hun snelst wanneer hij uivalt?

Als ik dit hoorde bij de Dell helpdesk liet ik meteen de cpu fan en soms ook cpu vervangen, nooit klachten gehad.

De bios batterij vervangen kan niet bij dell laptops. Ik heb niet gelezen of je nog garantie hebt maar als je dat hebt moet je zo snel mogelijk met Dell gaan bellen, die weten precies wat ze moeten doen met jouw klachten. Als je geen garantie hebt ben ik bang dat de vervanging van alleen de fan al 215 euro gaat kosten, als de CPU ook vervangen moet worden zit je al op de helft van de kosten van een nieuwe laptop.

In ieder geval ben ik er redelijk zeker van dat je het probleem niet zelf op kunt lossen. Tenzij je dus gewoon de fan durft na te kijken, waarschijnlijk gaat het mis bij de aansluiting op de CPU.

Als het niet met hitte en stress te maken heeft is wellicht je moederbord gaar, dat zou veklaren dat je klok af en toe gereset is. Hoe dan ook, even met dell bellen gaat een stuk sneller dan praten met mensen die je een batterij willen laten vervangen die niet replacable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik dit lees kan ik maar op één ding komen: Je CPU krijgt het te warm en schakelt de latop uit. Je fan's draaien prima dat is waarschijnlijk het probleem ook niet. Dit probleem had ik vorige week ook met een Compaq EVO N610C (P4-m 2GHz), ik heb de laptop open gehaald, tenminste zover dat ik goed bij de koeling van de CPU kon komen. Deze bestaat deels uit heel fijne en dicht op elkaar staande lamellen/ribben. De tussen ruimten zat geheel vol met stof, waardoor de fan de warme lucht de laptop niet uit kon werken, wat als gevolg had dat de CPU veel te heet werd.

Na het stof verwijderd te hebben en de laptop weer dichtgeschroefd is deze nu een stuk rustiger en blijft gewoon werken zonder spontaan uitvallen. De CPU wordt minder warm, omdat de warme lucht nu wel afgevoerd kan worden.

Tip: wees rustig en voorzichtig als je de laptop open wilt halen en kijk goed hoe alles in elkaar zit.

P.s. De reset van de klok kan ik nog niet zogauw plaatsen, maar wanneer je inderdaad geen garantie meer hebt kijk dan eens of je de koeling kunt schoonmaken.

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 02-10-2006 23:33 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:31:
Als ik dit lees kan ik maar op één ding komen: Je CPU krijgt het te warm en schakelt de latop uit. Je fan's draaien prima dat is waarschijnlijk het probleem ook niet. Dit probleem had ik vorige week ook met een Compaq EVO N610C (P4-m 2GHz), ik heb de laptop open gehaald, tenminste zover dat ik goed bij de koeling van de CPU kon komen. Deze bestaat deels uit heel fijne en dicht op elkaar staande lamellen/ribben. De tussen ruimten zat geheel vol met stof, waardoor de fan de warme lucht de laptop niet uit kon werken, wat als gevolg had dat de CPU veel te heet werd.

Na het stof verwijderd te hebben en de laptop weer dichtgeschroefd is deze nu een stuk rustiger en blijft gewoon werken zonder spontaan uitvallen. De CPU wordt minder warm, omdat de warme lucht nu wel afgevoerd kan worden.

Tip: wees rustig en voorzichtig als je de laptop open wilt halen en kijk goed hoe alles in elkaar zit.

P.s. De reset van de klok kan ik nog niet zogauw plaatsen, maar wanneer je inderdaad geen garantie meer hebt kijk dan eens of je de koeling kunt schoonmaken.
als antwoorden op jullie vragen om kort te zijn

geen garantie meer - laptop 2e hands gekocht aantal maanden terug , eerste tijd geen klachten gehad, laatste weken pas

laptop is vanmiddag schoongemaakt en nagekeken door ervaren iemand die vaker laptops heeft opengemaakt , alles rustig en proffesioneel aangepakt, zat wel wat stof in maar niet zoveel dat dit kwaad kon dus dat is het niet .
fans draaien gewoon en pc / cpu is niet altijd warm als die uitvalt , had het vanavond terwijl die uren had uitgestaan en binnen 5 minuten weer uitviel ( klok ook weer op 0 - 22 augustus 2002) , dus de warmte is het ook niet denk ik,. fans draaien naarmate die warmer wordt geregeld, dus nu en dan wat harder en dan weer zachter

lijkt misschien dan toch moederboard te zijn???? in dat geval ben ik dus F..ked....de prijs voor te laten maken weegt dan niet op tegen aanschafprijs 2e hands van deze ........

weet nog niet wat de volgende stap is in onderzoek maar veel geld ga ik er dan dus niet meer aan uitgeven tenzij iemand dit probleem nog echt herkend en met de oplossing komt

alvast dank voor alle reacties in ieder geval

groetjes hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Misschien dat dit soort bedrijven een helpende hand kunnen nieden met onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

laptop is vanmiddag schoongemaakt en nagekeken door ervaren iemand die vaker laptops heeft opengemaakt , alles rustig en proffesioneel aangepakt, zat wel wat stof in maar niet zoveel dat dit kwaad kon dus dat is het niet .
fans draaien gewoon en pc / cpu is niet altijd warm als die uitvalt , had het vanavond terwijl die uren had uitgestaan en binnen 5 minuten weer uitviel ( klok ook weer op 0 - 22 augustus 2002) , dus de warmte is het ook niet denk ik,. fans draaien naarmate die warmer wordt geregeld, dus nu en dan wat harder en dan weer zachter
Heeft hij de koelpasta van de cpu nagekeken en/of nieuwe aangebracht?

SvennieG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tybo schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:32:
[...]

Heeft hij de koelpasta van de cpu nagekeken en/of nieuwe aangebracht?
ja dat heeft hij gedaan, echter dit baat ook niet

laptop na enkele dagen weer eens opgestart, bleef een tijd draaien en klok stond ook op goede tijd, echter daarna weer uitgevallen en klok stond weer op nul......

heeft het misschien iets te maken dan met de batterij die onder het toesten bord zit ( zie foto)
en dat deze misschien vervangen moet worden?

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=V6FSIU6I

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=CT3BAP4C

hoe het verder ook even niet meer weten , wordt er langzaam moedeloos van en denk erover deze laptop te verkopen voor wat die waard is .....( geen idee wat iemand hiermee nog zou kunnen om te maken )

ik hoor het wel als iemand nog wat weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biodomo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:02
Ik heb zelf exact hetzelfde meegemaakt met de Dell Latitude C640.
Overigens kreeg de laptop deze kuren pas na plm. 3 jaren.
Conclusies, bij mijn eigen Dell Latitude C640 :
- oorzaak is niet oververhitting : het gebeurde vaak al 2 minuten na opstarten;
soms draaide hij uren achter elkaar goed.
- oorzaak is niet de Bios-versie : zowel met A09 als met A10 hetzelfde euvel.
- oorzaak is niet de drivers : zowel onder Windows XP als Linux (Fedora Core 5) als
tijdens het formatteren als onderdeel van de installatie van Windows XP valt hij spontaan uit.
- viel uit bij gebruik op 220V en ook bij accu-gebruik. Ook met een andere accu viel hij uit.

Wat het uiteindelijk wel was, daar ben ik niet achtergekomen.
Hij heeft de val van 3 hoog achter niet overleefd. Dat lucht op ! :(
Ook op het forum van Dell komen dezelfde meldingen voor :
http://forums.us.dell.com...c=nl&l=nl&cs=nldhs1&s=dhs

Schrale troost wellicht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:52

rammes

koekebakker 1e klas

kan je vertellen dat ik op mijn werk vorige maand 50 c640 systemen afgedankt heb na ERG veel problemen. ik denk dat ze allemaal wel je bovengenoemde probleem hebben gehad. drama apparaat

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rammes schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 22:07:
kan je vertellen dat ik op mijn werk vorige maand 50 c640 systemen afgedankt heb na ERG veel problemen. ik denk dat ze allemaal wel je bovengenoemde probleem hebben gehad. drama apparaat
;( zucht...... ja wat kan ik nu nog doen dan |:( .... is trouwens bios versie A03 van de C640 , voor mij dus geen Dell meer , dan maar een Compaq N610c denk ik , die zou stukken beter zijn???

iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 190961 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 04:30:
[...]

;( zucht...... ja wat kan ik nu nog doen dan |:( .... is trouwens bios versie A03 van de C640 , voor mij dus geen Dell meer , dan maar een Compaq N610c denk ik , die zou stukken beter zijn???

iemand ervaring daarmee?
Tja...dat zegt natuurlijk weinig...op mn werk hadden wij veel compaq/hp notebooks en ook daarvan zijn heel veel terug gegaan of gerepareerd.
Niet aleen de notebooks trouwens, de SFF desktopjes waren helemaal een ramp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Wel voordelig dat deze bios batterij wel vervangbaar is. Dat zie je bij inspirons maar weinig maar misschien wel bij latitude.

Volgens mij kan je die batterij gewoon opzoeken op www.elektronica-online.nl, even juiste voltage en stekkertje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:18:
[...]
Tja...dat zegt natuurlijk weinig...op mn werk hadden wij veel compaq/hp notebooks en ook daarvan zijn heel veel terug gegaan of gerepareerd.
Niet aleen de notebooks trouwens, de SFF desktopjes waren helemaal een ramp...
SFF desktopjes??

en dat zijn?

maar over algemeen zou je toch zeggen dat Compaq dan het betere werk heeft als Dell of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 190961 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:30:
[...]

SFF desktopjes??

en dat zijn?

maar over algemeen zou je toch zeggen dat Compaq dan het betere werk heeft als Dell of niet?
SFF = Small Form Factor, en mijn ervaring met HP tov Dell is dat Dell een betere service geeft.
Verder is het moeilijk te zeggen wie betere kwaliteit leverd, omdat dat per serie of onderdeeel verschilt.
Ik ben op dit moment meer pro Dell dan pro HP, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

SFF desktopjes??

en dat zijn?

Imho zijn ze stukken beter en steviger (behuizing is beter) maar ze zijn natuurlijk duurder dan een Dell.

Het is zoiets zoals een auto kopen: Wil je een goedkope mazda met veel opties of een duurdere maar meer degelijke volkswagen/mercedes? Beiden kunnen het plots opgeven alleen is de kans bij uitval van een mazda groter :p

SvennieG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Tybo schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:39:
[...]

Imho zijn ze stukken beter en steviger (behuizing is beter) maar ze zijn natuurlijk duurder dan een Dell.

Het is zoiets zoals een auto kopen: Wil je een goedkope mazda met veel opties of een duurdere maar meer degelijke volkswagen/mercedes? Beiden kunnen het plots opgeven alleen is de kans bij uitval van een mazda groter :p
Ik zou je bronnen nog eens nakijken ;)
Mazda staat meestal ruim boven de europese merken in de klant tevredenheids onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Final update.....

laptop is idd overleden , was het moederbord, heb het na laten kijken , is nog weggegaan voor 150 euro , kijk nu wel beter uit voordat ik me een Dell (mazda ;) ) ga halen
grtz en bedankt iedereen
Pagina: 1