Sinds gisteren (na gedeeltelijke stroomuitval in redbus) kan ik met mijn server geen mailtjes meer ontvangen of versturen, ik kan wel kijken of ik mail heb, zonder foutmelding, waarbij de server altijd aangeeft dat er geen nieuwe mailtjes zijn. Als ik een mailtje naar mijn server toestuur dan wordt de mail ook nie gebounced ofzo, het is net alsof hij wel aankomt. Volgens mij gaat er in de server ergens iets mis, maar ik kom er niet meer uit!
Het gaat om een freebsd5.4 server (de Transip.nl distributie), waarbij postfix, clamav en amavisd in het circuit van mail ophalen, verwerken en versturen zitten, maar het lijkt wel of 1 van de programma's de mail opeet zonder melding!
uiteindelijk was ik er vanmorgen achter gekomen dat amavisd een foutmelding gaf:
===> compat3x-i386-5.0.20020925 is forbidden: "FreeBSD-SA-03:05.xdr, FreeBSD-SA-03:08.realpath - not fixed / no lib available".
waarna ik amavisd heb gecompiled zonder compat3x ondersteuning.
Maargoed, ik kom er dus niet meer uit, ik hoop dat jullie een idee hebben!
Het gaat om een freebsd5.4 server (de Transip.nl distributie), waarbij postfix, clamav en amavisd in het circuit van mail ophalen, verwerken en versturen zitten, maar het lijkt wel of 1 van de programma's de mail opeet zonder melding!
uiteindelijk was ik er vanmorgen achter gekomen dat amavisd een foutmelding gaf:
===> compat3x-i386-5.0.20020925 is forbidden: "FreeBSD-SA-03:05.xdr, FreeBSD-SA-03:08.realpath - not fixed / no lib available".
waarna ik amavisd heb gecompiled zonder compat3x ondersteuning.
Maargoed, ik kom er dus niet meer uit, ik hoop dat jullie een idee hebben!