[LOTR: BFME2] Zeer slechte AI

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Sinds enige tijd speel ik BFME2 (Lord of the Rings: battle for middle earth 2), maar wat ik zo ontzettend slecht vind, is de AI.
Ik speel het voornamelijk in een LAN met een vriend van me.

Het is echt om te huilen om te zien dat de computer elke keer weer 1 van ons uit kiest en vervolgens die persoon continu bestookt met troepen. (en ik heb het dan over (2 of meer) computerspelers)
1 van ons wordt alsmaar aangevallen en de ander kan gerust ff naar de winkel want daar gebeurt niks.

Ik ben dus driftig opzoek naar een MOD die de AI verbeterd.
Iemand ideeen?

(ikzelf heb dit en deze al wel gevonden, maar daar zie ik nog geen echte goede ai verbeteringen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Speel tegen elkaar :')
Modbreak:Als je een smiley niet fatsoenlijk kan gebruiken, gebruik hem dan niet. We zitten hier niet of Fok. :/ Bovendien draagt je tekst ook nog eens niks bij aan de discussie.

[ Voor 80% gewijzigd door NMe op 28-09-2006 15:13 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Wat zijn je specs? Games zetten hun AI naargelang je specs. Want AI heeft nogal wat kracht en geheugen nodig. Normaal gezien kan je bij de instellingen de AI opschroeven.

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Zeg dan niks.
0X55AA schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:59:
Wat zijn je specs? Games zetten hun AI naargelang je specs. Want AI heeft nogal wat kracht en geheugen nodig. Normaal gezien kan je bij de instellingen de AI opschroeven.
Is dit zo?
hmm, ik zal eens zoeken naar die ai instelling.

specs:
- Shuttle SN25P
- 6800GT
- 1GB intern
- 36GB raptor

[ Voor 7% gewijzigd door nowell op 28-09-2006 15:11 ]

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Dit noem ik niet dom anders, toch logishe dat ze 1 pesoon eerste aanvallen? Speel dan tegen 3 of4 ai tegenstanders als ze toch zo dom zijn

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Viper®
  • Niet online
ik heb BFME gespeeld en ik kan me niet herinneren dat het hier wel zo was.

Wel had ik het vroeger met C&C en red alert en starcraft, dat ze bijna altijd de host aanvielen, dat was ook toevallig de pc die het snelste laadde.

Mijn opmerking was trouwens serieus
er hoort een : ) achter, mijn toetsenbord instelling buffert " en ' tekens voor als je er een e of a achter typt, krijg je een dakje. vandaar dat die ertussen kwam, en je een andere smilie krijgt.

misschien heeft het nog met teams oid te maken.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:08

Smoonshine

Feyenoord!!

0X55AA schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:59:
Hier heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. Wel dat je de difficulty kunt veranderen in het optie scherm, maar dat heeft volgens mij helemaal niets met je specs te maken. Tuurlijk kost AI rekenkracht, maar ik heb er nog nooit van gehoord dat een spel makkelijker wordt naar gelang je een slechter systeem hebt.

uhm...

• Viper®
  • Niet online
Smoonshine schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:24:
[...]

Hier heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. Wel dat je de difficulty kunt veranderen in het optie scherm, maar dat heeft volgens mij helemaal niets met je specs te maken. Tuurlijk kost AI rekenkracht, maar ik heb er nog nooit van gehoord dat een spel makkelijker wordt naar gelang je een slechter systeem hebt.
offtopic eigenlijk

Maar ik las wel ergens, dat in NFSU je beter een trage auto kon nemen die goed stuurde, aangezien de AI z'n snelheid instelde op jouw auto. Dus als je zo'n vette porsche had, dan reden ze ook veel harder.

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
evilpin0 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:14:
Dit noem ik niet dom anders, toch logishe dat ze 1 pesoon eerste aanvallen? Speel dan tegen 3 of4 ai tegenstanders als ze toch zo dom zijn
Het is weldegelijk dom/frustrerend, want zoals ik al zei: Ze vallen (gedurende de gehele game)continu maar 1 persoon aan en geen één keer de ander.

edit:
dit begint erop te lijken.

[ Voor 20% gewijzigd door nowell op 28-09-2006 15:40 ]

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:08

Smoonshine

Feyenoord!!

Viper_74 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:28:
[...]

offtopic eigenlijk

Maar ik las wel ergens, dat in NFSU je beter een trage auto kon nemen die goed stuurde, aangezien de AI z'n snelheid instelde op jouw auto. Dus als je zo'n vette porsche had, dan reden ze ook veel harder.
Ok, maar dat heeft te maken met de auto die je kiest. Dat is dus een software parameter. Dat heeft niets met je hardware te maken. Tuurlijk kun je je AI wel afstemmen op hardware, maar dat zou niet erg logisch zijn. Dan krijg je van die verhalen op dozen. "Om mannetjes kogels te laten ontwijken heb je minstens 2 gig aan werkgeheugen nodig" Of dat spellen ineens veel moeilijker zijn na een pc upgrade.

uhm...

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Smoonshine schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:24:
[...]

Juist, maar als je specs minder zijn, dan zet het spel automatisch de AI op een lager niveau (net zoals je graphic settings (resolutie en stuff)). En dan kan je in de settings dit hoger zetten (bijvoorbeeld meer ennemies, ...) Maar weet niet of dit zo bij dit spel is.

• Viper®
  • Niet online
0X55AA schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:11:
[...]

Juist, maar als je specs minder zijn, dan zet het spel automatisch de AI op een lager niveau (net zoals je graphic settings (resolutie en stuff)). En dan kan je in de settings dit hoger zetten (bijvoorbeeld meer ennemies, ...) Maar weet niet of dit zo bij dit spel is.
Volgens mij wordt AI nu met iets anders door elkaar gehaald.

Ik ken persoonlijk geen enkel spel wat op basis van de hardware de AI aanpast.

Hoogstens worden er visuele aspecten gedowngrade.

Zelfs minder mannetjes bouwen of minder routes (pathtracing) toepassen bij minder geheugen lijkt me sterk.
Zo benadeel je namelijk mensen die het spel gekocht hebben en een langzame pc hebben tegenover diegene die wel een snelle pc hebben. Het is gewoon met de hand te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:33
Dat is dus idd niet waar... Zoals viper zegt, mensen worden benadeeld, het is gewoon niet zo!

[ Voor 55% gewijzigd door JanW op 29-09-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nooit echt last gehad van de AI. Ik had nooit echt zo iets van: Ik heb zin in een moeilijk potje. Ik vond het altijd leuk om ze af te slachten. Probeer is in: The Shire tegen 5 expert, maaaaarrrr: Geef ze allemaal 95% handicap en heb een goede zelfgemaakte tovenaar. Ik heb allemaal medailles door dit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het sowieso een wat mager spel, enkel het thema kon mij boeien eigenlijk. Ik heb wel eens in teams gespeeld, ik met de computer tegen de computer, maar daar viel me niet op dat er steeds 1 aangevallen werd. Alhoewel het overigens wel een redelijk goede tactiek is.

Hoort dit topic eigenlijk niet meer thuis in "Strategy Games"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
1. een dood topic schoppen is niet echt nice.
2. BFME = een strategie spel, dus niet een RPG :P Wrong subforum.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dat bij bijna elke strategy. Had dit ook bij settlers, red alert, starcraft etc. Speelde vroeger heel vaak met men neefje samen, en bij red alert had je dan de enigste optie om de base bij elkaar te bouwen. verder is er idd weinig aan te doen.
Pagina: 1