Toon posts:

Oc probleem asrock dual vista 939

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt heb ik een probleem met het overclocken op een asrock dual vista ( 939 ).
Ik ben zelf een overclocker, verder ook nooit problemen maar sinds mijn oude moederbord is overleden ( asus a8v deluxe ), heb ik gekozen voor een asrock dv, omdat dit een mooi overgangsbordje is, om niet in 1 keer over hoeven te stappen naar am2 en pci-e.
Specs:

asrock dual vista 939
Athlon 4400x2 toledo
4x 256 geil cl 2.0 en 2.5
Sparkle 7900GT 256
450w voeding
Creative x-fi Fatal1ty
windows xp pro-sp2

De 4400 is dus mijn nieuwe cpu, mijn oude is naar mijn neef gegaan ( 3000+ ), met hetzelfde moederbord.
Zodra we proberen te oc'en, al is het maar de fsb verhogen met 10 mhz, sluit de pc niet meer af, windows wel, maar de pc dus niet meer, het is net of hij in slaapstand gaat als we de pc's proberen af te sluiten, de koelers blijven draaien, terwijl vga wel gewoon uit gaat.
Opnieuw opstarten lukt dan ook niet meer.
De enigste oplossing is dan de stekker eruit, want de powerknop werkt ook niet na 5 sec.
Heeft iemand ervaring met dit probleem, of een oplossing???.

Graag jullie hulp

Met vriendelijke groet Alex

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb precies hetzelfde probleem met een pc die ik heb gebouwd voor een vriend .
Oc'en gaat perfect maar de pc sluit niet meer af ,alleen de voeding schakelaar omzetten helpt om hem weer terug op te starten.
Heel vaag maar ik weet tot nu toe niet waaraan dit lig .

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien kan je even kijken naar je bios. Het kan zijn dat er al een nieuwe bios versie is die dit herstelt.

Verwijderd

Topicstarter
Bios versie is origineel maar ga liever niet meer flashen, omdat mijn a8v ook is overleden na een flash!!
Iemand anders een oplossing??

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Een voeding met een schakelaar kopen :?

Volgens mij heb ik exact hetzelfde probleem met mijn vsta....ik kan me herinneren dattie ooit wel netjes afsloot, maar niet niet meer. Op zich niet erg, want het geheel hangt toch aan een stekkerblok met monitor & waterpomp, dus doe ik um daar mee aan/uit ^_^

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Survivor1979
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad op dit bordje, was alleen dat er BSOD's kwamen tijdens het opstarten. Het uitzetten van Cool'n'Quiet in de bios verhielp dit euvel. Misschien bij jou ook?

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Als je tegenwoordig nog steeds te bang bent om te flashen, wil je dan nog wel overclocken, mijn asrock mobo ALIVENF4G (Am2 ) wilde eerst ook helemaal niets, dus toen eerst een nieuwe bios erop gezet, tegenwoordig ideaal via programma in windows, eerst oude backuppen nieuwe erin laden en mocht het eventueel fout gaan oude erweer in zetten, na mijn bios flash kon ik wel overclocken eerst htt niet hoger als 200 nu 255 @ 24/7 :P

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• Survivor1979
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-10-2025
Inderdaad, gewoon flashen met die handel; is bij mij nog nooit fout gegaan. En indien wel, dan gewoon een nieuwe kopen, moederbord kost toch bijna niets. :P

Verwijderd

Topicstarter
C en C staat uit in de bios, maar ga gewoon liever niet weer flashen.
Anybody else??

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon flashen. Eerste wat je moet doen bij problemen is zorgen dat je up to date bent.
Staat bij apparaatbeheer -> computer, je pc wel acpi pc ? Lijkt erop dat je pc staat ingesteld als standaard-pc, dan krijg je dit nl.

[ Voor 43% gewijzigd door KillerAce_NL op 29-09-2006 20:29 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Het is bij meer dual VSTA borden zo ,ik ben er ook mee bezig en het lukt me niet om te afsluiten/herstarten vanuit windows als de cpu is overclocked.
Ik denk een bug in de bios wat bij een nieuwe bios update meschien wel verholpen is.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Weet iemand waar ik de nieuwe drivers van dit mobo kan halen ze zijn niet op
asrock.com te verkrijgen

ik zit met een aantal problemen met dit bord in combinatie met eeen 4000+ san diego...

Sommige games/dingen willen niet werken gewoon dubbel click om te starten maar er
gebeurt niets :S

Mocht iemand hulp kunnen bieden graag...

msn: legendc5@gmail.com

Alvast bedankt

• Rey Nemaattori
^ is dat ná overclocken toevallig? Ik had ook 2-3 dagan dat sisoft niet wilde starten, hoevaak ik er ook op klikte 8)7

Verwijderd

Nee niet geoverclocked nog :P

Maar problemen zijn grotendeels opgelost ^^

iedereen bedankt voor de hulp :}

Verwijderd

Dan mag je wel uitleggen wat je gedaan hebt.
Ik heb een vergelijkbaar probleem.
Mijn ouwe hardware heb ik overgezet en het werkt prima, tot ik een spel wil starten zoals Enemy Territory.
400 Watt Zalman PSU, 6800 XT PCI-e 128MB videokaart, 2 x 512MB Kingston PC3200 DDR400, en een 200GB P-ata harddisk.
In de bios heb ik het geheugen al op 333 gezet, op 400, en op auto, maar niets helpt. Ieder 3D spel start en gaat onmiddellijk over in een zwart scherm waarbij het geluid door blijft gaan. Als ik dan console naar beneden haal met ~ en ik type /quit in het blind, sluit het spel netjes af en kom ik terug in de windows omgeving :'(

Verwijderd

^^ is overigens van toepassing op een stock systeem, niets is overgeclockt..

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 02:37:
^^ is overigens van toepassing op een stock systeem, niets is overgeclockt..
Videokaart van voeding voorzien :?

Verwijderd

Die trekt alle stroom uit het mobo, en heeft geen eigen voeding connector. Mijn ouwe ati 9800 pro daarentegen wel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reactie's, heb inmiddels maar een ander moederbord gekocht...Asus a8n Sli premium _/-\o_

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:46:
Die trekt alle stroom uit het mobo, en heeft geen eigen voeding connector. Mijn ouwe ati 9800 pro daarentegen wel.
Een 6800 GT heeft écht wel een voedings connector...

Pagina: 1