Sony VAIO garantie/service schandalig

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MIQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik raad de mensen aan die toch een Sony Vaio aanchaffen aan om de drie jarige garantie erbij te nemen.

Ik heb een Sony Vaio A417, en na een jaar heb ik problemen met de dvd drive. Die wil hardwarematig niet meer open, maar softwarematig wel. Wanneer ik contact op wil nemen met sony krijg je een betaal nummer voor 50cent per minuut met een gigantich lang wachttijd van een 22 minuuten. Daarnaast is de reparatie ook nog een hardstikke duur 275 euro waarvoor ik nog twee jaar garantie erbij had kunnen nemen.

Dus neem die garantie erbij en je voorkomt een hoop problemen en gezeur met de onmenselijke klantbehandeling van Sony.

Daarnaast zijn leuke laptops maar de service is schandalig, ook binnen de garantieperiode. Dit heb ik al meerdere malen ondervonden. Bijvoorbeeld dat ik de laptop 3 weken kwijt was en hem terug kreeg met de melding dat zij het defect niet hebben kunnen waarnemen. Waarna ik hem nogmaals heb opgestuurd, en zij het defect wel konden waarnemen. Toen hebben ze er een nieuw moederbord ingezet. Ik kreeg de laptop terug maar het probleem was niet verholpen. Dus ik heb hem weer opgestuurt. Dit keer kreeg ik hem terug met de melding dat het defect, een piepgeluid dat je hoort als de hij op de accu werkt, binnen de toegestane perken valt. En dat terwijl de vorige keer het moederbord is vervangen en ze daarmee dus toen hebben toegegeven dat zij het defect wel zouden moeten verhelpen. Ze doen daar maar wat bij die garantie service afdeling.

Echt een super slechte service, dus neem dit mee in je overweging om een Sony VAIO aan te schaffen.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 21:20
Ten eerste, bij een laptop is niets waard om het te vervangen mits het in de garantie valt, dus koop altijd zo lang mogenlijk garantie bij je laptop.

Ten tweede, als er iets piept maar niet defect is, is dat een irritatie voor jou maar voor hun geen reden tot iets te gaan vervangen, lijkt me duidelijk.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MIQ schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:34:
Echt een super slechte service, dus neem dit mee in je overweging om een Sony VAIO aan te schaffen.
Persoonlijk denk ik dat er bij elk merk wel zoiets gebeurt dat niet iedere klant tevreden is. Dat is niet echt specifiek voor Sony

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC