Ik wil een klein DHCP servertje voor op mijn windows 98 bak. Nu heb ik op tucows een dhcp servertje (DHCP turbo) gevonden maar die doet helemaal niets. Heeft iemand een software matige dhco server of een all in one progje (voor windows, ik ga binnenkort toch maar eens aan linux) waarmee ik een MBA kan starten
Hoez doet DHCP Turbo 'helemaal niets'? Hoe heb je dat gecontroleerd? Verder maak ik je topictitel maar even af voor je; let hier zelf gerust ook op.
[Win98} > [Gezocht] DHCP Server voor Windows 98 *
[Win98} > [Gezocht] DHCP Server voor Windows 98 *
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
ik zeg "new server" en krijg vervolgens helemaal geen opties om ook maar iets in te stellen
excuses van mn topic, 1000 dingen door elkaar, dan vergeet je wel eens wat
excuses van mn topic, 1000 dingen door elkaar, dan vergeet je wel eens wat
Verwijderd
bij winroute en andere routing pakketten zit een ingebouwde dhcp server.. maar leg eens uit wat je er mee wilt bereiken, dit schiet niet op zo.
Als je ICS gebruikt om je internetverbinding te delen moet je dat heel gauw weer uitzetten en een degelijke oplossing installeren (winroute of wat anders).
Als je ICS gebruikt om je internetverbinding te delen moet je dat heel gauw weer uitzetten en een degelijke oplossing installeren (winroute of wat anders).
http://ruttkamp.gmxhome.de/dhcpsrv/dhcpsrv.htm
test zelf maar even of het werkt want ik heb geen zin om hier op het netwerk nog een dhcp server te starten
edit @ l4m0r
quote van de kerio site:
test zelf maar even of het werkt want ik heb geen zin om hier op het netwerk nog een dhcp server te starten
edit @ l4m0r
quote van de kerio site:
NB: Windows 95/98/NT wordt niet langer ondersteund vanwege de beeindiging van de support van zijn producent.
[ Voor 33% gewijzigd door JohnD op 28-09-2006 13:40 ]
Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje
Lemmens!
Je kan met DHCP Turbo toch gewoon 'localhost' uitklappen en bij 'Scopes' een nieuwe scope maken?
Je kan met DHCP Turbo toch gewoon 'localhost' uitklappen en bij 'Scopes' een nieuwe scope maken?
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
niet ondersteund.. maar het werkt welSunStorms_sletje schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:39:
http://ruttkamp.gmxhome.de/dhcpsrv/dhcpsrv.htm
edit @ l4m0r
quote van de kerio site:
[...]
dat is het dus, hij klapt niet uitTux schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:40:
Lemmens!
en wie ben jij?
Verwijderd
probeer even te rebooten.. win98 is niet zo geweldig met 'services' .. misschien dat de server nog niet draait maar alleen de gui.
Ik heb het even geprobeerd en ik krijg eerst de vraag of ik de server 'up' wil maken. Daarna komt er een password schermpje, en als ik op enter druk zonder iets in te vullen gaat het goed en kan ik uitklappen. Maar dat werkt daar niet?nielsl schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:44:
[...]
dat is het dus, hij klapt niet uit
en wie ben jij?
ik ben btw Anton
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
nee, dat werkt helaas niet, dus probeer ik het met die andere, die is statisch, maar dan moet ik alleen ff de mac adressen invoeren
gedaan en toen werkte het ook nietVerwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:48:
probeer even te rebooten.. win98 is niet zo geweldig met 'services' .. misschien dat de server nog niet draait maar alleen de gui.
Heb je geen routertje met een DHCP functie o.i.d.?
jawel, maar ik wil een MBA, oftewel een boot vanaf een andere pc (eigenlijk een server, die een DHCP en TFTP server in zich heeft waarvandaan ik een boot image kan laden aangezien op deze pc niets werkt, geen cd rom, er zit geen A drive op, geen usb boot, dus dan maar een network boot
TFTPD32 al eens geprobeerd?
http://tftpd32.jounin.net/
http://tftpd32.jounin.net/
[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2006 16:18 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1