[XP PRO] Windows start niet na installatie tvtuner

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
Beste mensen,

het volgende heeft er plaatsgevonden:
Ik was met mijn broer een spelletje aan het spele via het netwerk. Echter haperde het spel steeds vaker bij hem. Dit kwam wel wat vaker voor en ik begon het een beetje zat te worden(oud spel, dus dat ding moet hem makkelijk kunnen hebben)

Ik dus even kijken in apparaatbeheer of die iets aangaf. Daar werd aangegeven dat er een video multimediacontroller geen stuurprogramma had. Ik d8 of de videokaart heeft geen juiste drivers en miss daardoor het probleem.. of het is de tvkaart die nog niet geinstalleerd was. Dus ik denk installeer eerst de drivers van de tv kaart/ stuurprogramma dan sluit ik het laatste uit als de foutmelding blijft.. Acer cd gepakt geinstalleerd die zooi, herstarten en toen begonnen de problemen pas echt.

Hij kon ten eerste het bestand: C:\windows\system32\iernonce.dll niet laden.. Vervolgens kon hij mijn bureaublad niet laden. En daarna laadde hij helemaal niks meer... naja hij doet wel alsof maar der gebeurd geen fuck behalve vastnaaiers etc.

Veilige modus is ook niet meer toegangelijk dus dat schiet lekker op: Ik eerst schijfcontrole eroverheen, dit levert niks op. Toen de windows xp pro cd erin.. en het programma chkdsk.exe gestart die vond wel wat zei ie, maar na een herstart bleek echter dat er weinig verandert was.

Vervolgens mijn live cd erin gepleurd en het bestand iernonce.dll uit mijn eigen pc getrokken en die op de probleem pc gepleurd. Nu kan hij niet meer aanmelden(logisch het zal wel per pc gekoppeld zijn dat bestand)..

Ik ben nog op internet wezen zoeken naar dit bestand, maar je begrijpt dit alles begint me de keel uit te hangen aangezien het alleen begon met het geschok van een spelletje.. Internet zelf leverde ook helemaal niks op. Behalve dat ik dit bestand kon downloaden.. Iemand dit bekend of zoiets?

Mijn volgende stappen is dan toch weer.. het bestaande bestand terug zetten(iernonce.dll) en dan kijken of chkdsk.exe nog wat oplevert.

Heeft 1 van jullie iets?

Ik hoor het graag namelijk

--------------------------------------------------------------------------------------

Vorige stappen uitgevoerd: kan me nog steeds niet aanmeldingen: foutmelding: windows kan lokaal opgeslagen profiel niet laden etc. Oplossing van microsoft: nieuw account aanmaken in veilige modus, helaas kan ik niet in vielige modus komen...
Ik vraag me ook af of dit uberhaupt het probleem is, volgens mij loopt me windows maar wat aan te kloten.. ja of ik :P :+
-----------------------------------------------------------------------

Oplossing: PC in VGA modus(nee daar had ik nog nooit van gehoord) starten en een systeem herstal van 1 dag geleden eroverheen gooien. Pc niet helemaal de oude lijkt het maar hij draait iig weer.. :D dank u voor de hulp heer BlackHawkDesign :p

[ Voor 15% gewijzigd door BlackHawkDesign op 28-09-2006 16:41 ]