Toon posts:

Geen herkenning Lacie Brick 300 GB HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mannen (vrouwen natuurlijk ook ;)),

Ik zit sinds 3 dagen met het volgende probleem:
Ik heb ongeveer een half jaar geleden een externe hdd gekocht van Lacie, de Brick desktop harddrive van 300 GB http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10694

Nu deed dat ding het perfect tot drie dagen geleden. Wanneer ik de hdd nu aanzet ziet mijn pc wel dat er een extern apparaat aan de usb hangt, maar ik krijg plots niets meer van de hdd te zien in 'mijn computer'. Ik heb al van alles geprobeerd, nieuwe drivers installeren, etc.. Mijn device manager ziet de hardeschijf wel, maar ik kan er niets vanaf lezen of naar schrijven :(

Ik heb hetzelfde geval op mijn andere pc en op mijn laptop. Ik snap er niets van, voorheen deed dat ding het op elke pc waarop ik hem inplugde. Het lijkt wel of de hdd zich niet meer aanbied aan de pc's :S

Zou iemand mij kunnen helpen?

Grtz Arjan

PS Ik heb het forum doorgespit op dergelijke problemen met een lacie hdd, maar mijn probleem is dat ik geen enkele pc in huis heb die dat ding wél detecteerd... formatteren zoals iemand anders op een Mac gedaan heeft is voor mij dus geen oplossing....

Verwijderd

Hallo,
Ik vertel het je nog sterker.
Ik heb zo'n 8 maanden geleden 2 van deze schijven van 300 Gb gekocht bij Officecentre.
Zo'n 2 maanden geleden kreeg 1 van de 2 schijven dezelfde problemen welke u beschrijft.
Teruggebracht naar Officecentre, stond van een half jaar foto's op en de nodige andere software.
Na 4 weken te hebben gewacht was de schijf terug.
De schijf was opnieuw gepartitioneerd en geformateerd, dus alle data HELAAS weg.
Ze konden volgens hun zeggen na een uitgebreide test geen manco vinden.
Nu doet het geval zich voor dat ik deze week met de andere hd exact hetzelfde probleem krijg.
Nu heb ik inmiddels na aanleiding van het eerdere incident via via een programma gekregen (Get Data Back) waarmee zonder al te veel problemen de data er is af te halen.
Probleem is dat je om 300 Gb te backuppen je 300 Gb ruimte nodig hebt.
Ik gebruik hiervoor de 1ste hd welke goed zou moeten zijn maar welke ik sinds het ophalen niet meer heb gebruikt (+- 1 maand geleden).
Het overschrijven is na een paa x opnieuw opstarten gelukt, ik was echt opgelucht (stond zo'n 200 gig aan software voor de kids op waar ik 3 jaar aan heb gewerkt).
Na de backup heb ik de 2de schijf gepartitioneerd en geformateerd waarna hij weer gewoon wordt herkend.
Vervolgens wil ik voor de veiligheid daar ik de hd niet echt meer vertrouw de complete schijf copieren zodat ik altijd een backup heb voor de zekerheid.
Hij copieerd zo'n 5 Gb, en vervolgens krijg ik de melding dat hij niet van het bronbestand kan lezen.
ZELFDE fucking probleem !!!!!!!!!.
Ik ben nu met Get Data Back weer aan het inlezen (duurt ong. 7 uur) maar heb geen mogelijkheid meer om backup terug te zetten daar er in mijn systeem zelf maar 60 Gb zit, 80 DVD'tjes branden gaat een eeuwigheid duren (eerst naar hd schrijven waar ik maar 20 Gb vrij heb, vervolgens dus 3 a 4 dvd's branden, verwijderen ez. enz) dit gaat werkelijk een eeuwigheid duren, als het al gaat werken.
Ik vrees dus dat ik al mijn data van 3 jaar nu kwijt ben, en het wordt tevens een gevecht met Lacie daar ze het probleem zeggen niet te herkennen.
Op 1 of andere wijze raakt het MBR (master boot record) zoek, data is met software echter nog wel te bereiken.
Het ligt echt niet aan uw pc of drivers, het zijn gewoon waardeloze hd's.
Laat mij aub even weten of en hoe uw probleem is verholpen.
Mvg Vincent.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lacie stopt steeds andere HD's in hun kastjes dus het kan varieeren heb ik gemerkt, maar daarnaast zijn het gewoon desktop schijven die er in zitten. Draaide die brick's lang achtermekaar, (of altijd 24/7)?

Ik heb er zelf 3, 2 rode van 250GB en 1 van 300GB. Nu vind ik die blauwe van 300Gb veel meer lawaai maken dan die van 250. Ook trilt deze veel meer. Eigenlijk had ik gewoon nog een 250gb moeten kopen... In mijn rode 250GB's zit een 7200.8, en in de blauwe 300 een 7200.10, volgens de harwdware samenvatting...

Over het algemeen gebruiken ze seagate, gewoon goeie schijven dus, zou je denken.

specs

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Als je je data wilt kopieren kan je toch je hd in je pc hangen? Als je pc de hd niet kan vinden, dan kan je maxblast 4 gebruiken. Die kan wat aanpassen dat de pc wel een grotere hd herkent.
Ik weet alleen niet meer of je dan moest formateren enzo.... :?
Als dat moet kan je het beter niet doen :X
* ibmos2warp is iig wel heel blij met maxblast 4...

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

In mijn Brikjes zitten Maxtor schijven (helaas) wat niet op de doos staat en je dus geen keuze in hebt.
@ gladiool, 1 van de 2 is alles bij elkaar misschien 10 uur aan geweest, deze was na het vol schrijven alleen een backup voor mijn foto's en belangrijke data.
De andere staat inderdaad al een half jaar 24/7 aan, maar volgens de specs mag dat absoluut geen probleem zijn (is zelfs beter als aan/ui, aan/uit enz, enz) en tevens is de koeling beter als een intern model in de kast welke al 2 jaar tevreden 24/7 snort.
Ik had achteraf voor een behuizing met 320 Gb moeten kiezen, dit is altijd WD.
@ ibmos2warp , ik heb er aan gedacht de schijven in mijn pc te hengen, daarmee verlies ik echter mijn 2 jarige garantie en als het aan de hd's zelf ligt ben ik nog gen steek verder.
Overigens is het software er af helen geen probleem, dit gaat prima met GetDataBAck.
Probleem is echter "waar de 300 Gb te laten" met 2 defecte hd's.
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(