Toon posts:

PC boot continu opnieuw!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De pc had laatst kuren bv. bij de boot herstarten en vage meldingen van office dat hij een bestand niet kon vinden.
Nu heb ik de pc geformatteerd en opnieuw windows erop gezet. Tot zover ging alles goed.
Daarna windows geupdate en nu boot de pc continu opnieuw net voordat hij windows wil gaan laden.
Ik heb de voeding al vervangen en het geheugen maar dit mocht niet baten.
Nu denk ik dat het dus 't moederbord of de hardeschijf is!
Maar is er een makkelijkere oplossing om te bekijken waar 't probleem ligt dan het moederbord of harde schijf te vervangen?

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-07 22:56
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:21:
De pc had laatst kuren bv. bij de boot herstarten en vage meldingen van office dat hij een bestand niet kon vinden.
Nu heb ik de pc geformatteerd en opnieuw windows erop gezet. Tot zover ging alles goed.
Daarna windows geupdate en nu boot de pc continu opnieuw net voordat hij windows wil gaan laden.
Ik heb de voeding al vervangen en het geheugen maar dit mocht niet baten.
Nu denk ik dat het dus 't moederbord of de hardeschijf is!
Maar is er een makkelijkere oplossing om te bekijken waar 't probleem ligt dan het moederbord of harde schijf te vervangen?
Het zou kunnen dat er iets mis is met je harde schijf, gezien het feit dat er de eerste keer plots bestanden misten of corrupt waren en dat na je herinstall je pc blijft herstarten.
Echter zou het ook kunnen dat je herstart problemen worden veroorzaakt door een mislukte installatie van een update.
De goedkoopste oplossing is eerst nog een keertje je pc formatteren en herinstalleren (of via veilig modus de geinstalleerde update verwijderen). Werkt hij dan goed, dan nog een keer proberen te updaten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lees Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door zou ik zeggen. Denk dat dat al een hoop voor je verduidelijkt. 1e wat je iig moet doen (in veilige modus ws) is automatisch reboot bij fouten uitzetten. In de link die ik net geef staat hoe :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:33:
Lees Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door zou ik zeggen. Denk dat dat al een hoop voor je verduidelijkt. 1e wat je iig moet doen (in veilige modus ws) is automatisch reboot bij fouten uitzetten. In de link die ik net geef staat hoe :)
ja deze ken ik onderhand wel een keer :) heb ook diverse topics opgezocht maar deze gingen pas rebooten wanneer windows was opgestart

Verwijderd

Topicstarter
Sepiroth schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:30:
[...]

Het zou kunnen dat er iets mis is met je harde schijf, gezien het feit dat er de eerste keer plots bestanden misten of corrupt waren en dat na je herinstall je pc blijft herstarten.
Echter zou het ook kunnen dat je herstart problemen worden veroorzaakt door een mislukte installatie van een update.
De goedkoopste oplossing is eerst nog een keertje je pc formatteren en herinstalleren (of via veilig modus de geinstalleerde update verwijderen). Werkt hij dan goed, dan nog een keer proberen te updaten.
Bedankt voor je reactie!
Veilige modus kom ik niet meer in hij herstart dan ook.
Ga nogmaals maar eens windows erop nieuw opzetten en geen windows updates installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu nogmaals mijn pc opnieuw geformatteerd en windows geinstalleerd.
Nadat ik na de installatie in windows kwam meteen ff opnieuw opgestart en begon windows met checkdisk :? Daarna herstartte hij weer en nu zit ik gewoon in windows.
Ff een Western Digital Diagnostic tool uitgevoerd + checkdisk en er kan niks worden gevonden!
Geen slechte sectoren o.i.d.
Nu denk ik dus niet dat het aan de harde schijf ligt maar aan de overige componenten die ik nog neit heb getest nl. moederbord Soltek sl-85erv2, processor of videokaart.
Moederbord en processor kan ik niet testen omdat ik geen vervangende hardware heb.
Iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lag bij m'n moederbord!
Nadat ik deze had vervangen werkt alles weer naar behoren.
Pagina: 1